מערכת COL | יום א' שבט ה׳תשע״ו 11.01.2016

נסיעת מבחן עם מאזדה 6

איך בדיוק נותנים שמות לקטגוריות הרכב בישראל, מה עומד מאחורי "קטגורית המנהלים" ומיהו המלך הבלתי ניתן לערעור בסגמנט הנחשק הזה? שלחנו את שמואל מתן לחקור קצת היסטוריה מוטורית...  מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו שמואל מתן
 נסיעת מבחן עם מאזדה 6
עולם הרכב הישראלי מחולק לקטגוריות ותת קטגוריות שנראה שרק מי שהמציא אותם, מבין בדיוק את המשמעות העמוקה... כמה מכם יודעים מה ההבדל בין רכבי כביש שטח קטנים לרכבי כביש שטח בגודל בינוני?... מדוע טיוטה קורולה ומאזדה שלש הם משפחתיות (איזה משפחה יכולה להיכנס בדיוק לרכב כזה...?) למה מאזדה שש והסופרב הם רכב "מנהלים"?? ואיך אפשר לקרוא לקופסה צפופה ללא תא מטען, מיניוואן...
רושמי רשימות מספרים כי בעבר ניתן היה לזהות "מנהל" למי שנסע ברכב מנהלים... אבל היום כבר אין שום ערך להיסטוריה והפילוסופיה שהייתה חשובה אז... הרי כולם רוצים רכב שטח והקטגוריה הולכת ומצטמקת... אבל אל תמהרו להספיד את רכבי המנהלים, בשנה האחרונה נמכרו בישראל אלפים רבים מהזן שמסרב להיכחד. גל ההשקות שהיה כאן בחודשים האחרונים עם הפאסאט, הסקודה סופרב, והיונדאי סונטה היברידית, רק חימם את התחרות ועם כל זה יש רק מלך אחד בראש טבלת המכירות של הקטגוריה, כבר שנים רבות, המאזדה שש!
לפני מס' חודשים קיבלה השש מתיחת פנים קלה מבחוץ שמתבטאת בעיקר בפנסי הקסנון שהופכים את השש למכונית עוד יותר מרהיבה. מבפנים קיבלה השש את מערכת המולטימדיה המדהימה של מאזדה. כך שיש לנו תירוץ מספיק כדי לבצע נסיעת מבחן חוזרת. למרות שרק שנה שעברה פורסמה סקירה על השש במדור שלנו. לנסיעת המבחן הזו הגיעה השש בגירסת הפרימיום המהודרת שעולה 19.000 ₪ יותר ממחירה של השש בגירסתה הבסיסית שעולה 166.000 ₪.
רכב המבחן הגיע בצבע אדום עשיר וחישוקי 18 אינטש, מה שגרם לי להצטער שאני לא יכול תוך כדי נהיגה גם להביט בה מבחוץ, כבר כתבתי בעבר שהשש היא אחד המכונית היותר מרהיבות, וזה כולל גם מכוניות שעולות כפול ויותר מזה.
היופי הזה ממשיך גם מבפנים, בשונה מהגירסא הרגילה (LUXURY) שהגיע שחורה כפחם, הפרימיום מגיעה עם מושבי עור מחוררים בצבע לבן שמשדרגים את תא הנוסעים והופכים אותו ליוקרתי. בנוסף: כניסה והנעה ללא מפתח, מושב נהג מתכוונן חשמלי, בלם יד חשמלי, מתג ספורט, חלון שמש חשמלי ותצוגה עילית של מד המהירות ומערכת הניווט.
החדשות האמיתיות הן מערכת המולטימדיה המצוינת שכבר ראינו במגוון רכבי מאזדה והגיעה סוףסוף גם לשש והיו לנו הרבה סיבות להתפעל מהמערכת הזו, כי היא כ"כ מבריקה בפשטות התפעול והמעבר המהיר בין התפריטים, היא בעברית מלאה וזה כולל פתיחת הקבצים מה-USB והזכרונות בנייד, היכולת שלה לקרוא קבצים וזיכרונות בעברית, המצלמה האחורית מצילת החיים שמתפקדת היטב גם בלילה חשוך במיוחד והצגת מסרונים מהנייד ע"ג המסך באותיות גדולות.
מעבר לנוחות זה פשוט בטיחות! אפשר לתפעל אותה בלי לגעת בכלל במסך המגע, זאת תודות לבורר הראשי של המערכת שממוקם קרוב ליד ימין של הנהג ומאפשר לו לתפעל את המערכת "על עיוור" ולהשאיר את העיניים בכביש. אם תספרו לנו על מישהו שיקנה את המאזדה רק בגלל מערכת המולטימדיה, נאמין לו.
גירסת הפרימיום מגיעה עם מנוע מחוזק יותר מגרסת הבסיס בנפח 2.500 סמ"ק ועם הספק של 192 כ"ס. הפער בין המנועים מורגש מיד. בגירסת ה-2000 סמ"ק הרגשנו מחסור בכח ונאלצנו למעוך את הדוושה כדי לקבל תאוצות טובות, הפעם הכח הרבה יותר זמין והמנוע מרגיש חזק וספורטיבי, אם תרמסו את הדוושה תקבלו צליל ספורטיבי ערב לאוזן...
כולם נלחמים בזיהום האוויר וגם מאזדה תורמת את חלקה בפיתוח מערכת משלה שניתן לקבלה כיום רק בדגם הפרימיום. מדובר על מערכת ה i-ELOOP שאוגרת חשמל מאנרגיית הבלימה של הרכב. כשמוסיפים לנתון את מערכת ה i-STOP שמדוממת את המנוע בכל עצירה ניתן להגיע עפ"י מאזדה לחסכון של עד 10אחוז בצריכת הדלק. הוסיפו לכך מנוע חכם שעפ"י דיווחי מחשב הדרך צרך ליטר אחד דלק לכל 15 ק"מ מחוץ לעיר ותקבלו רכב מנהלים שלא ממהר לבקר בתחנת הדלק, (בתנאי שלא תבדקו את היכולות ספורטיביות ...)
אם אתם מאלו שיושבים מאחור ונותנים לנהג להתמודד עם הפקקים, תוכלו לנמנם מאחורה וזה קרה ללא מעט טרמפיסטים במהלך ימי המבחן. מושבי העור הבהירים, פתחי המיזוג, תחושת העושר והמרווח לרגליים (שבשונה מגירסת הסטיישן שבה התלוננו על בעיה במרווח הרגליים) הם מהטובים שפגשנו.
תא המטען הורס את מעט החגיגה והוא קטן ונמוך ולא ממש מעודד קניות...
לסיכום: המאזדה שש בגירסת הפרימיום הוא אחד מרכבי המנהלים הטובים בקטגוריה וזו הייתה אחת מנסיעות המבחן המהנות ביותר שהיו לנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.