מערכת COL | יום ד' שבט ה׳תשס״ה 14.01.2005

איך הופכים בית ספר לחממה חסידית?

מהי "יחידות"? מה זה 'לכתחילה אריבער'? מי היתה הרבנית רבקה? מתי נולדה הרבנית חיה מושקא? כמה בנים לאדמו"ר הצמח צדק? מהו פ"נ? מתי היה 'כוס של ברכה'? מה סדר היום של "תומכי תמימים"? בבית ספר 'בית חיה' בביתר עילית, תוכלו לקבל בקלות את התשובה המדויקת – לכל שאלה חסידית. יוזמה מקורית, שהגתה המנהלת הגב' חנה בלוי הפכה את שגרת בית הספר לכזו הספוגה באור ובאווירה חסידית. במסגרת פעילות שנקראת "אשנב לחודש החסידי", אותה מפעילה בהצלחה המורה רחל מרטון – רוכשות התלמידות ידע נרחב בפרטי מאורעות כל התאריכים החסידיים סביב מעגל השנה.
איך הופכים בית ספר לחממה חסידית?
הישגים רבים קוצרת פעילות ייחודית זו – שמתוכננת ומבוצעת בתשומת לב, מקצועיות והשקעה רבה. כל בת בוחרת את המשימה ש"מדברת" אליה, ומבצעת אותה בשעות הפנאי – בדרך כלל בסיוע ההורים ובני המשפחה. התוצאה: בית הספר מצליח "לשאוב" אל בין כתליו את האווירה החסידית ששוררת בבתיהן של תלמידות. כך, נוצק תוכן מיוחד לעובדה ש"בית חיה" היא חממה-חסידית, בה מתחנכות תלמידות חסידיות למופת. כך למשל, לקראת יום הולדתו של הרבי הרש"ב (כ' חשוון) – הציע בית הספר לבנות לראיין בני משפחה אודות 'תומכי תמימים'. גלריה מפוארת של דמויות חשובות – מראשי ישיבות ועד ל'תמימים' – התקבצו וסיפרו לנו על הישיבה, באמצעות ראיונות שהכינו תלמידותינו. העבודות הרכיבו "פסיפס" ממנו יכלו כל תלמידות בית הספר להכיר את ההווי המיוחד של תומכי תמימים, ואת המושגים הקשורים לישיבה שייסד הרבי הרש"ב. ואילו בין משימות חודש טבת – היתה גם הצעה, להכין "עץ משפחה" של "בית רבי". הבנות יצרו תרשימים ו"עצים" שונים שמהם ניתן ללמוד על הקשר המשפחתי בין רבותינו נשיאינו, מאדמו"ר הזקן ועד לרבי. שתיים מהתלמידות, שמשפחותיהן נמנות על צאצאי האדמו"ר הזקן, בחרו להוסיף גם את הפן האישי שלהן – והוסיפו ל"עץ" גם ענפים שמחברים אותם ל"אילנא דחיי". המנהלת גב' חנה בלוי, מציינת בסיפוק רב את העובדה שהורים ובני משפחה נרתמים ומסייעים לבנות לבצע בצורה כה מושלמת את המשימות החודשיות. כך, זוכה בית הספר לראות יצירות חסידיות נהדרות, עשירות בתוכן והדורות בצורתן החיצונית – שכל תלמידות "בית חיה" נהנות ומושפעות מהן לטובה.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
רעיון יפה ומקורי
ד' שבט ה׳תשס״ה
והנה הצעה לCOL: אולי תעשו פינה שבה אנשי הוראה יכולים לחלוק חומר מעניין? שבתי ספר ומורים יוכלו להוריד דפי מידע ודפי מבצעים שונים בתחומים חסידיים?
2.
לרחל מרטון!!!!
ד' שבט ה׳תשס״ה
עלי והצליחי!!!
גאים מרחוק
המשפחה מוינה!!
3.
יישר כח
ד' שבט ה׳תשס״ה
חני ,עלי והצליחי כל הכבוד!!!!
משפחת בלוי המורחבת.
4.
למנהלת
ד' שבט ה׳תשס״ה
לחני האחת והיחידה, זה מקסים!!!!
כל הכבוד ושיהיה לך הרבה כח לעוד הרבה פרוייקטים שכאלה.
הפליישמנים לסניפיהם
6.
חני
ו' שבט ה׳תשס״ה
את גדולה!
המשיכי כך.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.