מערכת COL | יום כ"ח כסלו ה׳תשע״ו 10.12.2015

רה"ע ניו-יורק בהדלקת המנורה במנהטן ● תיעוד מרהיב

כשראש-העיר של ניו-יורק ביל דה בלסיה פגש את הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, אמר לו: "אולי אני יותר גבוה ממך אבל עיני נשואות אליך לחכמה ודעת". מה השיב הרב בוטמאן? ● סיקור בלעדי מהדלקת המנורה הגדולה בעולם, המוצבת במנהטן, בו השתתף ראש-העיר ● וגם: מה סיפר למשתתפים הרבים, כשעלה עם המנוף למרומי המנורה?  ראש-העיר ניו-יורק בהדלקת המנורה
רה
צילומים: שמעון רומני וחיים פרל

"רק בניו-יורק יכול איטלקי להדליק את המנורה הכי גדולה על-יד מלון פלזה", אמר ראש-העיר של ניו-יורק ביל דה בלסיה בנאומו לפני הקהל הגדול שהגיע להדלקת נר הרביעי של המנורה הגדולה בעולם.

קידם את פניו הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית. "אולי אני יותר גבוה ממך אבל עיני נשואות אליך לחכמה ודעת", אמר לו ראש העיר כשנפגשו. ענה לו הרב בוטמאן "זה בגלל שאתה גם עניו".

מ"מרומי המנורה" אמר הרב בוטמאן "שהמנורה עומדת כסמל של חירות ודמוקרטיה עבור כל באי עולם מבלי הבדל של דת ולאום". הרב בוטמאן גם הדגיש שלמנורה יש מסר מיוחד ש"המכבים לא ניהלו משא ומתן עם האויב, הם נלחמו איתו וניצחו אותו".  הרב בוטמאן גם הדגיש שיש למסר זה משמעות מיוחדת לדורנו אנו שהרבי מלמד אותנו שהדור שלנו הוא "הדור האחרון של הגלות ודור הראשון של גאולה".

התנועה היתה חזקה ואיטית בנו יורק באותו יום. למרות זאת ראש העיר הגיע בדיוק בזמן ההדלקה בשעה חמש וחצי! "אתם יודעים איך ראש העיר הגיע לכאן?", שאל הרב בוטמאן, "הוא נסע בסובוויי (הרכבת התחתית) כי הוא איש העם". הקהל השיב במחיאות כפיים סוערות.

הרב בוטמאן הודה לראש העיר שעיריית ניו-יורק עומדת חזק בענייני הביטחון ומגנה על כל יושביה. הוא הודה לראש העיר על בואו. ראש העיר הודה להרב בוטמאן על ההזמנה ואמר שהוא גאה בזה שבעירו נמצא הקיבוץ הכי גדול של יהודים. "אמרתי, לא מזמן, לראש העיר של ירושלים, שבנו-יורק ישנם יותר יהודים משישנם בירושלים".

בהנוגע להגנת התושבים, ראש-העיר אמר שניו-יורק "תמשיך להגן על כל יושביה ולא תהיה טולורנטית לשום ענין של טרור".

הקהל העריך את בואו של ראש העיר ואת דבריו וענה בתרועות חזקות.

ראש העיר הדליק את ה"שמש" של המנורה הגדולה בתבל. לאורך כל הביקור היה ראש העיר במצב רוח חגיגי. כשהביט על המנורה הדלוקה, ונהנה מהמנוף המיוחד הנוחה, וכל זה במקום הכי היוקרתי בעיר נו יורק, אמר לאנשי משרדו: "זוהי הדרך הנכונה".

"אומנם", אמר יהודי נרגש, "קידוש שם שמים אמיתי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.