מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשע״ו 10.01.2016

"זכות ואחריות": צאצאי אדמו"ר הזקן התכנסו בניו-יורק ● תיעוד

כינוס שכולו צאצאים: קרוב למאתיים מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, התכנסו למלווה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ בעל התניא והשולחן ערוך" ● המשתתפים והנואמים - היו צאצאים של רבינו הזקן ● בכתבה המלאה: סיקור מלא מהערב המיוחד, לצד גלריית תמונות צאצאי אדמו"ר הזקן
(צילומים: שמעון רומני)
קרוב למאתיים מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, התכנסו במוצאי שבת קודש שמות למלוה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ בעל התניא והשולחן ערוך". הכינוס התבטא במיוחד בזה שכל משתתפי הכינוס וכל נואמי הכינוס היו צאצאים של כ"ק אדמו"ר הזקן.

הכינוס התחיל במראות קודש של הרבי, בהם הרבי מדגיש את הזכות להיות מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן.

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, יושב ראש איגוד צאצאי כ"ק אדמ"ר הזקן ומנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, הביא את דברי הרבי על הקשר בין יום כ"ד טבת, יום ההסתלקות של כ"ק אדמו"ר הזקן, לפרשת "וארא", שבדרך כלל חל יום זה (גם השנה) בשבוע של פרשת "וארא".

כידוע שהשם "שניאור" מראה על שני אורות אור הנגלה ואור הנסתר, וכמו שאמר כ"ק מורנו הבעש"ט נ"ע ביום שכ"ק אדמו"ר הזקן נולד. והקשר לפרשת "וארא" הוא ששם הפרשה "וארא" הוא איחוד של שני מילים "אור א", ו"אור" נכתב בפירוש שזה מראה על אור הנגלה והא' מראה על אור הנסתר ולכן בא רק ברמז של האות א'.

הרב בוטמאן הכריז על החלוקה של שלחן ערוך כ"ק אדמו"ר הזקן, ללמוד מכ"ד טבת השנה עד כ"ד טבת הבא עלינו לטובה. ואמנם בחרו הצאצאים, באותו ערב, בחלק גדול של השלחן ערוך, כשכל אחד מקבל קונטרס עם דפי ההלכה, שהוא בחר, צבורים בתוכו.

"תשאלי אותו מה הוא רוצה"

הרב שלמה בעסער, בן העסקן הנודע הרב יחזקאך בעסער ז"ל, נכד הרב החסיד ר' דובער לודמיר ז"ל, נכד הרבנית הצדקנית מנוחה רחל בת כ"ק אדמו"ר האמצעי התחיל בסיפור "מהבית" בהנוגע לה"באבע מנוחה רחל".

פעם באו לכ"ק אדמו"ר הזקן אמא עם שתי תינוקות. התינוקות צרחו מאוד מאוד. ה"באבע מנוחה רחל" הייתה אז בת שמונה או בת עשר והצריחות של הילדים נגעו מאד לליבה. היא נכנסה לחדרו של כ"ק אדמו"ר הזקן ואמרה שהתינוקות צורחים מאד. אדמו"ר הזקן אמר לה "תשאלי אותו מה הוא רוצה". היא עשתה מה שאדמו"ר הזקן אמר לה. שאלה את התינוק מה הוא רוצה, והוא ענה לה. הפלא הי' שהתינוק הזה לא הי' יכול לדבר ולכן הוא צרח, כעת כששאלה אותה, בציווי אדמו"ר הזקן "מה הוא רוצה" —התחיל לדבר, והמשיך לדבר.

"ונהי' אנחנו וצאצאנו"

הרב בעסער גם הדגיש את דברי הרבי בשיחתו המיוחדת בקשר להמלוה מלכה של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן" שישנם נוסחאות בברכות השחר "ונהי' אנחנו וצאצאנו וצאצאי צאצאנו" רק שכ"ק אדמו"ר הזקן בחר כנוסח התפילה בסידור שלו "ונהי' אנחנו וצאצאנו". כי אם אומרים "ונהי' אנחנו וצאצאנו וצאצאי צאצאנו" הרי זה מוגבל לשלושה דורות ובאם אומרים "ונהי' אנחנו וצאצאנו" הרי זה כולל כל אלו שהם צאצאים ממנו -- בלי הגבלה של דורות.

ואז הרבי הוסיף שבתיבה אחת של "וצאצאנו" הכניס כ"ק אדמו"ר הזקן את בנו ממלא מקומו כ"ק אדמו"ר האמצעי נבג"מ יחד עם כל אחד ואחד מהצאצאים.

"היינו אצל הרבנית כבני בית ממש"

נאום מחמם ומרגש נשא הרב שם רוקח, שאם אמו היא אחותו של הגאון ר' ברוך שמעון שניאורסאהן ז"ל, נכד כ"ק ר' יוסף יצחק מאוורוטש נ"ע, בן כ"ק אדמו"ר הצמח צדק, וחותנו של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נבג"ם. הרב רוקח סיפר על יחס משפחתם עם הרבי ועם הרבנית. "היינו אצל הרבנית כבני בית ממש".

הרב רוקח סיפר גם כמה סיפורים נוראים אישיים משייכותו לרבי, שקרו אחרי ג' תמוז, על ידי נסיעותיו לאוהל הקדוש. הסיפורים הראו במוחש כמה הרבי דואג להם כעת באופן קבוע ומתמיד.

הרב רוקח סיים שאנחנו מוכרחים "לעשות משהו בשביל הרבי", וזה לעשות "הכל שאנחנו רק יכולים" למהר את ביאת משיח צדקנו.

