מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשע״ו 21.12.2015

חוק השבת אושר בועדת השרים לחקיקה

ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול את הצעת החוק ’יום מנוחה השבועי‘ של ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, והיא תועבר לאישור בקריאה טרומית * על פי הצעת החוק תיאסר פתיחת בתי עסק בשבת שלא קיבלו אישור מיוחד של שר הכלכלה, וכן לא תותר התניית חוזה שכירות או חוזה עבודה בדרישה לעבודה בשבת ולא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים. כמו כן לא ניתן יהיה לקנוס אותו בגין סירובו לעבוד בשבת חוק השבת
חוק השבת אושר בועדת השרים לחקיקה
ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול את הצעת החוק ’יום מנוחה השבועי‘ של ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, והיא תועבר לאישור בקריאה טרומית.

ח“כ זוהר אמר כי ”מדובר בהישג מרשים והיסטורי עבור מדינת ישראל שיסייע לציבור ולכל מי שמעוניין לנוח עם משפחתו ביום המנוחה השבועי של מדינת ישראל שהוא יום השבת. בכוונתי לשבת ולדון עם הגורמים הרלבנטיים, בעלי עסקים, ארגונים שונים כל החוששים כי החוק יפגע בהם, על מנת להגיע לחוק נכון והוגן כלפי כלל הציבור“.

על פי הצעת החוק תיאסר פתיחת בתי עסק בשבת שלא קיבלו אישור מיוחד של שר הכלכלה, וכן לא תותר התניית חוזה שכירות או חוזה עבודה בדרישה לעבודה בשבת ולא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים. כמו כן לא ניתן יהיה לקנוס אותו בגין סירובו לעבוד בשבת.

ההצעה קובעת עוד כי פתיחת עסק בשבת תיחשב כ“עוולה אזרחית“, ובעלי עסקים יוכלו לתבוע תביעת נזיקין עמיתים המפעילים בתי עסק בשבת ופוגעים בהם כלכלית.

התאחדות הסוחרים בירכה על אישור הצעת החוק של ח“כ זוהר. ”זהו צעד ראשון וחשוב להצלת עשרות אלפי עסקים קטנים מקריסה כלכלית“, נמסר.

”יש לשים סוף לתופעת הישראבלוף בה טייקונים ורשתות שיווק עוברים על החוק, פותחים את עסקיהם בשבת, וגם מחייבים עובדים לעבוד ביום זה. גם אנחנו הסוחרים זכאים ליום מנוחה אחד בשבוע“.

עם זאת, לפי שעה חברים מ‘כולנו‘ מערימים קשיים על קידום החקיקה. ח“כ עזריה (כולנו) הבהירה כי היא מתנגדת להצעת החוק במתכונתה הנוכחית. ”הצעת חוק השבת של ח“כ מיקי זוהר דרקונית ומפרה סטטוס קוו ולכן ועדת שרים החליטה לכבול אותה להחלטת ועדת המנכ“לים שתקום בנושא זה בהמשך הדרך.

”בכך הצעת החוק תממש את צורכי הפריימריס שנועדה למלא ולא תיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל“, כך עזריה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.