מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשע״ו 07.01.2016

אירוע עוצמתי בעיצומו של יום ההילולא

כ-1,500 אברכים מכל החוגים במבחן ארצי בשו"ע אדמוה"ז. המבחן, שנערך באולמי 'כתר הרימון' ביום כ"ד טבת, יום הילולת רבנו הזקן, אורגן בידי הוועדה להנחלת שו"ע הרב שע"י מוסדות 'תפארת רפאל' בראשות הרב אברהם אלאשוילי ● המעמד נפתח בשיחת קודש של הרבי אודות אדמו"ר הזקן שהוקרנה על מסכי ענק והסתיים בניגון ד' בבות בהשתתפות כל הקהל  מבחן ארצי בשו"ע אדמוה"ז
אירוע עוצמתי בעיצומו של יום ההילולא
(צילום: מאיר אלפסי)
במעמד אדיר ורב רושם התקבצו תחת קורת גג אחת, כאלף וחמש מאות אברכים מכל חוגי היהדות התורנית ומכל קצות הארץ, בעיצומו של יום כ"ד בטבת, יום הילולת רבנו הזקן, למבחן ארצי בשו"ע אדמוה"ז, סימנים א-ז, מו-פח. הם הגיעו למעמד באוטובוסים מאורגנים שארגנו לעצמם מכל ריכוזי היהדות התורנית בארץ ובתחבורה ציבורית. ניכר היה בכל אחד מהמשתתפים כי הם רואים לעצמם זכות וחובה קדושה ליטול חלק במשימה הגדולה ובמעמד המסכם שלה.

במשך שעתיים תמימות גדשו את האולם הענק והגדול של 'כתר הרימון' בבני ברק, מאות אברכים עמלי תורה כשהם שוקדים על המבחן הגדול והמאתגר. המעמד הגדול, לרבות כל מסכת ההכנות שקדמה לו, אורגן בידי הוועדה להנחלת שו"ע הרב שע"י מוסדות 'תפארת רפאל' בראשות הרה"ג רבי אברהם אלאשוילי.

במשך החודשיים האחרונים מאז הוכרז על המבחן נושא המלגות, נרשמו מאות רבות של אברכים מכל קצות הארץ למבחן. כל אברך שנרשם קיבל חוברת מיוחדת המכילה את הסימנים שעליהם נערך המבחן עם ביאור קצר של הרב אלאשוילי, שידיו רב לו כמי שנמנה עם עורכי המהדורה החדשה של שו"ע אדמוה"ז וכמחברם של עשרות ספרים בתורת אדמוה"ז בהלכה ובחסידות.

מדהים, מרגש ומפעים היה לראות את הרצינות הרבה ועמל התורה שהזדעקו מארשת האברכים כולם, בעודם רכונים, במשך שעתיים תמימות, על המבחן שמנה 52 שאלות בשיטה אמריקנית. לאורך האולם הגדול הוקצו מראש מקומות לשמונה 'משיבים' תלמידי חכמים שביארו למתקשים את מהות השאלות השונות וכוונת מחברן.

המעמד הגדול נפתח בקטע מתוך שיחת קודש של הרבי אודות אדמו"ר הזקן שהוקרנה על מסכי ענק והקהל כולו היה מרותק לדברי הקודש. בשיחת קודש זו מבאר הרבי את הקשר בין דמותו של הרמב"ם, שיום הילולתו חל בכ' בטבת, לבין דמותו של רבנו הזקן, שיום הילולתו חל ביום זה. התחושה שאפפה את כולם היא כי אכן מגלגלים זכות ליום זכאי וכי יומא קא גרים למראה הנהדר ומשובב הנפש שנגלה לנגד העיניים.

בדיוק בשעה 7:30, אחרי שעתיים תמימות שהוקצו למבחן עצמו, ולאחר איסוף כל דפי המבחנים, ניצב הרב אלאשוילי בדוכן והקריא את כל התשובות הנכונות.

בהזדמנות זו ניתנה לכל המשתתפים, לרבות אלו שלא עברו את סך המינימום לקבלת מלגה (52 נקודות), לקבל שי יקר ערך: חמישה חומשי תורה 'תורה ופירושה – אשל אברהם' פרי חיבורו הנודע והפופולרי של הרב אלאשוילי; שער הייחוד והאמונה בספר התניא ואגרת התשובה בספר התניא עם ביאור קצר – ספר חדש ומיוחד מאת הרב אלאשוילי שהופיע לקראת יום זה; ושו"ע הרב פורמט "ובלכתך בדרך". לאברכים שעברו את סף המינימום והיו זכאים למלגה (בהתאם לציון שקיבלו), ניתנה ההזדמנות לממש חלק מהמלגה באמצעות קבלת הספרים האלו.

המעמד הסתיים בשירת ניגון ד' בבות כששוב מוקרנים על המסכים מראות קודש מבית חיינו: שירת ארבע בבות בהתוועדות הרבי. את המעמד הנחה לכל אורכו הרה"ח ר' בנימין ליפקין. צוות מיוחד של משגיחים ורכזים, פיקח על הסדר המופתי לכל אורך המעמד. על הצוות ועל ההכנות כולן ניצח במיומנות הרה"ח ר' מרדכי קורן, מנכ"ל 'תפארת רפאל'.

במשך שעה ארוכה, לאחר תום המעמד התגודדו מאות אברכים סביב הרב אלאשוילי ושוחחו עמו בלהט. רבים מהם ניגשו לומר בחום "יישר כוח" ולהביע משאלה להתראות בפרויקט התורני הבא ועוד עשרות רבות פלפלו עמו בהלכה ובדברי אדמו"ר הזקן. היה זה מחזה מרנין שלבטח לא יישכח מקרב כל מי שזכה ליטול בו חלק.

להלן תגובה אחת מיני רבות שהתקבלו אצל הרב אלאשוילי:
כרגע הגעתי הביתה מהמבחן, לענ"ד מי שלא ראה היום 1500 אברכים רכונים על מבחן בשו"ע אדה"ז בעיון, לא ראה כבוד אדה"ז וכבוד החסידות מימיו! ת"ח ת"ח הרב אלאשוילי זכות אדה"ז יעמוד לו וכו'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.