מערכת COL | יום ט"ז טבת ה׳תשע״ו 28.12.2015

אותר בית-הספר בפריז בו ביקר הרבי בשנת תש"ז ● תיעוד

פרסום ראשון: קרוב לשבעים שנה, אחרי שהרבי ביקר בבית-הספר ב'עראני', סמוך לפריז, שליח הרבי הרב לוי אזימוב, איתר את המקום ● מי סייע לאיתור המקום? מה הביא את הרב אזימוב לשם? ● וגם: האיגרת של הרבי בה כתב על הביקור ותיאור מיוחד ממה שהתרחש באותו ביקור היסטורי  בית-הספר בו ביקר הרבי בפריז
אותר בית-הספר בפריז בו ביקר הרבי בשנת תש
כך נראה המבנה בו ביקר הרבי בשנים ההם (צילומים: COL). בעיגול: הרבי בשנים שלפני הנשיאות

כתבנו בפריז

קרוב לשבעים שנה, אחרי שהרבי ביקר בבית-הספר ב'עראני', סמוך לפריז, שליח הרבי הרב לוי אזימוב, איתר את המקום בסיוע הרב יעקב צבי הולצמן - אז תלמיד בבית-הספר.

הרב אזימוב החליט לאתר את המבנה, במסגרת הכנת ספר מיוחד העוסק בקשר של הרביים לצרפת. מלאכת האיתור לקחה זמן רב.

בספר 'הרבי בפריז' מאת הרב שמואל בוטמן, הוא מביא זיכרונות מאותו ביקור של הרבי בבית-הספר, בו למדו ילדים יתומים, מתוך שבועון 'כפר חב"ד'.

בין-היתר סיפר מנהל בית-הספר הגה"ח הרב אהרון מרדכי זילברשטרום ע"ה, שבאותה תקופה עסק בתור בחור צעיר לימים בשליחות חינוכית בהוראתו של הרבי הריי"צ והיה זה שהפציר ברבי לבוא ולבקר במקום: "המוסד היה ממוקם ב'עראני' סמוך לפריז, לערך חצי שעה נסיעה ברכבת. הרבי התבקש לבקר במוסד, עוד בתקופה הראשונה להגיעו, אך לא השיב על כך אז משום שהיה עסוק בהשגת רישיונות לאמו.

"זמן קצר לאחר שסודרו העניינים, ניאות הרבי לבקר במוסד. לכבוד הביקור, הוכן המוסד כראוי, התלמידים ישבו בצורת חי"ת, והרבי ואנשי הצוות ישבו בשולחן הראשי כשלפניהם כיבוד קל, שלהשיגו היה די קשה באותה תקופה.

"הרבי בחן את התלמידים, ואף השיב על שאלות אחדות ששאלוהו".

הרב זילברשטרום הוסיף וסיפר קטעים נוספים, בהם גם מוזכר התלמיד הולצמן - שכאמור הדריך השבוע את הרב אזימוב כיצד להגיע למיקום המדויק. קטעי הזכרונות של הרב זילברשטרום מתוך הספר מצורפים לכתבה זו.

באיגרת קודש ששיגר הרבי להנהלת בית-הספר בשנת תש"ז, המצורפת אף היא לכתבה זו, כותב הרבי בין-היתר: "קורת [רוח] מיוחדת היתה לי מבקורי בביה"ס ושיחתי עם ההנהלה, המורים והתלמידים שי'"...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.