מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשע״ו 13.01.2016

כך הפציר הרבי ב'בבא סאלי' להמשיך בפעילות ציבורית ● מסמך

כך הפציר הרבי ברבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, "הבבא סאלי", להמשיך בפעילות ציבורית. מוגש לקראת יום השנה לפטירתו שיחול הלילה הרבי והבבא סאלי
כך הפציר הרבי ב'בבא סאלי' להמשיך בפעילות ציבורית ● מסמך
צייר מזדמן בקראון-הייטס מציג ציורים של הרבי והבבא-סאלי (צילום ארכיון: מאיר דהן)

הרבי מליובאוויטש מפציר ב"בבא סאלי" להמשיך בפעילות ציבורית. מתוך הספר "עבד אברהם אנכי" – תולדות הרב אליעזר קרסיק:

האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא "הבבא סאלי" זצ"ל כיהן ברבנות במרוקו, אך כאשר עלה לארץ הקודש החליט לפרוש לחלוטין מהנהגת הציבור ולהשקיע את כוחותיו בתורה ועבודה בפרישות גמורה. כשנודע הדבר לרבי שלח אליו אגרת מיוחדת במינה בה מפציר לבלתי יפרוש מהנהגת הכלל ובמקביל שלח הרבי מכתב נוסף באותו ענין אל הרב אליעזר קרסיק יו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, אליו צורף העתק המכתב אל ה'בבא סאלי'.

במכתבו של הרבי אל הרב קרסיק מבקשו לצרף אליו עוד אחד או שניים ויבקרו את הבבא סאלי וידברו עמו על דברי הרבי. הרב קרסיק מיהר לבצע את הוראת הרבי, ונסע אל הצדיק יחד עם ידידו ר' פנחס אלטהויז מראשי אגו"ח, ואת פרטי הפגישה שנודעה לה משמעות מכרעת בהחלטתו של הבבא סאלי בנוגע לחייו הציבוריים, תיאר הרב קרסיק במכתב אל הרבי מי"ג אייר תשי"ב:

"אתמול נסעתי במיוחד עם ר' פנחס אלטהויז לירושלים, לבקר את הרב אבוחצירא... הוא קיבל אותנו בסבר פנים יפות מאוד, והודה לנו מאוד על הביקור. ובעצם הביקור שלנו היה פיוס גדול אף שלא נתפייס עדיין לגמרי. בטענתו שעל מה ששאל מכ"ק שליט"א לא קיבל תשובה... הסברתי לו בארוכה עניין ההשגחה הפרטית על כל דבר, ואיך הצדיקים רואים העתיד ותפקידם להדריך וללמד דעת את העם גם על מה שלא שואלים ועוד. שהינו אצלו בטח יותר משעה ונפרדנו בידידות... הוא כנראה תופס מקום מכובד מאוד אצל הספרדים, וכפי שהוא מספר רוצים לתת לו משרות גדולות אבל הוא לא רוצה ליהנות מהם ורוצה לשבת בבדידות כפי שהוא מתבטא".

הרבי השיב לרב קרסיק באגרת מכ' אייר תשי"ב:

"תשואות חן על טרחתו בהביקור אצל הרב אביחצירא. ומה שכתב שלא עניתי על שאלתו איני מבין, כי חוות דעתי ברורה בזה למדי במכתבי, אלא שכנראה אינו שבע רצון שחוות דעתי אינה מתאימה לרצונו הוא".

כעבור שנה, כאשר הרב בנימין גורודצקי ביקר בארץ הקודש, הורהו הרבי לבקר אצל ה"בבא סאלי" מכיון שהיה חשש שאין דעתו נוחה מהוראת הרבי אליו, אולם בעת הביקור אמר האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא שאינו מהרהר אחר דברי הרבי, והחליט להישאר בארץ הקודש ולהמשיך בפעילות למען הכלל. 

בשנים הבאות שב הבבא סאלי למרוקו, אבל פעל שם בקרב הקהילות היהודיות, ולאחר מספר שנים חזר לארץ הקודש והמשיך בפעילות ציבורית רוחנית עניפה ומפורסמת והשפעתו האדירה על הציבור הרחב בישראל ידועה לכל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.