מערכת COL | יום ד' שבט ה׳תשע״ו 14.01.2016

"הרבי הזכיר שוב. התפלאנו": סיפורו של החסיד המצטיין

ר' פנחס גוביץ, מנהל מערכות מידע כבר למעלה מעשור במרכז קהילתי לבריאות הנפש של משרד הבריאות, קיבל השבוע תעודת הצטיינות בטקס חגיגי שהביא לקידוש שם שמים • סיפורו של חסיד חב"ד שמאיר פנים כל אדם ומשמש ככתובת בכל עניין יהודי: כאיש מחשבים בכיר במשרד הבריאות, וגם בתפקיד הגבאי בביהכנ"ס 'בית מנחם' באלעד • וגם: מדוע הרבי ביקש להזכיר לו שוב? • מגזין שישי  ר' פנחס גוביץ
למעלה: ר' פיני גוביץ מקבל את התעודה, השבוע. למטה: עובר אצל הרבי
משה בן-חיים

השבוע נבחר חסיד חב"ד לקבל את
תעודת הצטיינות במשרד הבריאות, והביא לקידוש שם שמים. הכירו את ר' פנחס, או בכינוי המוכר 'פיני' גוביץ, איש מיחשוב ורשתות במשרד הבריאות, ובכובעו השני: גבאי בית הכנסת "בית מנחם" חב"ד באלעד.


ר' פיני גוביץ מקבל את התואר "העובד המצטיין של משרד הבריאות", השבוע

הרב פיני גוביץ, נמצא בימים אלו בבית-חיינו 770 לקראת יום הבהיר י' שבט.

ר' פיני, בשיחה מחצרות קודשנו, סיפר לנו: "מכיוון שאני משמש כגבאי בבית הכנסת, אין לי את הפריווילגיה לנסוע לרבי בחגים, לכן אני משתדל לנסוע או לי"ט כסלו, או לקראת י' שבט. יש לי כאן בן ב'קבוצה', וגם אמי גרה כאן.

"להיות בד' אמותיו של הרבי, זו הרגשה נהדרת", הוא מתאר, ומוסיף גם על האווירה: "נכנסתי אתמול ל'זאל', בשעה 21:00, יום רגיל. הזאל היה מלא עד אפס מקום. יושבים ולומדים, הרגשה עילאית. מה זרעו בחיים, אף הוא בחיים".


הרגשה עילאית: ר' פיני אוביץ לומד בצוותא עם בנו ב-770, אמש (רביעי)

על המסע שעבר ר' פיני עד קבלת תואר העובד המצטיין השבוע, הוא מספר:


"אני איש מחשבים כ-30 שנה. בעבר ניהלתי חנות מחשבים יחד עם שותף, ר' אליעזר זילבר ע"ה. באותה תקופה התקרבתי לחסידות חב"ד, אני מגיע מבית חרדי לא חסידי.

ויש לו גם סיפור מעניין עם הרבי, באותה תקופה:

עברתי עם שותפי ר' לייזר זילבר ע"ה, בחלוקת הדולרים לצדקה אצל הרבי. היה זה באותה תקופה שפתחנו יחד את החנות. הצגנו לרבי את ה'פקס א שיחה', שיחות של הרבי שהיו מופצות בפקסים לכל העולם. והיות ואנחנו תרמנו את הציוד של מערכת הפקת העלון, הופיעה שם מודעה עם הקדשה על החנות שלנו.


ר' פיני גוביץ שיחי' (משמאל) ור' אליעזר זילבר ע"ה, מציגים לרבי את ה"פקס א שיחה"

"הרבי בירך אותנו, והוסיף דולר 'לתת בקופת הצדקה שנמצאת בחנות'. יצאנו, ואז המזכיר הרב לייבל גרונר קורא לנו שוב: 'הרבי הזכיר שוב שלא תשכחו לשים קופת צדקה בעסק'. התפלאנו מאוד. הרי זכרנו שהיתה קופת צדקה בחנות, ומדוע הרבי הזכיר זאת פעמיים?

"רצנו ישר משם לחנות, והנה מה אנחנו רואים? הקופה לא קיימת במקום שהיתה... מסתבר שמישהו גנב אותה לפני יום או יומיים... ר' לייזר ע"ה אמר לי בפסקנות: 'אם הרבי אמר, אז צריך לקבוע את הקופה'. וכך היה...

