מערכת COL | יום א' שבט ה׳תשע״ו 11.01.2016

חג בכפר-חב"ד ● אלבום ענק מסיום כתיבת האותיות

בכפר-חב״ד נערכה אמש (שני) הכנסת ספר-תורה לבית-הכנסת 'גבעת ליובאוויטש' הממוקם על-יד בית אגודת חסידי חב״ד - 770 ● בסיום כתיבת האותיות השתתפו תושבי הכפר ובראשם המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי ● ספר התורה נתרם על ידי ולזכות מר פול מארקס לעילוי נשמת הוריו היקרים ● לאחר התהלוכה הססגונית ברחובות הכפר, נערכה סעודת המצווה ברוב עם, בהשתתפות רבנים ואישים, ובהם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ● סיקור ו-100 תמונות מסיום כתיבת האותיות בביתו של ר' לוי אדרעי  הכנסת ספר-תורה לגבעת ליובאוויטש
חג בכפר-חב
הכנסת ספר-תורה לגבעת ליובאוויטש (צילומים: שניאור שיף, COL)

בהשתתפות אלפי תושבי כפר חב"ד נערכה אמש הכנסת ספר תורה לבית הכנסת גבעת ליובאוויטש.

ספר התורה שנתרם על-ידי מר פול מארקס בסיועו של בא כוחו ונציג חב"ד הרב לוי יצחק אדרעי, הוכנס בתהלוכה מרשימה, ברוב פאר והדר לבית הכנסת.

קדם לתהלוכה טקס כתיבת סיום ספר התורה בביתו של ר' לוי אדרעי, בנוכחות תושבים רבים ובראשם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א, המד"א דכפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, ונכבדים רבים, מידידיו של התורם מר פול מארקס.

השתתף באירוע גם ידידו של התורם מר דוד כהן, שהביא למעמד את חותנו, שהיה שותף ללכידת אדולף אייכמן מארגנטינה, שיתף את כולם בחוויה האישית שלו והסביר כיצד ספר התורה החדש מחיה את היהדות אשר הנאצים ניסו להכחיד.

את סיום כתיבת האותיות ליוה הסופר הנודע ר' יוסי ויסמן, אשר השכיל לכבד את כל הנוכחים בכתיבת האותיות בהידור רב.

בהגבהת ספר התורה כובד ר' לוי אדרעי, ובגלילת הספר זכה מר סם מארקס אחיו של התורם, ובהנחת הכתר כובד הנדיב שיחי'.

לאחר סיום כתיבת האותיות יצאה התהלוכה כשהנדיב אוחז את ספר התורה, בתוך חופה מעוטרת ובתזמורת ששימחה את כל הנוכחים.

כל תושבי כפר חב"ד זכו לאחוז את ספר התורה ולנשקו לסגולה לרפואה ואריכות ימים.

בסיום התהלוכה הגיע ספר התורה לבית הכנסת גבעת ליובאוויטש שעל יד בית 770, ושם יצאו לקראתו עם כל ספרי התורה, ובריקודים ושירה אמרו את פסוקי 'אתה הראת' ושמונה ההקפות.

בהקפה החמישית שנערכה לכבוד ילדי צבאות ה' נערכה הגרלה בין המשתתפים במסיבות שבת בבית הכנסת גבעת ליובאוויטש על-ידי המדריך התמים שמואל שיחי' גופין, ובה זכה הילד לוי שיחי נוישטט בכרטיס טיסה לרבי.

לאחר תפילת ערבית צעדו כולם למסעדת 770 שבו נערכה סעודה מפוארת, בהשתתפות רבני חב"ד ובראשם, המד"א הרב אשכנזי שליט"א, הרב יוסף יצחק שיחי' הבלין רבה של שכונת רמת שלמה בירושלים, הרב משה שיחי' הבלין רבה של העיר קרית גת, הרב אליעזר ברוד ועוד.

בשם מתפללי בית הכנסת דיבר בשפה האנגלית, הרב אדם שיחי' בראון, שהסביר את החשיבות במתנה הגדולה של ספר התורה, ובסיום דבריו העניקו הגבאים לנדיב שטר דולר של הרבי בתוך מסגרת נאה. הנדיב מר פול מארקס סיפר על השעות הארוכות שהיה ביחידות אצל הרבי, ועל הבקשה שלו לביאת משיח צדקנו תיכף ומיד. הרב אשכנזי שיבח למכביר את מתפללי בית הכנסת על ההשתתפות הערה בפעילויות השונות, ובשיעורי התורה.

לאחריהם עלה רב בית הכנסת הרב שמעון גופין, וסיפר על מעלות בית הכנסת, ובסיום הדברים הביא לר' לוי אדרעי תמונה ממוסגרת ומהודרת, שבה הוא נראה משתתף בכינוס ילדים ('ראלי') אצל הרב משנת תשד"מ.

ההתרגשות והאחדות ששררה בין המשתתפים בודאי תתרום לחיזוק וביסוס בית הכנסת לנחת רוח כ"ק אדמו"ר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.