מערכת COL | יום ד' טבת ה׳תשע״ו 16.12.2015

קפריסין מוארת: פעילות מסביב לשעון

מרכז חב"ד ליובאוויטש בראשות השליח והרב הראשי לקפריסין הרב אריה זאב רסקין מציג תנופת אדירה בפעילות חג החנוכה. אלפי סופגניות, מאות חנוכיות, שיירת האור והדלקות מרכזיות ברחבי האי הם רק חלק מהחגיגה הגדולה של חג האורים בקפריסין קפריסין מוארת
קפריסין מוארת: פעילות מסביב לשעון
מרכז חב"ד ליובאוויטש בראשות השליח והרב הראשי לקפריסין הרב אריה זאב רסקין מציג תנופת אדירה בפעילות חג החנוכה. אלפי סופגניות, מאות חנוכיות, שיירת האור והדלקות מרכזיות ברחבי האי הם רק חלק מהחגיגה הגדולה של חג האורים בקפריסין.

הארוע הראשון התקיים כבר עם הדלקת הנר הראשון, כאשר עשרות מילדי הקהילה יחד עם הוריהם נהנו מתוכנית אינטראקטיבית חוויתית ומיוחדת של "שלומי וסתם", בה השתתפו הילדים באופן פעיל וחשו באופן מוחשי את סיפור החג. בארוע הופיעו ילדי 'גן מנחם' המופעל על ידי מרכז חב"ד קפריסין, שהציגו בפני הקהל את מסיבת החנוכה שלהם עליה למדו והתאמנו בגן.

כמדי שנה, התקיימה החגיגה המרכזית של חנוכה בתיאטרון העירוני של לרנקה, שם השתתפו מאות הנוכחים לצד נכבדים ואישי ציבור בהדלקה המרכזית ע"י הרב הראשי לקפריסין, טעמו ממטעמי החג ונהנו מהופעה מרוממת של הרכב "הכלייזמר הירושלמי" שסחף את הקהל בשמחת החג. בארוע השתתף מטעם הנשיא שר הביטחון של קפריסין, וכן השתתפו ודברו בפני הקהל שגרירת ישראל בקפריסין גב' יעל רביע צדוק וראש העיר לרנקה מר אנדראס לוארוטזיאטיס, שהודיע חגיגית על כך שבשבועות הקרובים יושלמו האישורים לבניית המרכז החדש של הקהילה היהודית בקפריסין.

ביום חמישי התקיים ערב לביבות מיוחד עבור "מעגל הנשים" של הקהילה היהודית בקפריסין, בסימן "מאירים את הבית", בה למדו הנשים על מעלת החשיבה החיובית ותפקידן המרכזי בניווט והארת הבית היהודית, לצד סדנת ציור מונחה, בסיומה יצאו עם ציור מקצועי ויפהפה מעשה ידיהן.

מדי ערב, עם נחיתת הטיסות מישראל בשדה התעופה הבינלאומי של שבלרנקה, נערכת מסיבת חנוכה בשדה התעופה, בהשתתפות עשרות יהודים ובפרסומא ניסא גדול במיוחד. עשרות רבות של יהודים עברו במהלך שמונת הימים במרכז חב"ד וזכו להדליק את הנרות יחד עם השלוחים, כאשר גם "שיירת האור" שפועלת ברחבי האי גדלה השנה והכילה 7 רכבים מצויידים בחנוכיות חשמליות המאירות למרחוק. במרכזי הקניות הוצבו חנוכיות ענק, וביקורי בית אישיים נערכו בעשרות בתים ומשרדים של אנשי העסקים והקהילה היהודית. על המלאכה ניצחו מנהל מרכז חב"ד קפריסין הרב שניאור לויטין ורעייתו, יחד עם הת' מענדי לויטין, שפעלו מסביב לשעון על מנת להביא את אור החנוכה לכל היהודים באי.

גם בעיר לימסול, שם פועל בית חב"ד ליובאוויטש "צוק איתן" ע"י השליח הרב יאיר בייץ' ורעייתו זו השנה השניה, התקיימה פעילות עניפה כאשר בכל יום שעובר האור היוצא מבית חב"ד מגיע לנקודות חדשות באי. תושבי המקום כבר מזהים את החנוכיה הגדולה הניצבת בכל ימות החג בגאון יעקב בפתח בית חב״ד, ויעידו עשרות האנשים אשר עצרו להצטלם בכבישי העיר עם רכב בית חב״ד עם החנוכיה שעליו, על הצלחת ה'פירסומא ניסא'.

עיקרה של הפעילות בלימסול סבבה בבתי חברי הקהילה ובמשרדים השונים כשכל מקום מקבל את מנת האור והשמחה שלו; עשרות של חנוכיות ואלפי נרות הודלקו בכל בית ובכל משרד, כשהדאגה שאף יהודי לא ישאר לבד בחנוכה, מאות סופגניות חולקו, ואף מאות רבות של לא יהודים נחשפו גם כן לחגיגות החנוכה וקיבלו הסברים על מהות החג, ניצחון הקדושה על החומריות. בכל יום מימות החנוכה התקיימה הדלקה מרכזית בבית חב״ד, כשמטיילים, אורחים וחברים מצטרפים להדלקה ולפעילות ילדים מיוחדת לכבוד החג. שיעורים בנושאי החג, לגברים ולנשים, חלוקת דמי חנוכה ועוד פעילויות שכאלה התקיימו בכל ערב וערב, לאורם של נרות החג.

פעילות מיוחדת התקיימה במרינה החדשה והמפורסמת של העיר בה נוהגים לחנות מידי יום ביומו יאכטות בכל הגדלים והמינים, כשיהודים רבים זכו להדליק נרות על ביתם הצף כשהם מתרגשים לראות שאף על המים חב״ד ישיגו אותם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.