מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ו 20.12.2015

יו"ר ועד כפר-חב"ד: "פארק הרבי יהיה לתפארת הכפר"

הבוקר החלו בעבודות קדחתניות לפיתוח "פארק הרבי" בכפר חב"ד ● האם התוכניות נותרו כמו שהיו? מתי יושלם הפארק, ומי האנשים שדוחפים את הפרוייקט? יו"ר וועד כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ, חושף כאן ב-COL את מה שמתרחש מאחורי הקלעים ● וגם: מה החזון של וועד כפר חב"ד אל מול מצוקת הדיור החב"דית?  פארק הרבי יוצא לדרך
יו
מימין: יו"ר וועד כפר חב"ד, ר' שמעון רבינוביץ (צילום: אליהו לוי, COL) משמאל: הבוקר באתר בניית 'פארק הרבי' בכפר חב"ד (צילום: מוישלה גוטמן)
כתב COL

הבוקר, תושבי כפר חב"ד הבחינו ליד 770 בכלים כבדים ואנשי מקצוע, שהחלו בעבודות קדחתניות להכשרת השטח, בדרך לבניית "פארק הרבי". גם יו"ר הוועד, ר' שמעון רבינוביץ, נראה כשהוא מפקח על העבודות מקרוב.

האם התוכניות נותרו כמו שהיו? מתי יושלם הפארק, ומי האנשים שדוחפים את הפרוייקט?

את יו"ר וועד כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ, הצלחנו לאתר בין משימה אחת לרעותה, במגוון המשימות היומיות של ניהול כפר חב"ד. (תתפלאו לשמוע, היה זה דווקא טיפול בנושא חברת הניקיון) לאחר שהתפנה מעט, הוא חושף כאן ב-COL את מה שמתרחש מאחורי הקלעים:

הבוקר, נראיתם יחד עם אנשי מקצוע ליד 770 והתחלת העבודות. מה התוכניות? מתי "פארק הרבי" יהיה מוכן?

יו"ר וועד כפר חב"ד, ר' שמעון רבינוביץ: "ב"ה, הפארק החדש יצא לדרך. אנו מקווים שתוך ארבעה חודשים – וזאת בהערכה ששמענו מהקבלן המבצע – ואם לא יהיו מניעות ועיכובים, "פארק הרבי" יהיה מוכן לתפארת כפר חב"ד, תושביה ומבקריה.


ר' שמעון רבינוביץ בוחן את התוכניות, הבוקר (צילום: מוישלה גוטמן)


לפי התכנון הראשוני מדובר היה בתוכנית בעלת השקעה גדולה. האם התכנית נשארה כבראשונה, או שיש אילוצים ושינויים?

"התכנית נשארה בדיוק באותה מתכונת. היא תבנה בשני שלבים, כמתוכנן מראש. לא היה שום עיכוב מעשי. כמו בכל פרוייקט, לאחר חתימת החוזה יש את שלב האישורים מכל הגורמים הרלוונטיים. מה שהתפרסם לגבי עצירת הפרויקט, או צמצומו, לא היה נכון.

מה מתוכנן למעשה בפארק הרבי?

"בפועל בתוכנית מתוכנן ע"י קק"ל והמועצה האיזורית עמק לוד, פארק גדול בשילוב צמחייה, מקומות ישיבה ותאורה, ושבילי אופניים. שלב א', יבנה בסמוך ל-770, ובשלב ב' תבנה שדרה שתמשך לעבר שכונת לוי יצחק. כאן ברצוני לציין את הגורמים הפועלים ללא לאות להצלחת הפרוייקט, והם: ראש המועצה האיזורית מר דוד יפרח, סגן ראש המועצה ר' בנימין ליפשיץ, ור' שניאור זלמן שיינברגר.

"מתוכנן משהו יפה מאוד, שיביא לשיפור באיכות וביופי הסביבה. אם רק נדע לשמור ולטפח את המקום, הוא יהיה בבחינת 'טוב לשמים וטוב לבריות'. יהנו ממנו קודם כל תושבי כפר חב"ד, אנשים שיבואו לבקר, יתאים לרכיבת אופניים, וגם לנפוש.

"יש מכתבים רבים של הרבי, שבהם הרבי מבקש להשקיע ביופי של הכפר, בגינון ובמדרכות. זה מה שעושים כעת, ובע"ה נמשיך לעשות".

מה החזון שלכם לגבי עתידו של הכפר, בדגש על מצוקת הדיור החב"דית?

"החזון שלנו, לגבי התרחבות הכפר. יש שטחים 'ירוקים' חקלאיים, ונעשה מאמצים להפוך את השטחים לבניית יח"ד. אנו מקווים שתהיה סיעתא דשמיא בעניין, ובע"ה נוכל להביא בשורה.

ובאותו עניין של מצוקת הדיור: האם יש דרך לבנות בכפר חב"ד בנייה רוויה של מספר קומות, ולא רק עד שתי קומות כמו שקיים היום?

"יש הוראה של הרבי במכתב שהרבי שלח לראש הוועד דאז ר' מנחם לרר, שהבניינים בכפר לא יהיו בני יותר משתי קומות, ראיתי בעצמי את המכתב. אם רוצים לשנות – הדבר אינו בסמכותי אלא בסמכות המרא דאתרא של כפר חב"ד. הלוואי ויכולנו להביא פתרון.

"יש עדיין שטחים זמינים שאפשר וצריך לאשרר אותם לבניה ולהביא עוד מאות יח"ד חדשות לכפר חב"ד. אקווה שזה יקרה בקדנציה הבאה באם אבחר ליו"ר וועד כפר חב"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.