מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תשע״ו 28.11.2015

ביקור היסטורי: ה'חוזר' הרב יואל כהן נפגש עם האדמו"ר מבעלזא

שש שנים אחרי המפגש שחולל סערה עם מנהיג הציבור הליטאי הרב אהרן-לייב שטיינמן - ה'חוזר' של הרבי, הרב יואל כהן - השוהה בימים אלו בארץ-הקודש לרגל אירועי י"ט כסלו בבנייני האומה, נפגש עם האדמו"ר מבעלזא במעונו בירושלים. לדיווח ותיעוד ראשוני  מפגש ה'חוזר' עם האדמו"ר מבעלזא ר' בנימין ליפקין ל-COL: "הלילה הזה נרשמה היסטוריה"
ביקור היסטורי: ה'חוזר' הרב יואל כהן נפגש עם האדמו
הרב יואל כהן במפגש עם האדמו"ר מבעלזא (צילומים: COL, ו-א.מ.ש)
חיים ברון

ה'חוזר' של הרבי, הגאון החסיד הרב יואל כהן - השוהה בימים אלו בארץ-הקודש לרגל אירועי י"ט כסלו בבנייני האומה, ערך ביקור היסטורי עם האדמו"ר מבעלזא במעונו בירושלים, והתקבל בידידות רבה.

הפגישה נמשכה זמן רב. טרם נמסרו פרטים על השיחה שהתקיימה בין השניים.

אל הביקור המיוחד התלוו הרב משה שילת, הרב אליהו קירשנבוים, הרב שמואל ויספיש ור' יוסי אליטוב. את הביקור תיאם וארגן לכל פרטיו עורך 'המבשר' ר' בנימין ליפקין.

"הלילה נרשמה היסטוריה"

"מאז שנת תשמ"ט, במשך 27 שנים, שורר נתק בין חב"ד לבעלזא", אומר הלילה (מוצאי-שבת) ר' בנימין ליפקין בשיחה עם COL, "עד אותה שנה, הייתה ידידות גדולה בין חב"ד לבעלזא שבאה לידיד ביטוי בשתי 'יחידויות' של האדמו"ר מבעלזא אצל הרבי בשנים תשל"ג ותשמ"א.

"בנוסף לכך, הידידות באה לידי ביטוי בכך שהאדמו"ר מבעלזא שלח את חסידיו בימי מלחמת 'שלום הגליל' להצטרף לחסידי חב"ד ב'מבצע תפילין'. כאמור, מאז תשמ"ט שורר נתק.

"הלילה הזה, בביתו של האדמו"ר מבעלזא שליט"א, נרשמה היסטוריה, כאשר במשך שעה תמימה נערכה התוועדות - אי-אפשר לקרוא לזה אחרת - במעמד החוזר הגה"ח הרב יואל כהן על שיחות הרבי.

"האדמו"ר שאל וביקש לדעת את תורת הרבי על הפרשה, את תוכן המאמרים שנהג הרבי לחזור בי"ט כסלו. כמו-כן שאל שאלות על מנהגי ואורחות הרבי ור' יואל השמיע קטעים שונים של מאמרים ושיחות של הרבי.

"אין לי ספק", מסיים ר' בנימין, "שתהיה לכך פעולה נמשכת וכולם יוכלו לראות ולחוש זאת. ערב י"ט כסלו, יש לבעל שם-טוב ולרב המגיד נחת-רוח בעקבות השלום והאחדות בין כלל תלמידי הבעש"ט".
 
ה'יחידות' עם הרבי

נציין שלפני שש שנים הרב נפתלי רוט והרב שמעון אליטוב נפגשו עם האדמו"ר ואף העניקו לו את החלק הראשון של "חסידות מבוארת".

לפני מספר שנים חשפנו וידאו מפגישת האדמו"ר מבעלזא עם הרבי. הפגישה נערכה בתאריך ד' אדר ב' תשמ"א.

במהלך הפגישה אמר הרבי: "על בחורי הישיבות לדעת שלחסידות יש ערך חשיבות כמו לתורת הנגלה, ועל־כן אסור לגרום להם לחשוב שלימוד חסידות זה דבר משני - על־ידי־כך שמורים להם ללמוד חסידות רק בזמנים שונים ולא נותנים להם זמן קבוע ללימוד".

לפני מספר שנים, בביקורו של ה'חוזר' בארץ, הוא נפגש עם מנהיג הציבור הליטאי הגאון הרב אהרן-לייב שטיינמן, ביקור שעורר הדים רבים, כזכור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.