אחרי חתונתי עליתי לארץ ופתחתי חנות מחשבים בבני ברק, יחד עם קרוב משפחה. בשלב מסויים העסק לא היה כלכלי, וסגרנו את החנות.

"התחלתי בחיפושים אחר עבודה, והנה יום אחד נתקלתי במודעה מעניינת: משרד הביראות מחפש איש מחשבים ורשתות. בתחילה חששתי, משום שזה מקום לא דתי. בסה"כ קיבלו אותי יפה, לאט לאט התברגתי במערכת, ומאז אני שם".

תחום המחשבים התפתח בצורה משמעותית בשנים האחרונות, וכך מצא עצמו ר' פיני מנהל מערך מחשוב ובעצם משדרג את המערכות. "התמודדתי כמעט לבד עם משימות, ומאוד העריכו את זה. גם שנה שעברה המליצו עלי, והשנה זה הצליח", הוא מסביר בענווה.

העובדה שהינך חסיד חב"ד השפיע על ההחלטה להעניק את התואר?

"הקב"ה חנן אותי בנתינת יחס טוב לאנשים, ואני משתדל לתת תמיכה לעובדים. מכיוון שאני כמעט הדתי היחיד בסביבה, אני מהווה כתובת לכל עניין יהודי: פונים אלי בנושא בדיקת מזוזות, הכנה לבר מצווה, ועוד שאלות בנושאי דת. מה שאני יכול אני מסייע, וגם מפנה בעת הצורך לבית חב"ד המתאים".

עשייה למען הכלל

כאמור, משמש ר' פיני גוביץ כגבאי בית הכנסת "בית מנחם" באלעד.

את השורשים של העשייה למען הכלל, 'ירש' ר' פיני מאביו ז"ל, ר' יוסף צבי גוביץ, שהיה ממקימי 'יד לאחים', ולאחר מכן גם ממייסדי 'החינוך העצמאי'. מחבר הספר 'הנידון לחיים' – ספר שהפך לרב מכר בתחומו על נפלאות ההצלה מהשואה, התגשמות חלום העליה לארץ ישראל והמאבק על חינוך ילדי ישראל. סיפורו המדהים של מחבר הספר, הצלתו כנער מתקופת השואה, עלייתו לארץ ישראל ופעילתו בקרב העולים החדשים ובפרט בטובת חינוך ילדי העולים.

בזמן המלחמה הוא נכנס לאדמו"ר מנייטרה הרב מיכאל בער וויסמנדל זצ"ל, שאמר לו: "יש אנשים שנידונים לחיים. אתה אחד מהם". הוא שרד את המלחמה הארורה, וראה בכך שליחות. הוא הגיע באוניית מעפילים והוגלה לקפריסין, וכשהגיע לארץ והבחין במה שמעוללים לילדי תימן במעברות בהעברה על הדת וכו', הקים קול צעקה. בסופו של דבר, בעקבות פעלתנותו הוקם מה שמוכר עד היום כ"יד לאחים", שמציל יהודים מעברי פי פחת.



ספרו של ר' יוסף צבי גוביץ ע"ה, 'הנידון לחיים'

"כל אלה שניצלו, ואני בתוכם, לא בתושייתנו ניצלנו, כי אם ברצון השי"ת, אשר דן אותנו לחיים", כתב ר' יוסף צבי גוביץ בספרו.

בנו, ממשיך את הדאגה לכלל, ובמאור פנים.

"הגעתי לאלעד לפני כעשור, כי חיפשתי קהילה", הוא אומר. "גדלתי למעשה בדרום אפריקה, שם חיי הקהילה היו מאוד עשירים. מצאתי פה באלעד פינה מאוד חמה, כמו שאני אוהב. לא עבר זמן רב מאז שהגעתי, ופנו אלי בבקשה שאהיה גבאי: 'אתה האיש הנכון במקום הנכון, קח את הגבאות'.

"להיות גבאי, זה לא רק משהו טכני. צריך להיות קשוב ומעורב בין הבריות. ב"ה מצאתי חן".

ר' פיני מסיים את סיפורו המרתק, וחוזר ללימודו ב-770 ביתר0שאת...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.