מערכת COL | יום י' טבת ה׳תשע״ו 22.12.2015

נתניהו התגאה בפני נשיא אוקראינה: הרבי נולד במדינה שלכם

"ההיסטוריות של העם היהודי והעם האוקראיני שזורות זו בזו במשך למעלה מאלף שנה", אמר ראש-הממשלה בנימין נתניהו, "כמה מהרבנים הגדולים ביותר שלנו נולדו באוקראינה, לרבות הרב מנחם מנדל שניאורסון, הרבי מלובביץ', שהייתה לי זכות גדולה להכירו באופן אישי, היו לי שיחות רבות איתו"  נשיא אוקראינה בארץ ישראל
נתניהו התגאה בפני נשיא אוקראינה: הרבי נולד במדינה שלכם
צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם נשיא אוקראינה. בתחילת הפגישה חתמו שתי המדינות על מספר הסכמים בילטרליים. תכנית הבנות לשיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי, שמשמעותו שיתופי פעולה בין מוסדות מחקר, השתתפות בכנסים וסמינרים, מימון פרויקטים משותפים ועוד.

לאחר מכן נועדו שני המנהיגים בארבע עיניים ועם המשלחות. בישיבה דנו המדינות על הרחבת שיתוף הפעולה בתחום החקלאות, אזור סחר חופשי ושיתוף פעולה בתחום הבריאות ובריאות הנפש.

הנשיא פורושנקו הזמין את רה"מ נתניהו לביקור באוקראינה.

"ההיסטוריות של העם היהודי והעם האוקראיני שזורות זו בזו במשך למעלה מאלף שנה. זאת היסטוריה של הישגים עצומים וגם טרגדיה עצומה", פתח נתניהו ומנה כמה מנהיגים יהודים בולטים שנולדים במדינה.

"כמה מהרבנים הגדולים ביותר שלנו נולדו באוקראינה, לרבות רבי נחמן מברסלב והרב מנחם מנדל שניאורסון, הרבי מלובביץ', שהייתה לי זכות גדולה להכירו באופן אישי, היו לי שיחות רבות איתו".

נתניהו המשיך: "לכן אתה יכול להבין מדוע ישראלים רבים כמוני חשים זיקה אישית למדינתך". כמו כן שיבח נתניהו את נשיא אוקראינה על טיפולו באנטישמיות: "אני מבקש לשבח אותך באופן אישי על עמדתך הנחרצת נגד גזענות ואנטישמיות. יש לכך משמעות מיוחדת עבורנו באופן עקרוני אבל גם ביחס לקהילה הגדולה שחיה באוקראינה, ושאנו חשים כלפיה חום והערכה מיוחדים. הסכמנו לציין את יום השנה ה-75 לטבח היהודים בבאבי-יאר. אני חושב שבאמצעות לימוד לקחי העבר, אנו מבטיחים עתיד טוב יותר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.