מערכת COL | יום י' טבת ה׳תשע״ו 22.12.2015

אני דווקא אוהב לתרום ל-charidy ● מאמר דעה

במקום שבית חב"ד יארגן דינר במשך חצי שנה. ישקיע הון עתק בארגון, יתפלל ויצפה לרחמי שמים שהדינר יצליח, או - שהשליח יטוס לקראון הייטס, יעבור מדלת לדלת ויתחנן לרחמי הגבירים, יסתובב ב - 770 עלוב ומושפל, כשכל מטרתו הינה איסוף עוד מאתיים דולר לצרכי שבת ● כאן, הם מגייסים סכום גבוה ומקבלים אותו פי ארבעה. הסכום מובטח, מתקבל תוך פרסומת לבית חב"ד, בקלות יחסית, בכבוד רב ובקידוש ה'   מאמר דעה מה דעתכם? בואו והגיבו באמצעות מערכת התגובות >>
אני דווקא אוהב לתרום ל-charidy  ●  מאמר דעה
מאת י.ש.ט

המתנדבת מעבר לקו היתה נחמדה מאד. צעירה, בת 16, אבל להוטה להועיל לשליח שלה:

- "אז תתרום לנו?... אתה יודע, כל תרומה תוכפל בארבעה"...

הסכמתי לתרום. היא הודתה לי בשמחה. ההתגייסות שלה עבור הקמפיין, לא היה דבר מובן מאליו. היא היתה בקשר עם בית חב"ד אי שם בדרום ארצות הברית רק בחודשים האחרונים. אך אחרי שראתה את כל המאמץ סביב הקמפיין של charidy שערך בית חב"ד שלה, ואת הרצון של כולם להצליח בו- היא נסחפה. כי הקמפיין, שלאחרונה התעוררו כמה אנשים והתחילו לדבר נגדו, פועל בצורה פסיכולוגית ומעורר לא רק את התורמים, אלא במיוחד את מבקשי התרומה - להתחבר יותר למוסד שעבורו הם מתרימים. כך הם גם מתקרבים יותר, כן, מתקרבים לשליח, לבית חב"ד, לישיבה, ליהדות, לתלמוד תורה ו - לרבי.

אז מה היה לנו, לדוגמא, בזכות charidy בתקופה האחרונה? הצלחנו להציל את השליח הבודד והנרדף ביותר כיום באירופה והבטחנו לנו יותר בטחון - הרב קסלמן מנורבגיה. גרמנו לעוד ילדים מיוחדים, לפעילות, אהבה ותשומת לב, יחד עם קירוב המתנדבים שלהם לאלוקים - בזכות הקמפיין של 'פרענד שיפ סירקעל' העולמי. בית חב"ד של אוניברסיטת שיקגו, הצליח לגייס 60000 דולר ביום, בקלות יחסית. אלו 3 דוגמאות בלבד, מתוך שלל של גיוסי צדקה, תמיכה במוסדות הרבי, קירוב הפעילים המתרימים למוסדות - וקירוב התורמים עצמם.

במקום שבית חב"ד יארגן דינר במשך חצי שנה. ישקיע הון עתק בארגון, יתפלל ויצפה לרחמי שמים שהדינר יצליח, או - שהשליח יטוס לקראון הייטס, יעבור מדלת לדלת ויתחנן לרחמי הגבירים, יסתובב ב - 770 עלוב ומושפל, כשכל מטרתו הינה איסוף עוד מאתיים דולר לצרכי שבת -

כאן, הם מגייסים סכום גבוה ומקבלים אותו פי ארבעה. הסכום מובטח, מתקבל תוך פרסומת לבית חב"ד, בקלות יחסית, בכבוד רב ובקידוש ה'! קהל המתרימים, כאמור, נסחף גם הוא בהתלהבות ורוכש בעצמו את האידאולוגיה של המכון.

הה, יש מטות לגיוס כספים. נו, אז מה הבעיה בכך? מה רע בכך שבכל מטה יושבים צעירים מלאי אש התלהבות עבור המכון, המוסד, הבית חב"ד, המרכז היהודי, המרכז לילדים מוגבלים, בית התבשיל - שעבורו הם פועלים?!

הה, מתקשרת אלינו ילדה בת 16 שנתרום. נו, למה לא? למה שלא תתחנך להתרים - וכך גם תתפעל מגודלה של מצוות הצדקה בעם היהודי? טוב, אם היתה מבקשת ממני 18$ לחודש עבור רכישת ביטוח מטפסים על הרי האלפים - זה הייתי מוכן. בחורה צעירה ונחמדה מבקשת - למה לא. אבל שתבקש ממני לתרום לבית חב"ד באריזונה? זה כבר מעצבן!

הה, מבקשים ממנו כל היום לתרום וזה כבר מעצבן? נו, נולדת היום? לא ידעת, שה' נותן כסף לעשירים בפקדון, על מנת שיעשו בו מצוות ככל האפשר? לא ידעת שעל זה בנוי העולם היהודי והקהילות היהודיות מזה דורי דורות? אלו שיש להם נותנים - לאלו שאין להם? מה חדש בזה?

לא ממחשבה ורצון כביכול להועיל ל charidyנכתבו דברים נגד charidy. מה פתאום. אלא, שלכותבים אין חשק להוציא מכספם עבור צדקה. חסידי חב"ד, הם חיילי הרבי. עושים מה שנדרש. ואם נדרש מהם לתרום שוב ושוב, באמצעות האתר המתוחכם והמכובד של charidy - הם יעשו זאת.

כי אם אינכם רוצים לתרום - אינכם חייבים. לכל יהודי בחירה חופשית מה יעשה עם כספו. אך מדוע אתם מפרסמים זאת בריש גלי?

מה דעתכם? הגיבו במערכת התגובות>>
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.