מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשע״ו 21.12.2015

חב"ד בחולון: למעלה מ-200,000 איש נחשפו לאור החנוכה

פעילות חג החנוכה נפתחה כשבוע ימים לפני הדלקת הנר הראשון עם תחילתם של הפעלת סדנאות יצירה מרתקות בבתי ספר ובגני הילדים ברחבי העיר ● 25 חנוכיות ענק הוצבו בשכונות העיר ובמרכזים המסחריים, כאשר במרביתם נערכה טקס הדלקת נרות בהשתתפות אלפים מתושבי העיר והמבקרים  חב"ד בחולון
חב
פעילות חג החנוכה נפתחה כשבוע ימים לפני הדלקת הנר הראשון עם תחילתם של הפעלת סדנאות יצירה מרתקות בבתי ספר ובגני הילדים ברחבי העיר, בארגונו של הרב יוני הר צבי. למעלה מ-2000 ילדים נהנו בסדנאות, יצרו שמן זית במו ידיהם ולמדו על משמעות החג.

25 חנוכיות ענק הוצבו בשכונות העיר ובמרכזים המסחריים, כאשר במרביתם נערכה טקס הדלקת נרות בהשתתפות אלפים מתושבי העיר והמבקרים.

בבוקר יום שני נערך באודיטוריום "משען" כנס "הקהל" והצגת תאטרון ל-530 תלמידי ותלמידות מוסדות חב"ד בעיר, כשבסיומו כל אחד ואחת קיבלו "דמי חנוכה" כנהוג.

ההדלקה המסורתית במרכז קרית שרת נערכה בנר שני של חנוכה בהשתתפות מאות ילדים והוריהם. הקלידן יענקי טרבניק שימח והרקיד את ההמונים לאור החנוכיה, ולאחר מכן צפו במופע בלונים מרהיב.

נר שלישי של חנוכה הודלק בלובי העירייה למאות העובדים, במעמד הנהלת העיר ומנהל בית חב"ד, הרב ירחמיאל גורליק. את החנוכיה הדליק ראש העיר מר מוטי ששון, ומנכ"לית העירייה גב' חנה הרצמן בירכה את העובדים וציינה "תודה גדולה לחב"ד שהאירו כל שכונה בעיר בחנוכייה יפה ומרשימה".

הדלקה מרשימה נערכה מידי ערב במתחם "לה פארק" במרכז פארק פרס, על ידי הרב מנחם הבלין. אלפי הילדים שהשתתפו במופעים בהיכל טוטו ובהיכל הקרח במקום צפו בעניין רב בהדלקת החנוכייה, שהוצבה במרכז האגם החדש.

הדלקה ציבורית נערכה מידי ערב בקניון חולון על ידי הרב מוטי חזן, בהשתתפות מאות תושבים, ילדים והורים, שגדשו את הקניון ושמחו בשמחת החג.

טקסי הדלקה מיוחדים נערכו במכון הטכנולוגי HIT, בתחנת מגן דוד אדום, במוזיאון העיצוב, אצל גמלאי העיריה ועוד. זאת לצד מאות ביקורי בית שנערכו אצל משפחות נפגעי הטרור, שכנים וידידים של פעילי חב"ד בכל רחבי העיר.

בכניסה למרכז הרפואי "וולפסון" נערכה מידי יום הדלקת חנוכייה מרכזית, בארגונו של הרב לוי מנדלזון, ולאחר מכן צוות מתנדבים ביקור בכל המחלקות, הדליקו חנוכייה עם המאושפזים, בליווי שירים וריקודים וכמובן סופגניות חמות ומתוקות. המתנדבים חילקו גם "דמי חנוכה" מתוקים - מטבעות שוקולד בכרטיס מהודר.

לילדים המאושפזים במחלקת הילדים נערכה ביום רביעי מסיבת חנוכה בשילוב סדנת יצירה מבצק סוכר. בסיום, חולקו משחקים וצעצועים לרווחת הילדים.

ביום ראשון, נר שביעי של חנוכה, יזם בית חב"ד בשיתוף עם הנהלת המרכז הרפואי "וולפסון" מופע חנוכה מוזיקלי של להקת "הלב והמעיין". מאות המבקרים במרכז הרפואי נהנו משירי החג והילדים קיבלו כמטב המסורת "דמי חנוכה" ומתנות.

בשיכון ותיקים נערכה מידי ערב הדלקה מיוחדת, על ידי הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בשכונה, והדלקה מיוחדת בשיתוף "אסכולה". בנר שלישי נערכה הפעלה מיוחדת לילדים שבמרכזה בניית חנוכיית ענק מלגו, בגובה 2.5 מטר, שלבסוף האירה את כל השכונה.

גם בשכונת נווה ארזים נערכה הדלקה מסורתית לתושבי השכונה בארגונו של הרב חיים וילהלם, שליח חב"ד בשכונה.

מסיבת חנוכה נוספת נערכה בבית הכנסת "זכר לקדושים" על ידי הרב יוני הר צבי, ששולב בסיום מסכת שנלמדה בבית הכנסת ומופע מיוחד של הרב פישל ג'ייקובס.

בבית הכנסת "ישורון" חגגו את חנוכה במסיבה מיוחדת שנערכה בנר שמיני של חנוכה על ידי הרב חיים רוזן. המשתתפים נהנו ממופע מיוחד של אמן הכינור הרב מאיר רוזן במיטב שירי שמחה ונשמה.

בשבת חנוכה נערך הנופש השנתי של משפחת חב"ד חולון במלון "ניר עציון", בהשתתפות עשרות מחברי הקהילה ומשפחות התלמידים. במהלך הנופש, שהחל ביום חמישי, נערכו שיעורים והרצאות לגברים ולנשים בנושאי חינוך וחנוכה, הפעלות לילדים והתוועדות מיוחדת עם אורח השבת – הרב דוד מאיר דרוקמן, רב העיר קרית מוצקין.

את החנוכיות המרכזיות האירו מידי ערב וארגנו הרבנים מנחם מענדל בוטמן, אורי דוברבסקי, חנניה הלפרין, מאיר הלפרין, חיים וילהלם, שלמה טולדנו, מנחם ימקוב, מנחם מענדל כץ, שלום דובער לוקשינסקי, דורון מזרחי, דובער פרידמן, מנחם שטיינברגר ותלמידים מישיבת חב"ד המרכזית בלוד ובכפר חב"ד.

הרב דוד גורארי', יו"ר מוסדות חב"ד בחולון, והרב ירחמיאל גורליק, מנהל בית חב"ד חולון, מציינים כי חג החנוכה הביא הרבה אור ושמחה לתושבי העיר, ואין ספק כי האווירה המיוחדת תמשיך להאיר גם במשך השנה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.