מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשע״ו 15.12.2015

לרגל שנת הקהל: חג חנוכה בעיר חרקוב היה מאיר מתמיד

לרגל שנת הקהל, חג חנוכה בעיר חרקוב היה מאיר מתמיד: בכל ערב מערבי החג התאספו יותר ויותר יהודים יחד, מכל שכבות הגיל, כדי לחגוג לשמוח ולהפיץ את אור החג ● בנר שלישי של חנוכה, באולם בית הכנסת שהיה מלא מפה לפה, הופיע הכנר החסידי ר' מרדכי ברוצקי. בקהל שררה התרגשות רבה מהאוירה המיוחדת ומהניגונים הישנים והטובים שניגן ● הרב משה מוסקוביץ' הדליק את המנורה הגדולה שעומדת בחזית בית הכנסת ברחוב פושקינסקאיה   חג חנוכה בעיר חרקוב
לרגל שנת הקהל: חג חנוכה בעיר חרקוב היה מאיר מתמיד
לרגל שנת הקהל, חג חנוכה בעיר חרקוב היה מאיר מתמיד: בכל ערב מערבי החג התאספו יותר ויותר יהודים יחד, מכל שכבות הגיל, כדי לחגוג לשמוח ולהפיץ את אור החג.

בנר הראשון של חנוכה, בפלטיניום פלאזה- התאספו מאות אנשים להדלקת המנורה היפה. מיד לאחר ההדלקה היה מופע אש והצגה של ילדי בית הספר.

בנר שלישי של חנוכה, באולם בית הכנסת שהיה מלא מפה לפה, ביצע הופעה מיוחדת הכנר החסידי ר' מרדכי ברוצקי. בקהל שררה התרגשות רבה מהאוירה המיוחדת ומהניגונים הישנים והטובים שניגן. סיפורו האישי שהתחיל במוסקבה, ורצוף בהשגחות פרטיות מיוחדות, ריגש את הקהל באופן מיוחד, ובייחוד- העובדה שרגע השיא של הסיפור בו הוא מספר שקיבל מטבע של הרבי מחסיד שעשה מבצעים, התרחש באותו לילה ממש, ליל נר שלישי של חנוכה, שלושים שנה קודם.

ילדי הגן התחפשו למכבים וביצעו ריקוד ניצחון, וילדי בית הספר שרו וניגנו שירי חנוכה בגאוה. הרב משה מוסקוביץ' הדליק את המנורה הגדולה שעומדת בחזית בית הכנסת ברחוב פושקינסקאיה, והזכיר לכולם את דברי הרבי, על כך שהנרות מלמדים אותנו שעלינו להוסיף ולעלות בקדושה תמיד, ועל ייחודיותה של שנת הקהל בה עלינו להתקהל בכל הזדמנות.

לאחר הדלקת החנוכיה, ברוצקי התוועד בהתוועדות מיוחדת עם חברי 'כולל תורה' של הגברים ושל הנשים, בדרך מיוחדת ותוך כדי נגינה ובשילוב הומור, סיפר את סיפורו האישי והמיוחד.

בנר החמישי של חנוכה, מילאה המוזיקה את הרחוב הראשי, רחוב סומסקאיה. מנורה ענקית הודלקה על ידי מנוף, ולאורה רקדו ריקודי שמחה על רקע צלילי הניגונים.

שיירת רכבים עם חנוכיות עשתה את דרכה משם דרך הרחובות הראשיים אל המרכז המסחרי הגדול דאפי, שם חיכתה קבוצה גדולה של אנשים להדלקה המסורתית, לצד ניגוני חבורת הכלייזמרים וביצועי להטוטנים.

לסטודנטים בתכנית סטארס היתה במשך כל החג תכנית מיוחדת שהתמקדה בהוספת האור בבתיהם הפרטיים.

ילדי הישיבה הקטנה ובנות המכון פעלו במבצעים במשך החג כולו- בביקורי בית, הדלקת חנוכיות וחלוקת סופגניות.

בבית הספר היסודי התקיימה פעילות מיוחדת בכל ימי החג. הילדים קישטו סופגניות, שיחקו עם סביבונים, נבחנו על סיפור חג דרך משחק, יצרו יצירות הקשורות בסמלי ומנהגי החג, ובמשך החג כולו מידי לילה השתתפו במבצע בו צילמו את עצמם מדליקים חנוכיה בביתם ושלחו את התמונה כדי להשתתף בהגרלה מיוחדת.

בנר שמיני של חנוכה, רכבים מצורות וגדלים שונים התקבצו יחד בגאווה לשיירה שנסעה דרך הכיכר המרכזית והרחובות הראשיים אל גן החיות 'אקו-פארק'. בפארק התקיימה תכנית מיוחדת של הדלקת מנורה, מופע אש וריקודים עם הילדים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.