מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשע״ו 17.01.2016

נס ענק בירושלים: מחבלים נלכדו ברגע האחרון

שלושה מחבלים נתפסו הבוקר בקריית משה בירושלים רגע לפני ביצוע פיגוע. מתגברות ההערכות כי כוונתם הייתה רח"ל לבצע טבח בדומה לזה שהתרחש לפני יותר משנה בשכונת הר נוף הסמוכה ● ב'התאחדות בתי הכנסת' טוענים: לפני חודש התרענו בפני שרי הממשלה אך איש מהם לא הגיב  נס ענק בירושלים
נס ענק בירושלים: מחבלים נלכדו ברגע האחרון
באדיבות: קבוצת מדברים תקשורת
האם יהיה מי שיוכל לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה" כאשר המחבלים יצליחו להפיק את זממם היו לא תהיה, ולבצע פעם נוספת טבח אכזרי במתפללי בית כנסת?

את השאלה הזו מפנים ב'התאחדות בתי הכנסת' המאגדת למעלה מעשרים אלף בתי כנסת בישראל, לשר הביטחון, לשר לביטחון הפנים ולשר לשירותי דת. בהתאחדות טוענים כי כבר לפני חודש, כאשר נלכד מחבל שדקר יהודים ברעננה והסתובב בסמוך לאחד מבתי הכנסת בעיר, פנו במכתב לשלושת השרים ודרשו הצבת מאבטחים בבתי הכנסת בעת התפילה.

"לא קיבלנו שום תגובה. אפילו לא תגובת 'מכתבכם נתקבל' מתבקשת", אומר אלי בן-הרוש מהתאחדות בתי הכנסת ומוסיף: "אני לא מבין למה הם מחכים. הכתובת על הקיר. זה רק עניין של זמן. היום זה נגמר בנס. הם נתפסו לפני שהספיקו לבצע את זממם. ואם זה נכון שהם אכן התכוונו לבצע טבח בבתי כנסת, חייבים להתעורר. ממשלת ישראל יכולה למנוע את הטבח הבא".

מספר גבאים פנו הבוקר למשרדי ההתאחדות וביקשו לברר אם יהיה ניתן לארגן "רכישה מרוכזת" של שירותי אבטחה לבתי כנסת. בהתאחדות אמרו כי האחריות לביטחונם של המתפללים מוטלת על הממשלה וכוחות הביטחון וקראו פעם נוספת לשרי הממשלה להתעשת ולנקוט בצעדים מיידים "בטרם יהיה מאוחר".

במכתב אותו שלחה ההתאחדות לשרים לפני כחודש, נכתב: "בשמם של הגבאים, ראשי הקהילות והמתפללים, אנו דורשים מכב' לפעול מיידית להגברת הביטחון על ידי הצבת מאבטחים בכניסה לאותם בתי כנסת במועדי התפילה, בדומה לצעד שננקט בירושלים, בתחנות הרכבת הקלה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.