מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשע״ו 27.12.2015

פרס לטרור? תכניות בנייה משמעותיות אושרו לערבים בירושלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה תכניות בנייה בירושלים, בהן בניית 130 יח' דיור בג'בל מוכאבר ובניית מרכז תיירות ומתנ"ס ● "בעוד שכאשר מביאים לנו לוועדה תכנית של יהודים תמיד זה נתקל בקשיים גדולים וצריך אישור של ראש הממשלה - לערבים יש מי שעושה הנחות", אמר אחד מחברי הועדה ● גורמים בימין: "פרס לטרור"  לדיווח המלא
פרס לטרור? תכניות בנייה משמעותיות אושרו לערבים בירושלים
(אתר בניה, אילוסטרציה)
הבוקר מפרסם אתר גל"צ, כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה בניית שתי תוכניות משמעותיות עבור הציבורי הערבי במזרח הבירה. התכנית הראשונה - בניית מתחם תיירות בשכונת א-טור, שבהר הזיתים, שישמש את התושבים להדרכה וליצירה. לצד המתחם ייבנה גם מתנ"ס גדול באיזור. בנוסף, אושרו לבנייה 130 יחידות דיור בשכונת ג'בל מוכבר.

מדובר באישורים נדירים למדי. גורמי התכנון לא מרבים לאשר בנייה בכללה במזרח העיר, וחברים בוועדה סיפרו שהאישור נובע מרצון "להרגיע את השטח" לדבריהם, "נוכח גל הטרור". אחרים מחברי הועדה דווקא מותחים על כך ביקורת ואמרו כי האישור מהווה פרס למחבלים.

"בעוד שכאשר מביאים לנו לוועדה תכנית של יהודים תמיד זה נתקל בקשיים גדולים וצריך אישור של ראש הממשלה - לערבים יש מי שעושה הנחות", אמר אחד מחברי הועדה.

גורמים בימין כועסים על ההחלטה: חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר כי "שני הצדדים של המשוואה הזו הם פרס לטרור. פרס לטרור שהיהודים לא בונים, ופרס לטרור שג'בל מוכבר שממנו יצאו לא מעט מחבלים בזמן האחרון כן מקבל אישורים לתכניות בנייה".

השר אורי אריאל הגיב ואמר כי "צריך לאפשר באופן טבעי גידול טבעי לירושלים בלי שום התערבות מדינית. ירושלים ברוך השם תיבנה ותהיה עיר ואם בישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.