מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ו 20.12.2015

השקה – קיה קרניבל חדש.

באיחור של שנה מגיע לכאן סוף סוף הקרניבל, המיניוואן הדרום קוראני המיועד לשוק האמריקאי. בשונה מארצות הברית שם קימות מגוון אופציות, בישראל כמעט ולא ניתן לרכוש מיניוואן עם שבעה/ שמונה מושבים ולכן הגעתו היא אירוע חשוב לבעלי משפחות. שלחנו את שמואל מתן עם המשפחה למבחן חגיגי במיוחד.
השקה – קיה קרניבל חדש.
ב"ה
אי אפשר להתעלם מהעבודה המוצלחת שעשו בקיה בכל מה שקשור לעיצוב החיצוני. הקרניבל, למרות ממדי האוטובוס... מעוצב פשוט טוב, נכון שהוא לא זוהר כמו בתמונות של היצרן (זו ההזדמנות להודות למשרד היח"צ של קיה בישראל שחיפה על צלם המערכת שהתעורר מאוחר והשאיר אותנו ללא תמונות...) אבל עיצרו שניה והביטו מלפנים, אלו בדיוק ה"פנים" המוכרים של דגמי קיה. צורת הגריל שמזכירה כריש זוכה להדגשה מרשימה ובקיצור, אהבנו!
פתיחת הדלתות מציגה בפנינו תא נוסעים מסודר ומאורגן. אבל מה שתופס אותנו יותר מכל, הוא צבע הקרם שעוטף כמעט את כל תא הנוסעים (חוץ מהדשבורד) וכולל אפילו את הריצפה והחגורות, משהו שבדרך כלל פוגשים במכוניות יוקרה. לגבי הפרקטיות של מושבים בהירים עם ילדים... נספר בהמשך.
את שעות הבוקר הראשון של המבחן ניצלנו דווקא להעמסת ציוד. הפתיחה של הדלת האחורית פשוטה וקלה והיא לא כבדה במיוחד. שיטת קיפול המושבים המאפיינת את הרכבים האמריקאים מוכיחה את עצמה כיעילה, משיכה קלה של שתי רצועות והשורה השלישית נעלמת ברצפה ומגיעה למצב שטוח לחלוטין, שני המושבים של השורה השנייה נעמדים זקוף במשיכת ידית קלה ותא המטען העצום שמתגלה עומד על 4,022 ליטר. אם תחזירו את כל המושבים למקומם תישארו עם תא מטען בנפח 960 ליטר. אולה אמריקה!
היצע מקומות האחסון בתא הנוסעים, אמריקאי קלאסי. עם תא איחסון גדול מתחת למשענת היד הקדמית, שני תאי כפפות, כיסים בגב המושבים ולא פחות מ 10 מחזיקי ספלים ו-4 מחזיקי בקבוקים.
שעות הצהרים כבר נוצלו לאיסוף הילדים מהגן שנהנו מדלתות צד חשמליות (עם פתיחה מהשלט) בקרת מיזוג אחורית, ווילונות מובנים בשורת המושבים השנייה והשלישית (מה לא טוב בחלונות כהים ???). הכניסה מאד נוחה לשורת המושבים השלישית בזכות המושבים הנעמדים.
איך מנקים את הבהיר היוקרתי שאלתם? אז בקיה מבשרים לנו על ריפוד מיוחד דוחה זיהומים ונוזלים שבניגוב קל מסוגל להעלים כתמים בקלות רבה. בהחלט אידיאלי עבור משפחות.
כאמור יש לקרניבל רשימת איבזור עם כל מה שצריך... אבל לא מצאנו משהו חדשני או מרגש. מושב הנהג מגיע עם כוונון חשמלי כולל כוונון של התמיכה בגב התחתון, מראה פנימית מתכהה מונעת סנוור, בקרת אקלים תלת אזורית, פתחי מיזוג ליושבי גם בשורה השלישית , ארבעה חלונות חשמל AUTO, מראות מתקפלות חשמלית וחיישני נסיעה לאחור. ראויה לציון היא מערכת המולטימדיה שמגיעה עם וויז מובנה ובלוטות'. גם בצד אביזרי הבטיחות אין לו שום דבר מיוחד לספר לכם, בהחלט היינו שמחים לקבל רמת בטיחות קצת יותר גבוהה בשנת 2015 ברכב שמסיע ילדים על בסיס קבוע.
את הקרניבל משנע מנוע בנזין 3.3 ליטר, בשילוב תיבה בעלת 6 הילוכים הוא מפיק 276 כ"ס זריזים כך שהקצב זורם מצוין. אם ממש תרצו אפשר גם לעבור למצב החלפה ידנית לקבלת שליטה טובה יותר במאפייני הניהוג.
מחירו של הקרניבל אטרקטיבי ועומד כעת על 218,900 ₪ בלבד. (קרייזלר וויג'אר מתחיל ב-269.000 ₪ והסיינה נמכרה (היבוא של אלבר הופסק זמנית ) ברמת גימור דומה בסכום של 270.000 ₪) אמנם יש את הסאניונג רודיוס, ששותה פחות דלק אבל הוא הרבה פחות מודרני.
(לנסיעת המבחן הזו הצטרפו מספר בעלי טיוטה סיינה שהגיעו סקפטים אבל בפועל נראו די מולהבים מהקרניבל, הם מדדו מרחבים, אורכים ונוחות מושבים, בסופו של יום מצאנו הבדלים דקים לטובת הסיינה במנוע, במרווח השורה השלישית ובנוחות המושבים. בסופו של יום הדיון לא רלוונטי, מפני שיבוא הסיינה הופסק בינתיים. במידה ויתחדש יהיו חייבים באלבר ( היבואן של טיוטה סיינה ) לתקן משמעותית את המחיר, לדעתינו אין הצדקה לתוספת של של 50.000 ₪ לטובת הסיינה.)
אחרי ההצלחה המסחררת של קיה עם הפיקנטו והספורטז', מגיעה קיה גם לסגמנט המיניוואנים ומביאה לנו מתחרה מצוין. נכון לחודש טבת ה'תשע"ו זהו המיניוואן המתאים ביותר לבעלי משפחות בישראל.

הערה: תמונות הפנים של הקרניבל הם ברמת איבזור הקיימת בחו"ל בלבד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.