מערכת COL | יום א' שבט ה׳תשע״ו 11.01.2016

הכנות אחרונות בגבעת ליובאוויטש: "שמחה לכל תושבי הכפר"

כבר משעות הבוקר ניכרת תכונה והתרגשות בכפר חב"ד ● הערב יוכנס סה"ת חדש וראשון לבית הכנסת "גבעת ליובאוויטש", שהוקם לפני שנתיים, וכבר הפך לספינת הדגל של בתי הכנסת לצעירים בכפר ● רגע לפני כתיבת האותיות במעמד ה"סיום" והתהלוכה במעמד המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו וציבור החסידים, מספרים הגבאים ל-COL על ההכנות, התכניות, וההתרגשות הגדולה ● רב ביהכנ"ס הרב שמעון גופין: "יום זכאי. שמחה לכל תושבי הכפר"  הכנסת ס"ת בגבעת ליובאוויטש
הכנות אחרונות בגבעת ליובאוויטש:
הכנות אחרונות בביהכנ"ס "גבעת ליובאוויטש", כפי שצולמו הבוקר (צילום: COL) בצד ימין: ההזמנה החגיגית להכנסת ספר התורה. בעיגול: רב בית הכנסת הרב שמעון גופין
משה בן-חיים

בכפר חב"ד ניתן לחוש בהתרגשות מיוחדת: הערב יכנס ספר תורה ראשון לבית הכנסת "גבעת ליובאוויטש", בראשות רב בית הכנסת הרב שמעון גופין, המתפללים והגבאים, ובנוכחות המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, וברוב עם.

כבר אתמול, נראו כלים כבדים סוללים דרך גישה רחבה יותר, ליד הגינה המטופחת שמקיפה את בית הכנסת. ביהכנ"ס גבעת ליובאוויטש אמנם שוכן במבנה ארעי, אך ניכרת יד הגבאים והמתפללים בהשקעה ביופי חיצוני ופנימי – כיאות לבית ה', ששוקק בכל ימות השבוע בתפילה ובלימוד.

רגע לפני טקס כתיבת האותיות, שוחחנו עם א' הגבאים לשמוע על ההכנות, התכניות, וגם על ההתרגשות. גבאי בית הכנסת:
ר' יוסי גלודברגר, ר' יוסי לרר, ור' יחיאל פלמן.

"השמחה היא לא רק של קהילת "גבעת ליובאוויטש", אלא של כל תושבי הכפר", מבהיר בפתח הדברים א' הגבאים. "בית הכנסת הוקם לפני שנתיים, והפך לאבן שואבת, מסביר פנים, ועם אווירה טובה. מי שהציץ – גם נפגע ונשאר. יש שיעורים, תפילות, התוועדויות, ופעילויות.

"זה בית כנסת ציבורי – ולא של קהילה סגורה, ולכן גם השמחה, היא של כל תושבי הכפר".




למעלה: בית הכנסת "גבעת ליובאוויטש (צילום: עקיבא שיינברגר) למטה: כנס "כלכלת משפחה נכונה" שנערך לפני כשבועיים בבית הכנסת

כשהגבאי מספר על פעילויות, הוא מתכווין לדוגמא
לכנס "כלכלת משפחה נכונה",  שהתקיים בבית הכנסת לפני שבועיים ע"י ארגון "מרכז לצעירים" כפר חב"ד, עם סיוע וועד כפר חב"ד, ועם ברכת הרב המד"א.

ארגון מעניין זה שצמח מיוזמה של כמה אברכים צעירים בכפר חב"ד, שווה בוודאי כתבה בפני עצמה...

"ארגון זה מתכנן שורת צעדים נוספים לסייע לקהילה, וכן אני יכול לגלות: בקרוב בע"ה מתוכנן גם סיוע ברכישת מקצוע על טהרת הקודש, והכל בהכוונת הרב המד"א", מספר הגבאי. רשמנו, אכן בשורה טובה.

מופיע בפרסומים שתרם את ספר התורה מר פול מארקס (פלטיאל מושקובסקי) מאוסטרליה. איך הוא הכיר את בית הכנסת?

יש יהודי יקר שמלווה את הקהילה ובית הכנסת, ר' לוי אדרעי. יש לו חלק מאוד פעיל בבית הכנסת, והוא רתם את ידידו באוסטרליה מר פול מארקס לטובת בית הכנסת. עד היום היו לנו רק ספרי תורה שאולים מבתי כנסת אחרים, ולראשונה זכינו בספר תורה חדש ומהודר – משלנו. זהו יום חג לבית הכנסת, יהיה פה הערב אירוע גדול. הכפר כולו 'על הרגליים".

קצת על ההכנות.

"אתמול הגיעו כלים כבדים שהכשירו שטח גישה יותר רחב לבית הכנסת. ההכנות בעיצומן."


ההכנות אתמול, ברחבת בית הכנסת "גבעת ליובאוויטש" (צילום: עדכוני חב"ד)

יחד עם הכנסת ספר התורה מציינים משהו נוסף? אולי ציון הרחבת בית הכנסת?

אנחנו כל הזמן מתרחבים ב"ה, אף פעם לא עוצרים. מאחלים לכולם חודש טוב וחג שמח.

***

הצטרפנו גם אנו לאיחולים של הגבאים המסורים, ופנינו לרב בית הכנסת, הרב שמעון גופין, ממש תוך כדי ההכנות האחרונות, לשמוע דברי ברכה לרגל המעמד החגיגי לכבודה של תורה:

הרב שמעון גופין: "זכינו היום ואנו עומדים בפני הכנסת ספר תורה בתרומת הנדיב פול מארקס, ובזכותו של נציג חב"ד ר' לוי אדרעי שיחי'.

"ר"ח שבט זהו יום זכאי ומיוחד, שבו באר משה את התורה ב-70 לשון. גם אנו זוכים ומביאים את התורה אלינו. כידוע הכנסת ספר תורה הוא עניין של אחדות ישראל ואהבת ישראל, וכמו שהרבי כותב, הוא מקרב את קץ הגלות.

"שמחה זו שייכת לכל תושבי כפר חב"ד, וכולם שותפים בה. בית הכנסת "גבעת ליובאוויטש" הוקם על מקום גבוה, בגשמיות – על גבעה נישאת בכפר חב"ד, וגם ברוחניות, בסמוך ל-770, ומשמש תל-פיות לכל תושבי כפר חב"ד. בתפילות, שיעורים, התוועדויות.

"בית הכנסת משרת בפועל את כל תושבי הכפר שנהנים מפעולותיו. זו שמחה של כל תושבי כפר חב"ד, ואכן, מורגשת סביב האירוע אחדות נפלאה".

מערכת COL מצטרפת לברכות והאיחולים, ומאחלת ברכת מזל-טוב למתפללים ולכל תושבי כפר חב"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.