מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשע״ו 02.01.2016

מתפללים ודרוכים: כך עברה השבת בת"א ● השלוחים מדברים

שבת מתוחה עברה בתל אביב, לאחר הפיגוע הרצחני ביום שישי בו נהרגו שניים ונפצעו שבעה מירי של מחבל ● איך עברה השבת בתל אביב? השליח הראשי הרב יוסף-שמואל גרליצקי, השליח באיזורי-חן הרב מנדי דוכאן והשליח לדוברי צרפתית בת"א הרב מנחם-מענדל אטל, מסכמים שבת של תפילה ודריכות ● וגם: האם היום מתקיימים לימודים בחיידר החב"די? הרב שניאור אהרן מספר על ההיערכות  שבת בתל-אביב
מתפללים ודרוכים: כך עברה השבת בת
צילום: משטרת ישראל

משה בן חיים

ההיערכות המוגברת בעקבות פיגוע הירי שבוצע אתמול בתל אביב, בו נרצחו שני יהודים הי"ד ונפצעו שבעה, תימשך עד לאיתור המחבל, כך הוחלט בהערכת מצב נוספת, בראשות מפכ"ל המשטרה, ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר ונציגי השב"כ.

פעילות המשטרה והשב"כ, בשיתוף כוחות משטרה מיוחדים, בוצעה לאורך כל הלילה והבוקר ותימשך ככל שיידרש עד לאיתור המחבל ומיצוי החקירה.

המשטרה
מבקשת מהציבור להישמע להוראות השוטרים בשטח, על מנת לאפשר לכוחות לבצע את מלאכתם ולשמור על בטחונם של האזרחים. "עם זאת", מסרו במשטרה, "נדגיש כי בשלב זה אין כל מניעה להמשיך בשגרת החיים. אנא שמרו על ערנות ופנו למוקד 100 או לשוטרים בשטח במידה שאתם מבחינים בהתרחשות חריגה או מחשידה".

"השומרים האמיתיים של העיר"

איך עברה השבת המתוחה, בה הסתובב המחבל חופשי בעיר, על השלוחים? הרב יוסף שמואל גרליצקי, השליח הראשי בתל-אביב, סיפר לנו לאחר צאת השבת: "היו פה ושם אנשים שנשארו בבית בשבת ולא הגיעו לבתי-הכנסת. אצלינו הכל היה כרגיל, גם התוועדות חסידית כהמשך לכ' טבת".

מה לגביי היערכות למחר במוסדות?

"הכל כרגיל. להיפך: תינוקות של בית רבן, הם השומרים האמיתיים של העיר!".

הרב גרליצקי ממשיך ומספר: "השבוע נסעתי עם נהג מונית. הוא הפטיר: 'בירושלים מסוכן!', עניתי לו: 'אנחנו באותה סירה. הם רוצים להשמיד להרוג ולאבד את כל עם ישראל היל"ת, לא משנה איפה, בדיזינגוף או במלכי ישראל. המצב הזה, שהם לא מבחינים בינינו, מצריך אותנו להגביר באהבת ישראל", מסכם הרב גרליצקי.

"תנועה ערה של רכבי ביטחון בשבת"

על האווירה בשבת, מספר השליח באיזורי חן, הרב מנחם-מענדל דוכאן: "דריכות מסויימת ומזג אוויר סוער, הביא מעט מתפללים מהרגיל לבית-הכנסת. ביום שישי שמענו מסוקים באוויר, חוץ מזה לא היה משהו יוצא דופן".

אנשים הביעו חשש מכך שהמחבל לא נתפס?

"כולם קצת דואגים. באופן כללי השבת עברה כרגיל ללא אירועים מיוחדים".

בהזדמנות זו שאלנו את הרב דוכאן קצת על הפעילות ועל אזורי חן, והוא סיפר: "אזורי חן השכונה הכי צפונית בתל אביב, איזור מאוד יוקרתי. הפעילות שלנו סביב בית הכנסת, בשיעורי תורה, פעילות עם ילדים, שיעורי בר מצווה, וסביב החגים והמועדים, כמו כל בית חב"ד. אנו נמצאים כאן כחמש שנים.


נתניהו בזירת הפיגוע, הערב (צילום: חיים צח, לע"מ)

איחלנו לשליח הצעיר בהצלחה, ועברנו לחלק וותיק יותר בעיר, לשליח לדוברי צרפתית בתל אביב, הרב מנחם-מענדל אטל.

הרב אטל משמש כשליח לדוברי צרפתית בתל אביב, עפ"י סיכום בין הרב שמואל (מולע) אזימוב ע"ה, לבין יבדלח"ט הרב יוסף גרליצקי השליח הראשי לתל אביב, לפני 8 שנים.

אז, הוחל בעלייה משמעותית של יהודי צרפת ובפרט לתל אביב, ור' מולע דאג להם שיהיה שליח שיקבל אותם בתל אביב, עם השפה והמנטליות והגישה הנכונה. מאז, הרב מנדי אטל נמצא שם, על משמרתו.

על ליל שבת, הוא מספר: "כל השבת היתה תנועה ערה מאוד של רכבי ביטחון ומשטרה. עד כניסת שבת היו גם מסוקים באוויר. ביקשתי לאחר התפילה, שלא להתעכב שלא לצורך בבית הכנסת ולמהר הביתה, שלא ידאגו בבית. בסך הכל הייתה שבת שקטה ברוך השם".

ומה עם הלימודים?

מה קורה במוסדות הלימוד מחר? בתל-אביב נפתחו הבוקר (ראשון) כל מוסדות הלימוד כרגיל, אך מאידך ראש העיר מר חולדאי קרא להורים שמי שחושש שלא ישלח את ילדיו.

בהודעת העירייה נאמר: "סיורי האבטחה במוסדות החינוך ובמתקני העירייה יתוגברו ודגש מיוחד יינתן לסיורים בסמוך לגני ילדים ולמוסדות חינוך וכן במקומות הומי אדם. כל הטיולים והסיורים של בתי הספר מתקיימים כסדרם, בהתאם להנחיות משרד החינוך ואין כל הנחיה לבטלם".

מנהל תלמוד-תורה בנים חב"ד בת"א, הרב שניאור אהרן, סיפר לנו אמש (מוצאי-שבת): "אצלנו יתקיימו היום לימודים כסדרם. כמובן שנפקח עיניים, נגביר זהירות ונחדד נהלים. לא שמעתי עד עכשיו על הורים שלא שולחים מחר את ילדיהם לת"ת".

איך מסבירים לילדים על המצב?

"כבר בתחילת ההידרדרות במצב הבטחוני שוחחנו על התלמידים על דרכי התמודדות, וגם היום יתקיימו שיחות בנושא, בעיקר עם הילדים בכיתות הגבוהות. אנחנו בקשר עם הקב"ט של העירייה, ונפעל לפי ההוראות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.