מערכת COL | יום ט"ז טבת ה׳תשע״ו 28.12.2015

מרגש: מושל האוטונומיה היהודית שבנה סטאלין סגר מעגל

מושל בירובידז’אן - האוטונומיה היהודית שהקים סטאלין ליהודי רוסיה לפני כשמונים שנה, סגר מעגל במהלך פגישה עם הרב בערל לאזאר מושל האוטונומיה היהודית
מרגש: מושל האוטונומיה היהודית שבנה סטאלין סגר מעגל
מושל בירובידז’אן מניח תפילין

מושל מחוז "בירובידז’אן" - האוטונומיה היהודית שהקים סטאלין ימ"ש ליהודי רוסיה לפני כשמונים שנה, הממוקם במזרח רוסיה על גבול סין, במרחק של יותר מתשע שעות טיסה ממוסקבה בירת רוסיה, הגיע למוסקבה לפגישה מיוחדת עם רבה של רוסיה, הרב בערל לאזאר, כשהוא מלווה ברב של בירובידז’אן ושליח חב"ד, הרב אליהו ריס.

במהלך הפגישה, הבטיח המושל את עזרתו להקמת מקווה טהרה בעיר, אשר יהיה למעשה המקווה הראשון שיוקם בע"ה באוטונומיה יהודית היסטורית זו, והנאספים סיכמו על התחלת הבנייה בחודשיים הקרובים אי"ה.

המושל היהודי, מר לווינטל אלכסנדר, שמונה כמושל רק לפני כשלושה חודשים על-ידי הקרמלין במוסקבה, ביקר גם במוזיאון היהודי הגדול שבמוסקבה ובמרכז החסד היהודי 'שערי צדק' הסמוך לו, וקיבל סקירה מאלפת על העזרה הרבה שהמרכז מסייע לאלפי יהודי העיר.

מנהל המרכז העניק לו שי מזכרת על ביקורו רב-הרושם, וניצל את ההזדמנות הנאותה להציע למושל היהודי להניח תפילין בבית הכנסת "תפילה למשה" הפועל במרכז החסד.

המושל נעתר להנחת התפילין, ולמרבה ההפתעה התברר, כי זו הפעם הראשונה שהוא זוכה להניח תפילין, ובעצם חוגג לראשונה בחייו את 'בר המצווה' שלא חגג בהגיעו לגיל שלוש עשרה. ההתרגשות היתה חלקם של כלל הנוכחים, אשר ראו בכך סגירת מעגל מרגשת ומעודדת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.