מערכת COL | יום י' טבת ה׳תשע״ו 22.12.2015

הדולר שהגיע ליעדו לאחר 24 שנים ● מרגש

דולר שניתן על ידי הרבי לקהילה היהודית ברוסטוב, לפני 24 שנים – הגיע ליעדו בשבוע שעבר באורח מופלא  לסיפור המלא  
הדולר שהגיע ליעדו לאחר 24 שנים ● מרגש

לפני יותר מ- 24 שנים, תלמיד ישיבה צעיר בשם משה הבר נשלח לרוסטוב לעזור ולהחיות מחדש את הקהילה היהודית, לאחר עשרות שנים של דיכוי דתי תחת כפור הקומוניזם. הרב משה הבר מסר שם שיעורים, תפילות, ופעילויות אחרות ומגוונות עם האוכלוסייה היהודית המקומית.

בחנוכה, שנת תשנ"א, קרוב ל 1000 אנשים התאספו באחד מהאולמות הגדולים ביותר בעיר לקונצרט מיוחד והופעה של הזמר החסידי אברהם פריד. היתה זו תצוגה אדירה של גאווה יהודית, ואחד מהמפגשים הראשונים הגדולים בעידן פוסט-הקומוניסטי, שבו מאות יהודים חברו יחד כדי לחגוג חג בגלוי.

לאחר שהותו של הרב הבר ברוסטוב, הוא עבר על ידי הרבי בחלוקת הדולרים המפורסמת, והציג בפני הרבי את מפתח העיר רוסטוב. הרבי נתן לו דולר ליהודים ברוסטוב, וציין כי "ה' צריך להגן עליהם בכל המובנים, והם צריכים ללכת מחיל אל חיל."

וידאו: הרבי נותן דולר עבור יהודי רוסטוב



לפני כחודש, הרב משה הבר חזר לרוסטוב עם קבוצה של מכובדת של אנ"ש מקראון הייטס שזה עתה סיימו את לימודי המאמר החסידות המפורסם של הרבי הרש"ב "המשך ע"ב", והוא הציג בפני חברי הקהילה היהודית ברוסטוב את הדולר של הרבי.

"חיכיתי 23 שנים כדי למלא שליחות זו. חלמתי לחזור ובאופן אישי להעניק דולר זה מהרבי ליהודי רוסטוב," אמר הרב הבר לשליח ברוסטוב, הרב חיים דנציגר.

השנה, במהלך קונצרט החנוכה השנתי ברוסטוב בהשתתפות 1,300 אנשים, כולל ראש העיר של רוסטוב וסגן המושל, הרב חיים דנציגר הראה את הדולר הממוסגר לקהל ואמר: "הרבי נתן דולר זה לכל אחד ואחת מאיתנו בברכה לפני 24 שנים, ואנחנו פשוט קיבלנו את זה עכשיו. זה צריך לתת לנו הרבה חיזוק בימינו לקיום יום-יומי של מצוות, במיוחד בימים קשים אלה."

ואכן, זו שנה חג החנוכה היה מלא בנסים, כשבעיר ניתנה רשות בפעם הראשונה להקמת חנוכיית ענק בגובה 6 מטרים ענק בפארק המרכזי הממוקם ממש בסמוך לבניין עירייה. על אף מזג האוויר הקפוא, מעל 300 איש השתתף בטכס ההדלקה.

אחת מגולות הכותרת הראשיות של החג השנה היו ביקורי הבית שנערכו על ידי השלוחים ובני הנוער של הקהילה. המשתתפים התפזרו לבתיהם של 150 יהודים קשישים, חלקם בודדים, הביאו להם חבילות מזון, ושתפו אןותם עם החמימות של חנוכה, עם שיחה לבבית, והדלקת נרות החנוכה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.