מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשע״ו 17.01.2016

"המסר שהעברתי מהרבי לאחי, אריה דרעי" ● מיוחד

שבוע אחרי מינוי אריה דרעי בשנית לתפקיד שר הפנים, עו"ד שלמה דרעי שעבר אצל הרבי וביקש ברכה עבור אחיו אריה, מספר על המפגש הבלתי נשכח עם הרבי, ועל המסר שהעביר לאחיו, שר הפנים, בשם הרבי ● כיצד הגיב אז אריה דרעי? ● וגם: זכרונות ילדות משלוחי הרבי במקנס, מרוקו  המסר שהועבר מהרבי לאריה דרעי 
עו"ד שלמה דרעי מקבל ברכה מהרבי עבור אחיו אריה דרעי (מתוך הוידאו)
משה בן-חיים

לפני שבוע, אישרה הממשלה בישיבתה השבועית ביום ראשון את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הפנים בשנית, 22 שנים אחרי שנאלץ לפרוש מהתפקיד.

בז' אייר תשנ"א ובעיצומן של חקירות המשטרה נגד שר הפנים דאז והיום אריה דרעי, עבר אחיו עו"ד שלמה דרעי, אצל הרבי במעמד 'חלוקת דולרים' (שנערך מידי יום ראשון), וביקש ברכה עבור אחיו - אריה דרעי.

25 שנה לאחר מכן, בשיחה מיוחדת, משחזר עוה"ד שלמה דרעי את הרגע המרגש והמיוחד עם הרבי ומשתף גם בתגובה הנרגשת של אחיו שר הפנים אריה דרעי, כשהעביר לו את המסר והברכות:

"תמיד הערכנו את חב"ד ואת הרבי, עוד כשהיינו ילדים במרוקו. עוד במרוקו קראו לזה ליובאוויטש", פותח עוה"ד שלמה דרעי ומספר על הרקע המשפחתי והקשר רב-השנים לליובאוויטש.

"אני זוכר כילדים איך שלמדנו ילדי משפחת דרעי, בתלמוד תורה 'אוצר החיים' במרוקו ורבה של ירושלים הרב מאשש זצ"ל היה הרב שלנו שם. אני זוכר שהיו מגיעים שלוחי חב"ד ששלח הרבי מליובאוויטש לתלמוד תורה", הוא מספר, כאילו היה זה אך אתמול.
"בשנת תשל"ט עלינו ארצה, אני כילד בן 7, ואריה בן 9".

"מעמד מרגש"

על המפגש הבלתי נשכח עם הרבי במעמד חלוקת הדולרים לצדקה בשנת תשנ"א, הוא מספר:

"היה זה לפני 25 שנה. היו לי סידורים שונים בניו יורק. פגשתי את רבה של מגדל העמק הרב דוד גרוסמן שיחי', שהוא ידיד וותיק של המשפחה. הוא למעשה תיאם את הביקור שלי אצל הרבי.

"אני זוכר שבאותו יום א' היה תור ארוך שהשתרך עד לרחוב. הרב גרוסמן הציג אותי לפני הרבי. יש להקדים ולומר שאז התחילה מה שכונה בתקשורת 'פרשת דרעי', ואריה כיהן אז כשר הפנים.

"אמרתי לרבי שאריה מבקש ברכה, וכל מה שעשה, עשה למען עם ישראל. הרבי נתן ברכה וקישר את משמעות 'שר הפנים' לפנימיות.

"היה זה מעמד מאוד מרגש", מתאר דרעי, "הרבי נתן לי דולר, וגם דולר למסור לאחי אריה, וכך זה הסתיים".

ואיך אריה הגיב?

"אריה מאוד שמח והתרגש. והנה, חלפו 25 שנה ואריה חזר להיות שר הפנים. אף אחד לא האמין שיחזור להיות שר הפנים. זה ממש מדהים כשחושבים על זה".

ומוסיף עוה"ד שלמה דרעי: "אז הייתה רדיפה גדולה נגדו בתקשורת, והתנהלה חקירה. באמצע כל הכאוס לשמוע ברכה כזו – זה עודד מאוד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.