מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ו 05.12.2015

חג הגאולה בדנייפרופטרובסק

בדנייפרופטרובסק ציינו השבוע, את חג הגאולה בשתי התוועדויות "הקהל" מרכזיות, שנערכו באולם האירועים "בל רום" במרכז "מנורה" בעיר ● בהתוועדות לגברים, דיבר המרא דאתרא והשליח הראשי, הרב שמואל קמינצקי בנושא י"ט כסלו כיום התחלת מחזור חדש ללימוד יומי של התניא ועורר את הענין לחיות עפ"י תוכנו של הספר ● בהתוועדות לנשים היה אורח הכבוד מר נתן שרנסקי  חג הגאולה בדנייפרופטרובסק
חג הגאולה בדנייפרופטרובסק
בדנייפרופטרובסק ציינו השבוע, את חג הגאולה בשתי התוועדויות "הקהל" מרכזיות, שנערכו באולם האירועים "בל רום" במרכז "מנורה" בעיר.

בהתוועדות לגברים, שנערכה ביום שלישי בלילה, דיבר המרא דאתרא והשליח הראשי, הרב שמואל קמינצקי בנושא י"ט כסלו כיום התחלת מחזור חדש ללימוד יומי של התניא ועורר את הענין לחיות עפ"י תוכנו של הספר. במיוחד ציין הרב את העצה של האדמוה"ז לסובלים מענין העצבות והדאגה,והמליץ להחליף את המחשבות מדכאוניות ועצובות למחשבות משמחות בדיוק כמו שמחליפים בגדים. באווירה הטובה והמרוממת שנוצרה בעקבות הדברים שיצאו מהלב, פצחו המשתתפים בשירת ניגוני הרביים.

הרב לוי סטמבלר, השליח לדנייפרודרז'ינסק, עודד את הציבור לקחת "לחיים" ודיבר על הכוחות שמקבלים אלה החוגגים את שחרורו של האדמוה"ז ביום גאולתו.
מקהלת בחורים שליחים ובראשם השליח, הרב משה לייב וובר, שרו ולימדו את ניגון "פדה בשלום" של האדמוה"ז. המתוועדים הצטרפו לשירה והאווירה היתה סוחפת.
למחרת, יום רביעי בערב, ציינו, נשות הקהילה את חג הגאולה בכינוס הקהל בסימן "אחדות".

הרבנית חני שתחי' קמינצקי וצוות השליחות לעיר כשבראשן מארגנת האירוע הגב' לאה ברעז, הזמינו מאות נשים להתוועדות מרכזית סביב שלחנות עגולים, ערוכים בכל טוב, לשמוע ולחוות את ענין המאסר ובעיקר הגאולה.

אורח הכבוד של האירוע היה מר נתן שרנסקי, שסיפר על התמודדויותיו בכלא הרוסי עד לשחרורו ועלייתו לארץ ישראל. שרנסקי סיפר על הקשר של הרבי לשחרורו. בסוף דבריו המרגשים, הוציא שרנסקי מכיס חולצתו את ספר התהילים ששמר עליו במשך השנים הארוכות שישב בכלא, ספר התהילים שדרכו למד לקרוא עברית, כשהפסוק השלם הראשון שהצליח לקרוא בעברית היה לא אחר מאשר הפסוק בפרק כ"ג, "גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע כי את עמדי". 11 מילים אלו היוו עבורו, כל סיפר, נבואה ונתינת כוח להחזיק מעמד גם בהיותו בצינוק ובזמני רעב...

הרב קמינצקי המשיך בנושא חג הגאולה ודיבר על כך שהאדמו"ז לימד אותנו מהי גאולה. גאולה היא שחרור עצמי מכלא שבנינו לעצמנו ע"י המחשבות שלנו, ע"י החלפת המחשבות במחשבות חיוביות, כך אמר הרב קמינצקי, נזכה לחיות את חיינו ללא שעבוד לעצב וכד'.

ברוח דברים אלו, סיפרו נשים מתוך הקהל על יציאתן לגאולתן הפרטית ועל הניסים והתובנות אותם חוו בחייהן האישיים מאז שהתחילו לשמור תורה ומצוות וללמוד תניא וחסידות.

וידיאו של הרבי מדבר ברוסית הוקרן על מסך ענק. ההרגשה היתה שהרבי מדבר לכל אחת באולם באופן אישי.

בסיום האירוע, אחרי קריאת פרק תהילים וריקוד חסידי בהופעת בנות כתה ה' בבית הספר מכון חיה מושקא, הוקרן סרט בטון הומוריסטי, שהכינו בנות בית הספר חיה מושקא, בנושא המאסר והגאולה מנקודת מבטן של ילדות קטנות.

באוירת אחדות, הנשים קמו לרקוד לצלילי מוזיקה חסידית, נוצרו מעגלי שמחה שהתערבבו בין השלחנות הרבים.

למתעניינות, התקיימה אחרי האירוע התוועדות נוספת בה התיישבו נשים לסדר ניגונים, בהנחייתה של השליחה הגב' צפורה נחשון,, כשברקע התוועדות של הרבי על המסך.

דנייפרופטרובסק חגגה גאולה בתקוה שזו החזרה הגנרלית האחרונה, לקראת הגאולה...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.