מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ו 20.12.2015

הפתעה: ראש ממשלת רוסיה חנך מרכז יהודי במזרח המדינה

בעיר וולאדיוואסטוק שבמזרח רוסיה, על גבול מדינת סין, נערך מעמד מרגש של חנוכת הבית, למרכז היהודי הגדול במרכז העיר, הכולל ביכנ"ס מרשים, מקווה מפואר, ספרייה תורנית, מרכז חסד, חדרי שיעורים, בי"ס יהודי ועוד  מרכז יהודי במזרח המדינה
הפתעה: ראש ממשלת רוסיה חנך מרכז יהודי במזרח המדינה
מרכז יהודי בעיר וולאדיוואסטוק שבמזרח רוסיה

בעיר וולאדיוואסטוק שבמזרח רוסיה, על גבול מדינת סין, נערך ביום שישי מעמד מרגש ומכובד של חנוכת הבית, למרכז היהודי הגדול במרכז העיר, הכולל בית כנסת מרשים, מקווה מפואר, ספרייה תורנית, מרכז חסד, חדרי שיעורים, בית ספר יהודי ועוד.

למעמד הגיע במיוחד רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר; וכן: נשיא רוסיה בעבר וראש ממשלת רוסיה בהווה, מר דימטרי מדבדב; מושל וולאדיוואסטוק; רבה של פטרבורג הרב מענדל פעווזנר; התורם מר קוגן מפטרבורג; אישי ציבור, וחתן האירוע רב העיר ושליח חב״ד, הרב שמעון ווארקין.

וולאדיוואסטוק, נמצאת במרחק כ-9 שעות טיסה ממוסקבה הבירה, וגרים בה אלפי יהודים. הבניין הגדול, בן למעלה מ-100 שנה, הוחזר לידי "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה" לפני כעשר שנים, והושקעו בו משאבים רבים בשיפוץ נרחב, על מנת להתאים את הצרכים לקהילה היהודית בת כ-5,000 איש בעיר, בראשות הרב ווארקין.

שבת פרשת ויגש, נערכה הפעם בהתעוררות יהודית מיוחדת, בהשתתפותו של רבה של רוסיה הגר״ב לאזאר והמוני יהודי העיר, שבאו לשבות את השבת בצלו של הרב הראשי ובבית הכנסת המפואר והרחב, שיחד עם הקהילה היהודית חידשה את נעוריה והשיבה את עטרת היהדות והחסידות לתפארתה.

תכנון המרכז על-ידי האדריכל ר' ידידיה חסין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.