מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשע״ו 06.12.2015

מרכז חב"ד חדש בקמבודיה ● סיקור

חב"ד בקמבודיה חנכה בניין בן 8 קומות בנוכחות אורחים ושלוחים מרחבי יבשת אסיה, בציון דרך שייזכר כאחד הימים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של יהודים בקמבודיה  סיקור, גלריה
מרכז חב

חב"ד בקמבודיה חנכה בניין בן 8 קומות בנוכחות אורחים ושלוחים מרחבי יבשת אסיה. יום זה, ייזכר כאחד הימים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של יהודים בקמבודיה. אורחים רבים ובהם 50 איש ובהם שלוחים רבים מחוץ לארץ, נאספו כדי לחגוג את חנוכת המרכז היהודי החדש.

הבניין המפואר בעל 8 הקומות, ישמש כבית לכל צרכיה של הקהילה היהודית בקמבודיה: בית כנסת, אולם חברתי, מטבח תעשייתי, מסעדה, חנות כשרה, גן ילדים, מקווה טהרה, יחידת מגורים לרב, משרדים ושטח אחסון.

האירוע החל במלון Himawari. הרב שלום בוטמן מתל אביב, סבו של השליח הרב בוטמן זכה לקרוא מכתבים של הרבי לאירועים דומים. הרב מנדל מוסקוביץ משיקגו, התכבד בתרגום לאנגלית.

מחזה מיוחד בפני עצמו, היה לראות כיצד השוטרים חסמו את הכביש הראשי והקהל הגדול צועד בבטחה מהמלון לבניין החדש ...

אורח הכבוד, הרב משה קוטלרסקי ממטה חב"ד בניו יורק, בליווי בנו הרב מנדי קוטלרסקי, זכה לקבוע את המזוזה בדלת הראשית. הרב קוטלרסקי הקדיש את המזוזה למר ג'ורג 'רוהר, לו יש חלק משמעותי בפרויקט.

הרב יהודה דוד רובינשטיין והרב בעריש רובינשטיין שהוא בין התומכים של המקווה, כובדו עם הצבת המזוזה בדלת הראשית של המקווה.

בחלק השני של האירוע, הקהל הובא באוטובוסים לארוחת ערב במלון 'ראפלס'. ההפתעה של האירוע הייתה בהשתתפות נציג של הארמון המלכותי, נסיך HMH Norodom Sirivudh.

הנסיך התנצל בשם הארמון המלכותי שהמלך עצמו לא היה מסוגל לקבל את המשלחת של המנהיגים היהודים, משום שעזב את המדינה לכמה ימים.

"אני מאחל לכל אחד מכם הצלחה רבה במדינה שלנו, ומאחל לרב בוטמן ורעייתו ולמרכז חב"ד החדש להיות בית ליהודים רבים", הוא סיכם.

השליח ראשי, הרב יוסף קנטור, מבנגקוק, תאילנד קישר את האירוע חג הגאולה י"ט בכסלו."הדרך היחידה להסביר איך זוג צעיר יכול להגיע לציון דרך כזה, בכל כך מעט שנים, היא משום שכל זה החל לפני יותר מ-210 שנה, עם הקמתה של תנועת חב"ד", אמר הרב קנטור.

באירוע הוצג סרט שמספר על הפעילות של חב"ד דרך מבטם של חברי הקהילה המקומיים.

הרב בוטמן שיתף את הקהל עם חלק מהניסים שהיו חלק מהפרויקט והודה לתורמים הרבים בראשות מר ג'ורג 'רוהר מניו-יורק, משפחת שכטר מטייוואן על חסות בית הכנסת, AVF קמבודיה על חסות האולם החברתי. קרן 'מרומים', ועוד רבים אחרים שתמיכתם הפכה את החלום למציאות.

הרב בוטמן גם הודה ל-20 רבני ושלוחי חב"ד שהגיעו מרחבי אסיה: תאילנד, סין, הונג קונג, קוריאה, וייטנאם, טייוואן וסינגפור, כמו גם בני משפחה, חברים ותומכים שעשו מאמצים לבוא מכל רחבי העולם.

עם סיום החלק הרשמי של האירוע, המשתתפים קיבלו מתנה מיוחדת, דגם מוקטן של הבניין שיכול לשמש כקופת צדקה.

בעקבות החלק הפורמלי, האורחים המשיכו בחזרה לבית חב"ד להמשך התוועדות חסידית סוחפת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.