מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשע״ו 29.12.2015

ממתק מריגא ● טור שליחות

משפחת קוט המורחבת ערכה הגרלה מי יהיה נציגה להשתתף בשמחת בר המצווה של בן השליח  הרב שניאור קוט, משלוחי הרבי בריגא שבלטביה ● הרב משה קוט שזכה בהגרלה המשפחתית, מסכם בטור מיוחד ל-COL, ימים של התעלות  לטור המלא
ממתק מריגא ● טור שליחות
הרב משה קוט מימין, בבית הכנסת המקומי בריגא. במסגרת: חתן בר המצווה מנדי קוט, לצד הספר 'ממתק לפרשה' אותו חיבר. למטה: הרב משה קוט עם אחיו השליח הרב שניאור קוט
הרב משה קוט

זו לא הפעם הראשונה בה אני נוחת בריגא שבלטביה, אבל הפעם, ללא ספק זה היה בהחלט מרגש. אחי השליח הרב שניאור קוט חגג בר מצווה לבנו- אחייני הת' מנדי, ובהחלטה משותפת של אחי, השקיע כ"א מבני המשפחה המורחבת מכספו, נערכה הגרלה, בה זכיתי לייצג את הדודים לבית קוט מארץ הקודש.

ביום חמישי בשעת בוקר נחתתי, בריגה, בטיסת המשך ממוסקבה. לצערי, מזוודתי ובה בגדי השבת נשארה במוסקווה, בחניית הביניים. ( שימו לב: וודאו ביציאה מהארץ שהמזוודה תגיע ליעדכם הסופי, וכן בסופ"ש שאו איתכם את בגדי השבת)

השמחה וההתרגשות השכיחו ממני את עוגמת הנפש על המזוודה האבודה. להפתעתי גיליתי שמנדי עמל כבר שנתיים על הוצאת חוברת עם שיחות של הרבי בתוספת סיפורים ממחישים, בשם: 'ממתק לפרשה'.

הוא עצמו תירגם אותה לרוסית. להזכירכם - מדובר בילד שלא גר בקהילה חסידית רגילה ולומד ב'חיידר- נט'...

וכך זכתה הקהילה היהודית בריגא בראשות השליח הרב מרדכי גלזמן שי' להתרוממות הרוח ב'שבת חזק' (שבת בה מסיימים לקרוא בתורה חומש שלם, ומכריזים "חזק").

לכבוד השמחה הגיעו הסבים והסבתות ועוד בני משפחה מהארץ ומחו"ל, וביום שישי, יום הבר מצווה אחרי תפילת שחרית חזר מנדי את מאמר הבר מצוה, ובליל שבת נשא דרשה בהלכות תפילין, להשתאות המתפללים.

 
חתן הבר-מצווה, הת' מנדי קוט שיחי'

בשבת אחרי התפילה נערכה סעודה מיוחדת, לכבודה הגיעו עשרות יהודים שלא מגיעים בכל שבת לבית הכנסת, אך נמצאים בקשר עם אחי השליח.

חתן הבר מצווה חזר שיחה של הרבי ברוסית קולחת. התרגשתי במיוחד למראה יהודי מזקני המקום בן 93 , שבמהלך ההתוועדות רקד ופיזז כאברך צעיר.

ביום ראשון התקיימה החגיגה בהשתתפות עשרות אורחים מהסביבה, ובראשות שלוחי הרבי במדינות האיזור. הרב גלזמן, אחי הרב שמואל מאסטוניה וכן השליח מוילנא והשליח מדווינסק.

במהלכה הוקרן קליפ מרגש שהוכן ע"י גיסתי השליחה תחי', וחתן הבר מצווה חילק את החוברת ברוסית. במעמד זה קויים 'הקהל' ליהודים שאך לא מזמן הכירו את יהדותם וכעת זכו לחוות אירוע יהודי מרומם.

ובזכות השלוחים שדואגים שלא יידח ממנו נידח, נזכה מיד לגאולה, וברגעים האחרונים של הגלות יהיה לכל בנ"י אור במושבותם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.