מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשע״ו 17.01.2016

שישים וחמש שנה!

משנת תשי''א (1951) ובמשך עשרות שנות נשיאותו של הרבי, היה נושא אחד עליו דיבר הרבי בכל הזדמנות ● חינוך יהודי, ערכי ואיכותי לילדי ישראל. בחודש תמוז תשי''א, קיץ 1951, פנה הרבי אל העסקן הרה”ח ר’ זושא וילמובסקי- 'הפרטיזן', וביקשו להתעניין האם ניתן לפתוח בארץ הקודש רשת של מוסדות חינוך “אהלי יוסף יצחק” על שם הרבי הקודם- כ”ק אדמו”ר מהוריי”צ ● בעקבות כך קמה ונוסדה לה רשת החינוך היהודית הזו, שמטרתה להעניק לילדי ישראל חינוך יהודי איכותי על טהרת הקודש  לסיפור המלא
שישים וחמש שנה!
'הרשת' בארץ, הוקמה כאמור על רקע שנותיה הראשונות של הקמת המדינה ועם גל העלייה שהציף את הארץ בעקבותיה, אז החל הרבי להתעניין אודות מצב החינוך בקרב ילדי העולים. במכתביו לעסקני חב"ד ניכרת דאגתו הרבה לחינוכם ולעתידם היהודי של אותם ילדים רכים החיים בתנאים גשמיים קשים ובחוסר מדאיג של מוסדות חינוך ראויים, מה שהביא ליזמה המסועפת של הקמת 'הרשת'.
מאז, 65 שנה שה'רשת' פועלת כמשרד החינוך החב''די המנהל ומלווה את מוסדותיו ומעמיד אותם בקדמת המערך החינוכי בישראל.
בשנים האחרונות חלה תנופה אדירה ומגמת הרישום למוסדות ה'רשת' קפצה בעשרות אחוזים, כך שכיום קיימים 340 גני ילדים ו- 70 בתי ספר יסודיים תודות לפעילות רחבת ההיקף של ה'רשת', המנצלת את כל המשאבים הקיימים ומשתמשת באמצעים טכנולוגים מתקדמים בכדי לממש את חזונו של הרבי.
היום, רשת החינוך הוותיקה והפעילה בישראל, מעניקה חינוך יהודי-איכותי ברוח חב''ד ל-30,000 תלמידים. הוראותיו של הרבי מנחות את כל תחומי הפעילות של הרשת:
הפקת תכניות וספרי לימוד יהודים- חסידיים, סדנאות הורים וליווי חינוכי- משפחתי, הכשרה והשתלמויות למורים, סביבת חינוך חסידית ומבצעים עונתיים, שליחות בחינוך- העצמת המורים בכנסים וסמינריונים, הובלת תהליכי בניה, שיפוץ ופיתוח בבתי הספר ברחבי הארץ.
לקריאה בהרחבה על תחומי הפעילות העיקריים של ה'רשת'-

הפרויקטים האלו נשמעים מכובדים- נכון, אך העלויות שלהם נכבדות אף יותר. מידי שנה נדרשת ה'רשת' לתקציבים מרובים בכדי להבטיח את העשייה ואת המשך התנופה. וכדברי הרבי:
"יתכן שהסיבה לכך שלא ניתן לנהל את המוסדות ללא שום כסף היא כדי לזַכות את כאו"א שיוכל להשתתף בהחזקת המוסדות של כ"ק מו"ח אדמו"ר" (-התוועדות יב תמוז תשי"ב)
ב-י' שבט שנת הקהל, כל חסידי חב''ד מתקהלים ומקיימים יחד את הוראת היום של הרבי ליום הבהיר- י' שבט לתרום למוסדות "השייכים לנשיאנו":
"בבוקר קודם התפילה - ירים כל אחד תרומה להעניינים השייכים לנשיאנו, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו, וכן קודם תפילת מנחה"
– [מתוך סדר ההכנות ליום ההילולא והנהגות יום ההילולא עצמו - נעתקו ממכתב הרבי מראש-חודש שבט תשי"א. שאר המנהגים סומנו בכוכבית בתחילתם]
חסיד, אנחנו צריכים אותך !
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.