מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשע״ו 07.01.2016

שנה לפיגוע בהיפר-כשר: "חיילים שומרים עלינו כל הזמן"

הפיגוע בחנות הכשרה בפריז 'היפר כשר' בשנה שעברה, הותיר את צרפת אחרת ממה שהייתה. השאננות נראה כאילו חלפה מהעולם, וחיילים חמושים מפטרלים ברחובות העיר פריז, ובמיוחד בסביבת אתרים יהודיים, גם כיום ● השליח הרב מנחם-מענדל מרגי, מספר על השנה שחלפה, השגרה הבטחונית, השפעת הפיגועים על המצב והאווירה בצרפת בימים אלו? ● מגזין שישי  שנה לטבח בהיפר-כשר
שנה לפיגוע בהיפר-כשר:
(צילומי ארכיון: ישראל ברדוגו)
משה בן-חיים

לאחרונה, נערך אירוע זיכרון מרכזי נערך בבית הכנסת הגדול בפריז לציון שנה לפיגוע הנורא שהתרחש ב'היפר כשר' וגבה את חייהם של ארבעה יהודים. הפיגוע בחנות הכשרה בפריז 'היפר כשר' בשנה שעברה, הותיר את צרפת אחרת ממה שהייתה. השאננות נראה כאילו חלפה מהעולם וחיילים חמושים מפטרלים ברחובות העיר פריז, ובמיוחד בסביבת אתרים יהודיים, גם היום.

הרב מנחם-מענדל מרגי, מהשלוחים בפריז, מספר בראיון מיוחד על השנה שחלפה: "יש לנו בבית חב"ד ובסביבתו מספר חיילים ששומרים עלינו כל הזמן, 7\24. התרגלנו לזה, אבל מי שבא מבחוץ נרתע מהנוכחות המסיבית הזו של החיילים. מבחינתנו – זה כבר סוג של שיגרה".

הרב מרגי ומשפחתו נמצאים בשליחות בעיר ווילייער-סור-מארן כ-15 שנה, הנמצאת כ-10 ק"מ מפריז. בתקופה זו הקימו אימפריה: בית חב"ד, מקווה, גן, בית ספר, ותיכון.

"ההורים מאוד מרוצים מהחינוך שלנו", הוא מספר, "הם אוהבים את כמות הילדים הקטנה יחסית בכיתות, ואת היחס האישי". בכיתות הגבוהות יש כ-12 ילדים בכיתה, ואילו בנמוכות יותר ובכיתות הגן יש כ-15 ילדים בכיתה. ברוך השם, אנחנו בתנועת התפתחות מתמדת".
 
הרב מנחם מנדל מרגי עם נער בר-מצווה

יש גלי עלייה?

"יש עלייה, אבל מאידך יש עוד מתקרבים שרוצים לתת לילדים חינוך יהודי מקורי. וכך משנה לשנה כמות התלמידים בעליה".

ואיך מגיבים ההורים למצב? הם לא חששו לשלוח את הילדים בתקופות מסוימות לבית הספר?

"ב"ה אף אחד מההורים לא חשש בשום שלב לשלוח את הילדים. אספר אנקדוטה מעניינת: לפני שנתיים היינו באסיפת מנהלים. דיברו על זה שצריך להתארגן בגלל המצב ולשלם לשומרים פרטיים שישמרו על מוסדות הלימוד. אחד המנהלים הגיב ואמר ששומר שאינו חמוש לא יועיל במאום. בצרפת, רק למשטרה ולצבא מותר לשאת נשק. והנה, הגענו לדאבוננו שבשגרה אנו מוקפים בכמה חיילים חמושים...


הפך לשיגרה: חייל צרפתי חמוש ליד אחד ממוסדות חב"ד

ומה דעתכם על עידוד יהודים לעלות לארץ?

"כל אחד לפי מצבו, באופן פרטני. אם יש יהודי שרחוק מאוד מיהדות וחושש שמה יתבולל כאן, כדאי מאוד שיעלה לארץ ישראל. אבל שוב, כל אחד לפי עניינו ומצבו. בארץ הפרנסה מאוד קשה, ויש עולים שנאלצים לעבוד בשתי עבודות או יותר, מה שלא קיים בצרפת. מאידך, יש יהודים שעולים עם הרבה אמונה וביטחון, והם מצליחים".

בכ"ח שבט יערוך הרב מנחם מנדל מרגי ביקור בארץ יחד עם 15 ילדי בית הספר שלו, לעריכת בר מצווה במסגרת קבוצה של 100 בני מצווה מאירופה. "את הקבוצה מארגן בכל שנה הרב מנדי פבזנר, שעושה עבודה נפלאה", מספר לנו הרב מרגי. "נפגש כבר בארץ ישראל - יחד עם משיח".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.