מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשע״ו 04.01.2016

ערב התרמה משפחתי למרכז המתנדבים של כולל חב"ד

אפילו החורף הירושלמי לא מנע ממאות הורים לבוא עם הילדים שלהם למסיבת יום הולדת מקורית ומיוחדת במינה, שנערכה במרכז השמחות של "גוטניק כולל חב"ד" בגבעת שאול בירושלים. חתן השמחה היה מרכז המתנדבים Pantry Packers, מועדון החסד הפופולארי שהפך למוקד תיירותי אטקרטיבי ביותר ערב התרמה משפחתי
ערב התרמה משפחתי למרכז המתנדבים של כולל חב
צילום: מנדי הכטמן
אפילו החורף הירושלמי לא מנע ממאות הורים לבוא עם הילדים שלהם למסיבת יום הולדת מקורית ומיוחדת במינה, שנערכה במרכז השמחות של "גוטניק כולל חב"ד" בגבעת שאול בירושלים. חתן השמחה היה מרכז המתנדבים Pantry Packers, מועדון החסד הפופולארי שהפך למוקד תיירותי אטקרטיבי ביותר.

אורחי המסיבה כולם מתנדבים, שנטלו חלק באריזת מוצרי מזון הנכללים בסלי המזון שארגון החסד כולל חב"ד מחלק למשפחות במצוקה בכל רחבי הארץ. הקונספט היה מקורי וחדשני: באירועים דומים בדרך כלל באים תורמים מעונבים והתוכנית מוקפדת ורצינית. כאן, הגיעו הורים וילדים לתוכנית חווייתית ומהנה עבור כל המשפחה.

מרכז המתנדבים הוקם ומנוהל בידי אמן ע"י השלוחים הצעירים הרב מנחם טרקסלר ורעייתו. המוקד פתח את שעריו לפני שלוש שנים, ועד מהרה הפך לאטרקציה תיירותית מיוחדת. בעמל רב, הצליחה משפחת טרקסלר לגייס עוד ועוד מתנדבים למה שמכונה בפיהם "תיקון עולם התיירות". עד כה סייעו במרכז המתנדבים למעלה מ-20,000 מבקרים!

המתנדבים, מסייעים כאמור לפעילות קודש המהווה דגל בעשייה האדירה של ארגון החסד כולל חב"ד, קופת הצדקה של תנועת חב"ד העולמית, שנוסדה לפני קרוב ל-250 שנה ופעילה ברציפות מאז ועד היום, לאורך כל הדורות ונוכח כל התהפוכות ההיסטוריות. מיום ייסוד הארגון על ידי כ"ק אדמו"ר הזקן בעל התניא, ועד לדורנו תחת נשיאותו הרמה של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש, התמקד כולל חב"ד בחוליות החלשות של עניי ונזקקי ארץ הקודש, עמד לימינם והושיט סיוע קיומי במגוון דרכי הצלה ועזרה.

כיום, פרויקט "סלי מזון" של כולל חב"ד הוא אחד הבולטים והחשובים ביותר, בעשייה הוולונטרית בישראל. הפרויקט, שזכה להכרה ממלכתית ע"י משרד הרווחה כפרויקט דגל שמתבצע בדרך נכונה ומסייע לצוותי הרווחה לתת מענה למצוקת הרעבים בישראל, מעניק כלים להתמודדות עם עוני ומאפשר לתת למשפחות את הבטחון התזונתי הנחוץ להם.

מרכז המתנדבים הוא הדרך לפקוח את עיני התיירים היהודים שמבקרים בירושלים, להיווכח מצד אחד בצורך לתת יד ולעזור לנזקקים בארץ, ומצד שני להכיר את ערוצי הנתינה ואת העשייה הברוכה בתחום זה. הרב טרקסלר מציין כי "חלק מהמשפחות הפכו את החוויה ההתנדבותית לביקור קבוע, והיתה לנו זכות לשתף במאורע חגיגי רבים ממי שהיו חלק מהמסע החשוב של ביסוס המקום. זה לא היה עוד דינר התרמה, אלא גמילת חסד והבעת הוקרה למשפחות שהתחברו למפעל החסד הגדול כולל חב"ד".

באירוע, הכינו ההורים והילדים "עוגת יום הולדת" עם ברכה אישית, שתצורף לסלי המזון החודשיים. בהמשך התקיימה הסדנה הפופולארית של "רבי פיקל" – שהקים ומנהל הצעיר החב"די ר' מנדי מרגולין. בסדנה זו הוא מעביר תוכן מרתק על המזון היהודי המסורתי, תוך כדי הכנת מלפפונים חמוצים במתכון קליל ומהנה. סדנה מרתקת נוספת הועברה לכל הנוכחים ע"י השפית המוכרת הגב' גלר.

"צדקה וגמילות חסדים צריכה להיות חוויה משפחתית. היוזמה המקורית הזו הוכיחה שהשילוב בין חסד לזמן איכות משפחתית היא מתכון מופלא, מחזק ומעודד – אני שמחה על הזכות להיות חלק ממנו" אמרה הגב' גלר, שבכישרון רב גם הנחתה את המסיבה.

את האירוע הפיקה בהצלחה רבה חברת "צבעים תיירות והפקות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.