מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשס״ה 13.01.2005

'דגל התורה' וש"ס, חב"ד ו'אגודת ישראל'?

התפתחות מפתיעה בעולם החרדי: הפילוג בין בין "דגל התורה‎" הליטאית ל"אגודת ישראל" החסידית, הביא את "דגל התורה" לפנות לש"ס ולהציע לה לבחון את האפשרות לרוץ ברשימה משותפת בבחירות הבאות. ח"כ משה גפני מ"דגל‎ התורה" העלה את הרעיון בפני יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, שלא שלל אותו. האפשרות היא תיאורתית בלבד, אך עסקנים חב"דיים ציינו בפני COL כי במקרה שכזה ייתכן ובית-דין רבני חב"ד יורו לחסידי חב"ד להצביע למפלגת 'אגודת-ישראל', וזאת כמובן בתנאי שהיא לא תיתן ידה לתוכנית ההעקירה, ותעזוב את ממשלת הדמים.נמסר, כי הגישושים של 'דגל התורה' נובעים בעיקר מהחשש שאם הם ירוצו לבד בבחירות הקרובות, הם יתקשו לעבור את אחוז‎ החסימה. בפעם היחידה בה רצה "דגל התורה" לבדה בבחירות תשמ"ט, היא‎ זכתה בשני מנדטים, אך מאז הועלה אחוז החסימה ל-2%. בבחירות ההם, הורה הרבי לחסידי חב"ד לשנס מותניים להצלחת מפלגת 'אגודת-ישראל' שזכתה בהפתעה ל-5 מדנטים, כאשר הנציג החמישי היה הרב אליעזר מזרחי, שאף מונה לסגנו של שר הבריאות אהוד אולמרט.
'דגל התורה' וש
הרב אהרן-דב הלפרין נושא דברים בחגיגת הניצחון. משמאל: יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד הרב יוסף-יצחק אהרונוב
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
1.
אני לא אצביע לאגודת ישראל בשום אופן
ג' שבט ה׳תשס״ה
אני לא אצביע עבורם כי:

א. ההוראה של הרבי בזמנו היתה חד פעמית.

ב. אין לי אמון בהם. אם נרוץ איתם נאלץ להתפלג מהם באיזה שלב.
2.
מי זה העסקנים?
ג' שבט ה׳תשס״ה
למה אתם ממציאים דברים?מי בדיוק אומר שאולי הרבנים יורו להצביע לאגודה?למה אתם מעריכים שהציבור מטומטם ואמור לקנות את הידיעה הזאת?
3.
אני אצביע
ג' שבט ה׳תשס״ה
לא אעבוד עבורם, כי חב"ד לא מתערבים, אבל אצביע כי היא תהיה המפלגה החרדית ביותר - וכמובן בתנאי שלא יצנו יד למסירת שטחים.

אם יעמדו בתנאים, יש בכלל ספק?

למי להצביע אם לא למפלגה החרדית ביותר?
4.
רעיון מעניין, אבל
ד' שבט ה׳תשס״ה
אתם שוכחים שאגודה היא זו שנמצאת כעת בצד הכי שמאלי של המפה "החרדית"..

דווקא דגל הפילוג, נקטה בצעד של "לא נסמוך על שרון" ובדיקה של שלושה חודשים ללא תפקיד.

ברור שאנו לא מתחברים עם האגודה, בשלב ובמצב כזה.

חבל!
6.
לא במקום ולא בזמן
ד' שבט ה׳תשס״ה
הידיעה שלא במקום ולא בזמן. מדובר על זמן של פיקוח נפש, ודוקא אגו"י הם אינם מתביישים בתמיכתם בממשלת שרון - ואיך אפשר להעלות על הדעת להצביע להם?! השתגעתם?!
אם יחזרו בתשובה - יש דיון בהלכה איך יודעים שמישהו חזר בתשובה, כמבואר בהלכות עדות: "משישברו פסיפסיהן", "משיוציא טריפה מתחת ידו בממון חשוב", וכו'. - אבל מבחינה זו גם דגל התורה יכולה לחזור בתשובה...
7.
תגובה ל3
ד' שבט ה׳תשס״ה
במה היא חרדית ביותר?
בגלל שהם יודעים איך לתחזק ישיבות על חשבון דם יהודי?
אם זה נקרא אצלך חרדי תצביע עבורם, אבל אין שום שאלה שמי שהורה להצביע עבור חרדי ביותר בודאי לא התכוון להם, כי הוא אמר מפורש שכסף כזה הוא....
8.
נתהפכו היוצרות
ד' שבט ה׳תשס״ה
חסידי גור אינם היום מה שהיו פעם ודגל התורה היום הם לא מה שהיו פעם וד"ל.
9.
ל- 6 אתה צודק בכל מילה
ד' שבט ה׳תשס״ה
הלוואי וכל חב"ד ישכילו כך
10.
לעולם לא אגודה !
ד' שבט ה׳תשס״ה
לעולם אין להתחבר לאלה שבכל הזדמנות ראשונה ירקו לך בפרצוף ויחכו שתפעיל את הווישרים.

