מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תשע״ו 05.01.2016

"עין לא נותרה יבשה בהאדיטש" ● טור אישי

"פרצנו, ספונטנית, בניגוני דביקות. עין לא נותרה יבשה. לאחר מכן התחלנו להתפלל קבלת שבת. לא זכור לי אפילו ביום כיפור כזאת תפילה, כזאת אוירה עילאית שנמשכה קרוב לשעתיים" ● העסקן ר' חונה דייטש בטור אישי משבת בהאדיטש  שבת בהאדיטש
כותב השורות מתפלל בהאדיטש, השבוע
אני חייב לשתף אותכם בחוויות שעברנו בשבת האחרונה. ביום שישי שעבר הגענו להאדיטש, לציונו של האלטער רבה. שם, קיבל אותנו אברך חסיד חב״ד בכל רמ״ח איבריו, נכדו של בן דודינו הגה״צ רבי יוסף אליהו זצ״ל ובן לאיש החסד הממשיך דרכו של הסבא הרה״ח רבי משה דייטש שליט״א, ה״ה הרב שניאור זלמן, הנקרא כאן במקום ובכל מקום 'שושו'.

הוא קיבל אותנו בכזאת סבר פנים יפות והדריך למקום הלינה, בכדי לסדר את חפצינו. משם ירדנו לכיוון הבניין המפואר שלא רואים בשום מקום בעולם. תוך רגעים, מאז שנכנסנו, 'שושו' מפעיל את צוות העובדים בכדי שיוציאו מאכלים עבור האורחים. ה'טועמיה' היה מעין סעודת שבת...

בשלב זה, החלה האווירה הרוחנית. נכנסו למקווה מפואר, בו ניכרת השקעה בכל פרט. הכל מחושב עד הנקודות הכי קטנות. לאחר-מכן ירדנו, בחרדת-קודש, לעבר ציונו של האלטער רבה.

נכנסנו לציון ופרצנו, ספונטנית, בניגוני דביקות. עין לא נותרה יבשה. לאחר מכן התחלנו להתפלל קבלת שבת. לא זכור לי אפילו ביום כיפור כזאת תפילה, כזאת אוירה עילאית שנמשכה קרוב לשעתיים.

לאחר התפילה הלכנו לאולם חדר-האוכל, שם סעדנו את סעודת השבת. שאלתי את עצמי - האם אנחנו בהאדיטש, או בבית מלון. השולחנות היו ערוכים בסדר מופתי, והכל אורגן על הצד טוב ביותר.

בעיצומה של הסעודה, החלו המשתתפים לנגן ניגונים עילאיים. מעמד שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה, אז הלכנו לישון לכמה שעות.

בבוקר, שוב יורדים לציון, ומתפללים באווירה עילאית. בהמשך סעדנו את סעודת השבת, כיד המלך, בסיוע השליח הצדיק בן דודינו ר' אברימי דייטש מז'יטומיר.

ההתוועדות נמשכה עד קרוב לרעווא דרעווין, או-אז נכנסנו לציון אדמו"ר הזקן נ"ע, שם ערכנו סדר ניגונים עם כל ניגוני הרביים. נשפכו שם דמעות ואף אחד לא יכול היה להישאר אדיש. לאחר מכן התפללנו ערבית, הבדלה והטעם הטוב מהשבת הזו, לא נפסקה לרגע.

אני רוצה לנצל את הבמה החשובה הזו, להודות לבן-דודי היקר, איש שכל כולו טוב הרב שושו דייטש, שיצליח דרכו בכל מעשי ידיך ותזכה להמשיך את מפעליו של האלטער רבה נ"ע ותזכה להפיץ מעיינותיך חוצה.

החותם בהערכה ובהוקרה, חונה דייטש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.