מערכת COL
|
יום י' טבת ה׳תשע״ז
08.01.2017
האם הרבי התנגד לקביעת עשרה בטבת כיום הקדיש הכללי?
בשנת תשי"א קבעה הרבנות הראשית לישראל את "יום השואה לגבורה" כיום הקדיש הכללי לזכר ששת מליון היהודים שנרצחו בשואה ולאלו שלא ידוע מועד הירצחם ● חמש שנים מאוחר יותר, הסביר הרבי בהתוועדות מדוע "לא קבעו ענינים על המאורעות שהיו בדור האחרון" ● וגם: למתי קבע הרבי את יום הירצחו של אחיו ר' דובער הי"ד שיום הירצחו לא נודע? יום הקדיש הכללי
צילום: שמואל בן צבי ל"ג בעומר תש"ל
בשנת תשי"א קבעה הרבנות הראשית לישראל את "יום השואה לגבורה" כיום הקדיש הכללי לזכר ששת מליון היהודים שנרצחו בשואה ולאלו שלא ידוע מועד הירצחם.
חמש שנים מאוחר יותר, בפורים תשט"ז הסביר הרבי בהתוועדות מדוע "לא קבעו ענינים על המאורעות שהיו בדור האחרון".
יצויין, כי הרבי כתב בשעתו כי לא ידוע לו מתי נרצח אחיו ר' דובער הי"ד, ולכן קבע את יום כ"ד תשרי (יום בה נרצחה באכזריות זקנתו הרבנית רחל ינובסקי הי"ד) כיום יארצייט גם לאחיו ר' דובער הי"ד, זאת למרות שהיה זה לאחר שהרבנות הראשית לישראל קבעה את עשרה בטבת כ"יום הקדיש הכללי" לאלו שלא ידוע מועד הירצחם.
חמש שנים מאוחר יותר, בפורים תשט"ז הסביר הרבי בהתוועדות מדוע "לא קבעו ענינים על המאורעות שהיו בדור האחרון".
יצויין, כי הרבי כתב בשעתו כי לא ידוע לו מתי נרצח אחיו ר' דובער הי"ד, ולכן קבע את יום כ"ד תשרי (יום בה נרצחה באכזריות זקנתו הרבנית רחל ינובסקי הי"ד) כיום יארצייט גם לאחיו ר' דובער הי"ד, זאת למרות שהיה זה לאחר שהרבנות הראשית לישראל קבעה את עשרה בטבת כ"יום הקדיש הכללי" לאלו שלא ידוע מועד הירצחם.
הוסף תגובה
0 תגובות