מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשע״ו 24.12.2015

כשנגמרו המילים לכתב 'משפחה' ר' דוד דמן ● מרתק

"זאת הפעם הראשונה שמבקשים ממני לכתוב משהו, ונגמרו לי המילים, כי באמת, מול כל מה שראינו וחווינו - אין מילים..." במשפט מפתיע זה, מסכם הסופר החסידי ורב-החן ר' דוד דמן, את מאמרו השבועי והפפולארי בשבועון "משפחה" ● השבוע הוא הקדיש את המאמר כולו על ביקורו במוסקבה בכלל, ועל שבת פרשת ו'יגש' שעשה במחיצת השלוחים בקהילה, בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" ובמפעל השליחות האדיר במוסקבה  לקריאה
כשנגמרו המילים לכתב 'משפחה' ר' דוד דמן ● מרתק
ר' דוד דמן כתב 'משפחה' עם רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, במהלך הביקור
"זאת הפעם הראשונה שמבקשים ממני לכתוב משהו, ונגמרו לי המילים, כי באמת, מול כל מה שראינו וחווינו - אין מילים"... במשפט מפתיע זה, מסכם הסופר החסידי ורב-החן ר' דוד דמן, את מאמרו השבועי והפפולארי בשבועון "משפחה".

בשבת פרשת ויגש, התארח הסופר החסידי ר' דוד דמן בקהילה היהודית במוסקבה. דמן, מבכירי העיתונאים והסופרים החסידים, כותב מדי שבוע מאמר בן שני עמודים ב'משפחה', מאמר שנקרא בשקיקה על-ידי אלפי הקוראים המושבעים של מאמריו.

השבוע הוא הקדיש את המאמר כולו על ביקורו במוסקבה בכלל, ועל שבת פרשת ויגש שעשה במחיצת השלוחים בקהילה ובבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה".

דמן, שהגיע יחד עם קבוצת ידידים למסע המרתק במסע פרטי, זכו בביקורם הקצר ורב-הרושם להספק נרחב, מגוון ומרתק שכלל: התוועדות חסידית על 'הצדיק מלנינגרד' הרב יצחק קוגן בבית הכנסת 'בלשוי ברוניא', ביקור מיוחד במוזיאון היהודי וב'ספריית שניאורסון' בליווי אישי של יו"ר המוזיאון הרב ברוך גורין, סיורים בקרמלין בליווי הדרכה מקצועית ומיוחדת, ביקור מרגש בתלמוד תורה 'חדר מנחם', ב'מתיבתא', במרכז החסד היהודי 'שערי צדק', שיעור חסידות בכניסת השבת עם המג"ש וראש הכולל הרב יוסף יצחק מרזל, סעודת ליל שבת באווירת נעלית של "ויגש" שנמשכה כ-6 שעות! סעודת שבת קודש בשילוב סעודה שלישית, ובמוצש"ק, סעודת "מלוה מלכה" בשילוב "שבע ברכות" שנערכה ע"י משפחת הרב שמואל ומרת חנה קופרמן, בבית חב"ד במרכז העיר.

עם שובו של הרב הראשי הרב בערל לאזאר, ממסעו במזרח רוסיה, לרגל חנוכת הבית למרכז היהודי החדש בעיר וולאדיווסטוק שעל גבול סין - נפגש עמו הרב דמן וחבריו למפגש קצר, אך מרתק ורב גילויים.

לפני נסיעתם חזרה, זכו החברים להשתתף יחד בשמחת חתן וכלה, שנערכה בהיכל בית הכנסת המרכזי, סיום מתוק ומרגש, למסע קצר, אך מלא בחוויות רוחניות ומאירות כאחד.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.