מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תשע״ו 05.01.2016

דילמות החיים בספר התניא: הסדרה שכבשה המונים

בדיוק בשבוע של כ"ד טבת, הסתיימה סדרה מרתקת וייחודית בכלי המדיה: "דילמות החיים ופתרונן על פי ספר התניא", אותה אירח במשך תקופה ארוכה אתר "בית חב"ד" הפכה לאחרונה ללהיט במדיה החברתית וזכתה לתגובות נלהבות ● הרב יצחק קפלן מספר בראיון מיוחד לרגל כ"ד טבת, על הסדרה שכבשה המונים  דילמות החיים
דילמות החיים בספר התניא: הסדרה שכבשה המונים
הרב יצחק קפלן בתמונה מתוך אחד הפרקים בסדרה
כתב COL

אין ספק, השם "דילמות החיים ופתרונן עפ"י ספר התניא", שניתן לסידרה, לא שגרתי. אך כשצופים בפרק אחד בסדרה, נראה כי הכל מתבהר. הרב יצחק קפלן מתייחס לקונפליקט יום-יומי בחיים, ומאיר אותו בשפה ברורה ומובנת על פי ספר התניא. מדהים.

"התניא, הוא אכן לא ספר שפותר דילמות בחיים", מסביר לנו הרב יצחק קפלן. "ספר התניא נכתב כמדריך לעבודת ה', באופן של 'מעומקא דליבא' – בפיך ובלבבך לעשותו. ספר התניא הוא לא מדריך כיצד להצליח בחיים, אלא בעבודת השם".

צפו באחד הפרקים מתוך הסדרה:


איך באמת הגעתם לסדרה "דילמות החיים ופתרונן עפ"י ספר התניא"?


ספר התניא עוסק בנפש האדם, ובתפיסה עמוקה של כוחותיו, זה צועק מכל מילה בתניא. במקום שליחותי באשדוד מסרתי סדרות ושיעורים בתניא, ונוכחתי שלמעשה ניתן למצוא בספר התניא התייחסות לרבדים הכי עמוקים בנפש האדם, ובכך לתת פתרונות ולעזור לאנשים.

"במהלך השיעורים, נוכחתי לראות שהמשתתפים – ברובם בעלי בתים אחרי יום עבודה, מתקשים להתעמק. לכן השתדלתי להתמקד בנקודה רעיונית עם השלכה מיידית לחיים, והשיעורים הללו הצליחו מאוד. אחרי תקופה פנה אלי הרב מנדי קמינקר מנהל אתר
"בית חב"ד" וביקש ממני לערוך סדרת סרטי וידאו לאתר. כך בעצם הכל התחיל."

מי שצפה באחד הפרקים, יכול להבחין ביכולת הבנה וניתוח של כוחות הנפש. יש לך רקע בפסיכולוגיה, או משהו דומה?

"כאמור מכיוון שהתניא עוסק בכוחות הנפש ובנשמה, אפשר ללמוד ממנו דברים הקשורים בנפש האדם. חשוב להדגיש שגם הסרטונים לא עוסקים בפסיכולוגיה סתם או בקאוצ'ינג וכדומה, אלא בדילמות שיש להן הקשר רוחני ויהודי, אם כי אכן אלו לאו דווקא הרעיונות המרכזיים של התניא אלא נקודות שאפשר להשליך מהן בקלות לחיי היום-יום".

אחרי תקופה ארוכה שהסרטים פורסמו באתר "בית חב"ד", הוחל בהפצת גירסת המדיה הכללית, שזכתה לתגובות נלהבות. השבוע, בדיוק בסמיכות לכ"ד טבת, פורסם הסרטון האחרון בסדרה.

להלן מקבץ הודעות לאחר שהסתיימה הסדרה השבוע: "אוי! אהבתי מאוד את הסדרה וחיכתי בצפייה כל שבוע... תודה רבה רבה ושבע"ה באמת נזכה ליישם..."

עוד תגובה: "הסדרה מחזקת ומעניינת. תודה רבה. אבל פרק אחרון בדילמות החיים איך אפשר?"

הרב יצחק קפלן מפתיע, ומגלה לנו: "הסרטון הופץ במדיה אחת לשבוע. בהשגחה פרטית הסרטון האחרון בסדרה יצא השבוע בסמיכות לכ"ד טבת. היות ושמענו כל כך הרבה תגובות חיוביות, אנו יחד עם אתר "בית חב"ד", שמחים לבשר על עבודה לקראת הסדרה הבאה, שתצא בע"ה בקרוב..."

מעוניינים גם אתם לקבל סרטונים ישירות מאתר בית חב"ד?  שימרו את המספר הבא ושילחו הודעת וואצאפ ל-053.228.1384

מיוחד לקוראי COL: לינק להורדה של כל הסדרה במתכונת הפצה: http://goo.gl/1WACMU
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.