מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשע״ו 29.12.2015

70 שנה אחרי: נחשף תפקיד ממשלת צרפת בתקופת השואה

אתמול (ב') פתחה צרפת לראשונה את הארכיון שבו כל הפרטים על תפקידה של ממשלת 'וישי' ברדיפת יהודי צרפת וגירושם למחנות השמדה ● בין המסמכים שנחשפו גם רשימת שמות אנשי הממשל ששיתפו פעולה עם הנאצים  נחשף הארכיון בצרפת
70 שנה אחרי: נחשף תפקיד ממשלת צרפת בתקופת השואה
יהודים שנעצרו ע"י המשטרה הצרפתית בשנת תש"א (ארכיון יד-ושם)

צרפת פתחה אתמול (יום ב') לעיון הציבור ארכיון שכולל פרטים על שיתוף הפעולה של הממשל עם הנאצים במלחמת העולם השנייה, שיתוף פעולה שהוביל לגירוש ולרצח של עשרות אלפי יהודים, כך מדווח אתר החדשות 'וויינט'.

הארכיון נותר חסוי מאז תום המלחמה, ואתמול נחשפו לראשונה 200 אלף המסמכים שמספרים על המעשים שהובילו לרצח כ-76 אלף יהודים. על פי הדיווח ב"מירור" הבריטי, המסמכים בארכיון מפרטים את אחריותה של ממשלת הבובות של וישי בראשות אנרי פיליפ פטן, ששיתפה פעולה עם הנאצים, איך זיהתה את היהודים בצרפת ובגדה באזרחיה, ומספקים רשימה של שמות אנשי הממשל ששיתפו פעולה. הצו המורה על פתיחת הארכיון יאפשר גישה למסמכים שלא יוגדרו כמסווגים מטעמי ביטחון המדינה.

ההחלטה לפתוח את הארכיון מגיעה שש שנים לאחר שמועצת המדינה, הערכאה המשפטית הגבוהה ביותר בצרפת, קבעה כי לממשלת וישי חלק בגירוש עשרות אלפי יהודים ולא ניתן להטיל את כל האשמה בנושא על הגרמנים. המועצה קבעה כי גורמים רשמיים בממשל הנאצי לא הכריחו את הצרפתים לבגוד באזרחים היהודים, אלא התנהלה רדיפה אנטישמית מרצון שבה השתתפו גם שוטרי משטרת פריז וחברת הרכבות הלאומית (SNCF).

בצרפת חיים כיום חצי מיליון יהודים, והיא הקהילה הגדולה ביותר במערב אירופה. שלוחי חב"ד בשנים האחרונות מפיחים מחדש את שלהבת היהדות מחדש, אחרי החורבן הגדול בשואה האיומה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.