מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשע״ו 15.12.2015

"דבריי בעניין שיטת הלימודים בכוללים - הוצאו מהקשרם"

לאחר שצוטט בשם הרב טוביה בלוי, על דברים שנאמרו, כביכול בשמו, מהם עלתה הכותרת ש"שיטת הלימוד בכוללים נכשלת", מבקש הרב בלוי להבהיר: "אמרתי בראיון לתחנת הרדיו "קול חי" כי מי שחשקה נפשו בתורה יכול להמשיך ללמוד בכולל גם אחרי מספר שנים, אבל כללית הישיבה בכולל לשנים רבות אינה אפקטיבית" ● בשיחה עם COL אומר הרב בלוי: "לא עלה על דעתי שהראיון אמור להתפרסם גם בכתב תוך ציטוט קטעים קטעים "נבחרים" ויצירת כותרת האמורה להיות תמצית הדברים, באופן בלתי מדויק כלל וכלל הרב טוביה בלוי
הרב טוביה בלוי. משמאל: אברכי 'כולל'. למצולמים אין קשר לנאמר במאמר
הרב טוביה בלוי

הובא לתשומת לבי פרסום באתר "חדרי חרדים" של דברים שנאמרו, כביכול, על ידי כאשר הכותרת היא "שיטת הלימוד בכוללים נכשלת".

קיימת הטעיה (מכוונת?) בייחוס הכותרת האמורה אלי במשמעותה הפשוטה תוך הוצאת הדברים מהקשרם.

אתכבד להעמיד הדברים על דיוקם:

התקשרו אלי מתחנת הרדיו "קול חי" בבקשת התייחסות לפרסום אנונימי של עלון בשם "שיחת הקנטוניסטים", שתוכנו – ציטוטים מדברי רבוה"ק בקשר לגיוס בני ישיבות לצה"ל.

אמרתי למראיין כי אינני יודע מי עומד מאחורי העלון האמור, אך הנני מסכים בפה מלא לתוכנו, שכן דעתו הקדושה של כ"ק אדמו"ר זי"ע נגד גיוס בני ישיבה לצבא הובעה על ידו לא אחת באופן החריף ביותר.

אמרתי, בין השאר, שהרבי אומר שכל עוד קיים גיוס בנות לצה"ל הרי האיסור על גיוס בנים הוא באותה חומרה כמו של גיוס בנות ומאותה סיבה.

כאשר המראין "סיכם" כביכול, בשאלה האם חב"ד היא נגד גיוס חרדים לצה"ל – העמדתי את הדברים על דיוקם כי מדובר על גיוס בני ישיבה ולא על גיוס חרדים.

בהמשך הדברים הסברתי, בתשובה לשאלת המראיין, כי מי שמתגייס אחרי שנים מספר של לימודים בכולל ואחרי הנישואין – הרי מצד אחד החיול אינו מלא ומצד שני האברך מחוסן יותר אחרי שספג שנות לימודים. מכאן עבר הראיון להתייחסות להמשך לימודים בכולל משך שנים רבות, ואמרתי כי מי שחשקה נפשו בתורה יכול להמשיך ללמוד בכולל גם אחרי מספר שנים, אבל כללית הישיבה בכולל לשנים רבות אינה אפקטיבית והנסיון הוכיח שהלימודים בכולל לשנים, כאשר במקביל האברך מחפש מקורות פרנסה נוספים וכו' הם כשלון.

עד כאן תוכן הדברים שנאמרו בראיון "קול חי".

מובן בהחלט שהשומע את הראיון ואת כל הדברים בהקשרם המלא - לא יעלה על דעתו כלל שכאילו תוכנם ותמציתם מתבטאים בכותרת המצוטטת ואדרבה.

לא עלה על דעתי שהראיון אמור להתפרסם גם בכתב תוך ציטוט קטעים קטעים "נבחרים" ויצירת כותרת האמורה להיות תמצית הדברים, באופן בלתי מדויק כלל וכלל.

אוסיף בזה כי מנכדי הנשואים שיחיו לומדים בכוללים של חב"ד, בכפר חב"ד, "צמח צדק" ורשת כוללי "תורה שלמה" שעל ידי כולל חב"ד, אשר, אגב, מנהלה הוא חתני הרב אליהו וילהלם שליט"א.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.