הזכות הגדולה והנשגבה

נאום חוצב להבות השמיע הרב יצחק דוב יונגרייז, האדמו"ר מגארליץ שליט"א, מגזע הרה"צ ר' מרדכי דוב מהארנסטייפל, נכד הרה"צ ר' יעקב ישראל מצ'רקס, חתן כ"ק אדמו"ר האמצעי. "משפחתנו גרה בקראון הייטס במשך שנים ארוכות והיינו קרובים מאד לרבי, ואנחנו ראינו מקרוב את צדקתו ואת קדושתו".

בנאום קולע וחודר דיבר על הזכות הנפלאה להיות מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן והאחריות הגדולה שבזה. הדגיש בטוב טעם את המעלה הגדולה והנפלאה להתפלל בבית מדרשו של הרבי, והלקח שאנחנו צריכים ללמוד מיעקב אבינו להתפלל "במקום שהתפללו אבותי".

סיום והתחלת שלחן ערוך אדמו"ר הזקן

את הסיום וההתחלה של שלחן ערוך אדמו"ר הזקן, ערך הרב שלמה יהודה הלוי סגל, דיין בקראון הייטס ונכד ר' משה בן כ"ק אדמו"ר הזקן. הרב סגל הביא את שיחת הרבי על הלכות "שאלה ושכירה וחסימה" סיום השלחן ערוך, בה מודגשות המעלות הנשגבות של העם הנבחר.

"כי בשמחה תצאו"— מהגלות

הרב ר' חיים יהודה בעק, הרב דקהילת צ'רקס במאנסי, נו יורק, ונכד הרה"צ ר' מרדכי דוב מהרנסטייפל, חתן הרה"צ ר' יעקב ישראל מצ'רקס, חתן כ"ק אדמו"ר האמצעי, עמד על הזכות הגדולה והנפלאה להיות מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן והדגיש שעלינו להיות בשמחה כי על ידי השמחה נצא מהגלות – "כי בשמחה תצאו". ומזה פחד פרעה ואמר "הבה נתחכמה לו פן ירבה והי'" שענין "והי'" הוא ענין של שמחה ואז כשיהיו בשמחה יצאו מן הגלות – "כי בשמחה תצאו" לכן רצה לעצור את ה"והי'" ואנחנו מוכרחים להתגבר על כל ההעלמות וההסתרים ולהיות בשמחה – ולצאת מהגלות.

רבי דואג לצאן מרעיתו

מזכירו של הרבי הרה"ח ר' יהודה לייב גראנער סיפר כמה סיפורים מהרבי ועורר את קהל הצאצאים לשמור על היחס המיוחד שלהם בשבילם, ובשביל צאצאיהם עד סוף כל הדורות, ובפרט שאנחנו נמצאים בזמן מיוחד לפני התגלות האור הגדול של משיח צדקנו.

חלוקת שולחן ערוך אדמו"ר הזקן

לכבוד כינוס הצאצאים הוכנו מראש חוברות מיוחדות כשבכל חוברת וחוברת מונח הסימן בשלחן ערוך אדמו"ר הזקן שאותו בחרו לגמור עד כ"ד טבת תשע"ז הבעל"ט. גם בדף הראשון מופיע פתק אלקטרוני מהמחשב בו צויין הסימן שמודפס בחוברת, וגם כמה סעיפים נמצאים באותו סימן.

היה נעים לראות שהמבצע הזה, כחלק מ"מבצע תורה", פעל על הצאצאים כשרבים מהם הולכים הביתה בגאון עם "יבול" של כמה וכמה חוברות בפי אמתחותם. "המיוחד הוא" אמר אחד הצאצאים "שבכל חוברת וחוברת יש סימן מיוחד שאתה צריך ללמוד, ואין סימן זה אצל אחר רק אצלך, וזה נותן לך האחריות לגמור שבאם לאו ח"ו תחסר השלימות של כל השלחן ערוך".

והי' כמנגן המנגן

הצאצאים ניגנו את כל ניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן. הניגונים נוגנו על ידי הרב התמים יוסף צירקינד, בן הרה"ח התמים ר' יצחק צירקינד ז"ל, שהי' משתתף קבוע בכינוס הצאצאים במשך שנים רבות, חתנו של הרה"ח התמים ר' יצחק דוד גאראנער ז"ל. הרב התמים יוסף צירקינד שר את כל ניגוני אדמ"ר הזקן בקולו הערב ובטוב טעם כשאליו מתלווים הצאצאים.

הללוהו בנבל וכינור

חוי' מיוחדת היתה כשהתמים מנחם מענדל קוגל, נכד הרה"ח התמים ר' אליהו חיים קרלבאך ז"ל חתן הרה"ח התמים ר' שניאור זלמן שניאורסאהן ז"ל, ניגן על כינורו כמה מניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם. צלילי כינורו חדרו לליבותיהם של הצאצאים והיוו השראה אילעית.

פ"נ לכ"ק אדמו"ר בזקן

"אי אפשר בכלל לתאר את האווירה המיוחדת במינה שהיתה במקום עת שרו הצאצאים את הניגון של כ"ק אדמו"ר הזקן", אמר אחד הצאצאים. המעמד הזה הי' מעמד מרהיב ומרתק בל ישוער. הי' בזה משום השראה מרוממת מיוחדת. אמנם – "שליחת פדיון נפש לכ"ק אדמו"ר הזקן".

הרב בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן על אירגון וסידור סעודת המלוה מלכה, "זכות כ"ק אדמו"ר הזקן תעמוד לו בכל מכל כל".

תם ולא נשלם. הצאצאים סיימו הערב בתחושה שאדמו"ר הזקן הוא הראשון והרבי הוא השביעי, ואדמו"ר הזקן, הראשון, התחיל את עבודת רבותינו הקדושים להכין את העולם לגאולה השלימה והרבי, השביעי, הודיע לנו שדורנו הוא הדור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.