מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ו 05.12.2015

י"ט כסלו מרומם בטבריה

יותר מ-400 איש השתתפו בהתוועדות י"ט-כ כסלו בעיה"ק טבריה.שנערך אתמול במלון עדן בעיר ע"י בית חב"ד ● הרב שמואל אליהו רבה הראשי של עיה"ק צפת ריגש את הקהל בצפיה לגאולה ותיאר את החוויה הרוחנית בפגישת אביו הגדול הגר"מ אליהו זצוק"ל עם הרבי י"ט כסלו מרומם בטבריה
י
יותר מ-400 איש השתתפו בהתוועדות י"ט-כ כסלו בעיה"ק טבריה.שנערך אתמול במלון עדן בעיר ע"י בית חב"ד.

מחזה מרנין היה לראות קהל גדול ומגוון - אברכים בני תורה ואנשי מעשה מכל החוגים - מאזינים בקשב רב שעות רבות לגדולי הרבנים שליט"א באירוע הקדוש לכבודו של בעל התניא זצוק"ל - לרגל יום פדייתו מבית האסורים ברוסיה ויום גאולת החסידות כפי שהתבטא שביום זה בטל הקטרוג על גילוי תורת החסידות - סביב שולחנות ערוכים.

הרב שמואל אליהו רבה הראשי של עיה"ק צפת ריגש את הקהל בצפיה לגאולה ותיאר את החוויה הרוחנית בפגישת אביו הגדול הגר"מ אליהו זצוק"ל עם הרבי נשיא דורנו.

את המשא המרכזי נשא הרב דוד מאיר דרוקמן רבה של קרית מוצקין שהעביר לקהל במתק שפתיו את ביאורו של בעל התניא על הפסוק "אין עוד מלבדו" "יהודי שלומד תניא יכול לחוש ש"אין עוד מלבדו" ובכך לעבוד את ה'" סיים הרב.

התרגשות רבה אחזה בקהל עם כניסתו של הצדיק רבי דב קוק לאחר שניגן ביחד עם הקהל את הניגון הקדוש של בעל התניא "ד' בבות" וצפיה ב"מראות קודש" מהרבי - עורר הרב את הקהל בהתפעלות עצומה על ספר התניא ואף חילק את הספר לחלק מהמשתתפים וסיים שחובה של ממש להתייגע בספר התניא ובכך אדם מביא ישועה לנשמתו. כמו"כ קישר בין חנוכה לי"ט כסלו ולבעל התניא.

בהמשך הראה הגאון רבי יקותיאל אוהב ציון את הגאונות המופלאה בשו"ע הרב והפטיר "אי אפשר ללמוד הלכה כדבעי ללא עיון ודיוק בדברי הרב בשולחנו". לאחר דברי הנעילה של הרב יוסף קרמר שליח הראשי של הרבי לטבריה ויו"ר המוסדות פצח הקהל בניגון א-לי אתה וריקודי שמחה.

בשעות המאוחרות התפזר הקהל הקדוש ברוממות של קדושה והחלטה איתנה להתחזק בלימוד התניא (ו"תלמודם בידם" - ספר התניא שקיבלו כתשורה).

ממארגני הערב נמסר תודות לכל המסייעים ובראשם הרב אליהו זיגדון הי"ו מ"מ ראש העיר ומר יעקב שיטרית יו"ר המועה"ד. מר שמואל ברבי מתרבות תורנית ור' צביקה לוי הי"ו.האיורע אורגן ע"י הבית חב"ד ובביצוע של תלמידי הישיבה בעיר (שיעור ד' של תות"ל מגדל העמק). בנוסף לזה תל' התמימים התפזרו בכל רחבי העיר בשבת שלפני האירוע ועוררו את הקהל ב45(!) בתי כנסיות. זוהי הזדמנות גם לספר שתל' הישיבה לומדים חסידות עם עשרות מתושבי העיר כל שבוע (אברכים ו"עמך בית ישראל")
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.