מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשע״ו 21.12.2015

מאנטבה ועד להדפסה היסטורית: כרך חדש של אגרות קודש

כרך חדש בסדרת הספרים "אגרות קודש" המכיל את מכתביו של הרבי שופך אור על שנה סוערת ועמוסה בפועלו של הרבי ופעילותו הציבורית ביהדות העולם ● ממבצע אנטבה, חוק מיהו יהודי, בי"ד רבני חב"ד, הדפסה של "המשך תרע"ב" ועוד  אגרות קודש ה-32
מאנטבה ועד להדפסה היסטורית: כרך חדש של אגרות קודש
כתב COL

שנת תשל"ו החלה עם הרשמים של הפשיטה הצבאית הניסית והנועזת לשחרור בני הערובה החטופים באנטבה שבאוגנדה, מידי המחבלים.

הרבי, בהתוועדויות וגם ב"יחידויות" ובמכתבים, התייחס להיבטים הרוחניים של הנס הגדול הזה על ידי החיילים של צבא ההגנה לישראל.

מבצע אנטבה הוא רק אחד מהנושאים שנדונו על ידי הרבי ב-275 המכתבים שנכתבו באותה שנה ע"י הרבי לאישים שונים ומתפרסמים כעת בכרך החדש מספר 32 לאגרות קודש.

במהלך השנה תשל"ו, הרבי פיתח עוד יותר את הרשת הבינלאומית ההולכת וגדלה של מוסדות חב"ד-ליובאוויטש ופעילויות שמטרתן להביא לחידוש חיים יהודים ולימוד תורה.

מאמצים אלה כללו את המאבק נגד חוק "מיהו יהודי", חיזוק בית דין רבני חב"ד שהוקם בתקופה זו בישראל ופתיחת מוסדות יגדיל תורה בירושלים וקראון הייטס.

בתשל"ו, הרבי יצא להדפסה היסטורית של "המשך תרע"ב", אחד המאמרי חסידות העמוקים של ליובאוויטש. החסידים הצטרפו ברחבי העולם על ידי תרומת דולר אחד להדפיס את מאמרים אלו, שנאמרו על ידי הרבי הרש"ב, שלום דובער שניאורסון.

מכתבים אחרים לרגל מינויו של הרב שמחה בונים אלתר כאדמו"ר החדש של גור, ההדפסה וההפצה של חוברת אהבת ישראל, וההוראה ל"עשה לך רב "- שכל אחד צריך למנות לעצמו מורה דרך בעבודת ה' ובחיי היום יום.

400 העמודים בכרך החדש, שפורסמו על ידי הוצאת ספרים קה"ת, כוללים עותקים של התשובות בכתב ידו של הרבי, סקירה, קטגוריה מחולקת לפי נושאים, מוסדות ואנשים הנזכרים במכתבים.

השתתפו בהוצאה לאור: הרב שלום בער לוין, הרב חיים שאול ברוק, הרב ישראל שמעון קלמנסון, הרב יצחק וילהלם, הרב אליעזר זלקובסקי, הרב מנשה לאופר, הרב פסח שמרלינג, הרב ישראל זילברשטרום, הרב משה זלקובסקי, הרב מנדי גרינפלד הרב חיים אליעזר טברסקי והרב מרדכי סטמבלר.

המוציאים לאור מבקשים שכל אחד שיש בידו מכתבים או תשובות מהרבי מהשנים הבאות תשל"ז או אפילו מלפני תאריך זה שיצור קשר עם [email protected] ולשתף אותם לטובת הציבור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.