מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשע״ו 17.01.2016

ספר חדש ליו"ד שבט - באתי לגני בלשון הרבי ● להורדה

ספר חדש, "ומדייק במאמר" - ניתוח נוסח האידיש המקורי של הרבי, ממאמר ד"ה באתי לגני ה'תשט"ז, פורסם לאחרונה על ידי מכון 'יד מנחם' ● "ומדייק במאמר" מספק הנחה דייקנית מלאה של לשון קודשו המקורי של הרבי באידיש, מהמאמר באתי לגני ה'תשט"ז, שלומדים בקשר עם יו"ד שבט השנה  להורדה
ספר חדש ליו

ספר חדש, "ומדייק במאמר" - ניתוח נוסח האידיש המקורי של הרבי, ממאמר ד"ה באתי לגני ה'תשט"ז, פורסם לאחרונה על ידי מכון יד מנחם.

על פי המנהג שהוקבע על ידי רבותינו נשיאינו, לומדים את מאמרי החסידות שלהם בלשון הקודש, למרות שאמירת המאמרים הי' תמיד - בעקבות הבעל שם טוב - בלשון אידיש.

לאידך, בתשמ"א בשיחה אודות מעלותיו של הספר המקורי "שיעורים בספר התניא" שבאידיש, הצהיר הרבי הדברים המעניינים האלו (לקוטי שיחות כרך כא, עמ' 448 - תרגום חופשי): "כדי להבין את אמיתית הכוונה של ה"דברי תורה" של רבותינו נשיאינו, לא מספיק ללמוד אותם כפי שהם תורגמו בלשון הקודש על ידי אחרים, וחייבים אנו להגיע להמילים שהם אמרו באידיש".

ברוח זה, "ומדייק במאמר" מספק הנחה דייקנית מלאה של לשון קודשו המקורי של הרבי באידיש, מהמאמר באתי לגני ה'תשט"ז, שלומדים בקשר עם יו"ד שבט השנה. התוצאה של מחקר מקיף, הספר מכיל הערות וציונים מקיפים, החושפים מאות מקורות שלא היו ידועים עד עתה, שהרבי מצטט, לפעמים מילה במילה. ומדייק במאמר גם מדגים כיצד כל מילה וכל ניואנס במאמר מוסיף שכבות חדשות של משמעות.

ובהתאם עם נושא השנה, שנת הקהל, כלול בספר גם אוסף מגוון ורחב של מקורות מארבע הדרגות שבתורה (פשט, רמז, דרוש וסוד), כדי לפעול את מה שהרבי מכנה "הקהל בלימוד התורה" (לקוטי שיחות כרך 9, עמ' 380).

מכון יד מנחם מציע להורדה מלאה PDF של הספר שכולם ילמדו ויהנו. 

כדי להוריד קובץ PDF של "ומדייק במאמר" - לחץ כאן

לקבלת מידע נוסף או להצטרף למפעל החשוב הזה, אנא צור קשר: [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.