חשוב לזכור, רוק זה לא גשם !
11.
חומר למחשבה
ד' שבט ה׳תשס״ה
ברשותכם, ברצוני להעלות כאן חומר למחשבה, להלכה ולא למעשה.

כידוע, ההוראה המסורתית של הרבי נשי"ד - נשענת על הוראתו של הרבי הקודם נ"ע - היתה, להשתתף בבחירות ולהצביע למפלגה החרדית ביותר.

אלא, שמאז ועד היום השתנתה המציאות לחלוטין, והיא:

1) אין כיום עוד מושג של ממשלה ימנית צרה. לא רק שרון מופז ואולמרט, אלא גם נתניהו ליבני ולבנת, הוכיחו, כי אין כל הבדל בינם לבין מפלגת העבודה. יתכן כי יש הבדל, אולם רק לטובת מפלגת העבודה. שכן, מה שהרשתה לעצמה הממשלה הנוכחית בתחום המדיני והדתי, לא הרשתה לעצמה אף ממשלת שמאל, ולו הקיצונית ביותר.

2) אין כיום שום הבדל בין המפלגות הדתיות השונות, בתחומים הבאים:

א) כל אחת מהן נוהגת כחבורת גבאים המייצגת את צרכיו של בית כנסת פלוני ותו לא - בין אם קוראים לביהכנ"ס "החינוך העצמאי" ובין אם קוראים לו "החינוך הממ"ד".

ב) אין עוד למפלגות הדתיות כל השפעה על הצביון הדתי הציבורי של המדינה. כבר שנים שאין כל חקיקה ציבורית דתית, והבג"צ מוביל את המערכת החוקית במהירות למצב של הפרדה מלאה בין דת למדינה, כמקובל במדינות המערב, ומכלה את שרידי הסממנים הדתיים שעדיין נותרו משנות הבראשית של המדינה.

ג) מאחר והמפלגות הדתיות עסוקות אך ורק בהשגת כופתאות עבור הקהילות השולחות אותן, ומאחר שהכופתאות הללו הן תמיכות ממשלתיות שאינן מעוגנות בחוק אלא בהסכמים פוליטיים, הרי שהשגתן כרוכה בתשלום מחיר, והמחיר הידוע מראש, הוא - תמיכה קבועה במדיניות הממשלה, ספקית הכופתאות.

כך שתמיכת כל (כפי שהוכיחו זאת גם זבולון אורלב ושאול יהלום)המפלגות הדתיות במדיניות הנסיגות של ממשלות ישראל, מובטחת וידועה מראש (המפד"ל תשב בקואליציה כדי "להוות בלם מבפנים", אגו"י תמליץ לתושבי יש"ע להתחזק ולזעוק לאבינו שבשמים ותארגן "עצרות למען השבת", ואילו אייכלר ודגל התורה יסבירו שהם יהיו מוכנים להאבק את מאבקם של אחרים כאשר האחרים גם הם יהיו שותפים למאבקים על הסלולרי וכיו"ב) כאשר הנתון היחיד שלא ידוע מראש הוא גובה התעריף.

במציאות שכזו, יתכן ויש לחשוב פעם נוספת, האם יש כיום טעם בכלל להצביע למפלגה כל שהיא, בהנחה, שהצבעה למפלגה שאין לה כל סיכוי להכנס לכנסת (מרזל וכדומה), היא חסרת טעם.


מה דעתכם?
13.
הצחקתם אותי
ד' שבט ה׳תשס״ה
אילו אגו"י היתה זו שזורקת את "דגל התורה" - ניחא (אולי),

אבל בינתיים "דגל התורה" היא שזרקה את אגו"י!

אגב, היום התפרסם ראיון עם ר' מאיר פרוש במקומון ירושלמי, והוא מבהיר כי הוא הרשה לעצמו להימנע מתוך חישוב שעשה שהממשלה במילא לא תיפול גם אם הוא ימנע.
וזה אומר לנו, שלא נחשוב שר' מאיר פרוש עם כל הידידות שיש לנו עמו ,שונה באופן דרסטי מחבריו (אולי הוא מעוניין להיות שונה, אבל יש עליו מידי הרבה חישוקים).
14.
הנני כמו "הקצינים הסרבנים"
ד' שבט ה׳תשס״ה
ופונה לבי"ד רבני חב"ד בכל לשון של בקשה אל תכריחו אותי לבחור ב"אגודת ישראל" זה פקודה בלתי מוסרית בעליל ואם כל הרצון הטוב לציית לבי"ד המכובד לא אוכל להצביע ללא הוראה מפורשת מהרבי !
ח.מ. מגד"ה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.