מערכת COL | יום י"ד כסלו ה׳תשע״ו 26.11.2015

"חיי השתנו": יו"ר ועד כפר-חב"ד מסכם 5 חודשים בתפקיד

"חיי השתנו" - כך מסכם יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' שמעון רבינוביץ 5 חודשים בתפקיד החשוב בראיון ל-COL ● וגם: על היערכות הגדולה לקראת התוועדות חג הגאולה המרכזית לרגל י"ט כסלו ● ומתי יתקיימו הבחירות?  ההתוועדות המרכזית
תנופה מיוחדת בהתוועדות המרכזית. ר' שמעון רבינוביץ (צילום: ישראל בליזובסקי)

משה בן חיים

כפר חב"ד בתנופה מחודשת: בתי כנסת לצעירים, התוועדויות, ופריחה חדשה בכל מה שקשור לצמיחה רוחנית וגשמית גם יחד. בהכוונת המד"א הרב מאיר אשכנזי ועם ראש הוועד החדש ר' שמעון רבינוביץ, גם חגיגת י"ט בכסלו זוכה לעדנה מחודשת, המשך למגמה שנמשכת מזה כמה שנים.

בראיון ל-COL, מספר הרב רבינוביץ על ההערכות המיוחדת בשנה זו, לאירוע המרכזי בחג הגאולה.

כיצד אתם נערכים השנה?

"התכנית להביא ציבור גדול ככל היותר, כולל מקורבים. יש תופעה מעניינת בשנים האחרונות, ששומרים מראש שולחנות למקורבי בתי חב"ד. זאת המטרה, שחג הגאולה – ר"ה לחסידות, יפנה לכל המגזרים.


במרכז: ר' שמעון רבינוביץ (צילום: חיים שאול נוישטט)

"אנו מביאים את המשפיע הרב מרדכי פרקש, מחשובי השלוחים בארה"ב, חבר וועד רבני ליובאוויטש ומרצה בחסד. אישרו השתתפות כמה שרי ממשלה, רבנים ראשיים, ואישי ציבור נכבדים.

"ויש כמובן גם היערכות רוחנית. שבת זו, תהיה השבת השלישית, בה ילמדו התושבים מאמר מיוחד שוועד כפר חב"ד הדפיס - "פדה בשלום נפשי" שנאמר על-ידי הרבי בי"ט כסלו באחד השנים. המטרה היא לאחד את כולם בלימוד פנימיות התורה. זהו החיבור האמיתי ועל זה מסר נפשו האדמו"ר הזקן במאסרו בפטרבורג".

איך התחושה שהרבי נתן להתוועדות המרכזית יחס כה מיוחד?

"אולי לא כולם יודעים, אבל הרבי רצה שאף אחד לא יעשה התוועדות ביום הזה, אלא יום קודם או אחר כך. הרבי גם שלח כל שנה מכתב להתוועדות, אותו הקריאו במהלכה. לרבי היה חשוב שגם אישי ציבור ישתתפו".

מה באמת מייחד את ההתוועדות המרכזית בכפר?

"מעבר לנואמים המיוחדים ולשבת אחים גם יחד, ישנה
שמחה מיוחדת עם בעלי המנגנים, בליווי תזמורתו המפורסמת של מונה רוזנבלום - שהשתתפותו כבר הפכה למסורת רבת שנים. ולו רק בשביל רגעי השמחה הללו שווה לבוא. זה מעורר את הנשמה. אני מזמין את כולם לבוא ולהתחמם באווירה המיוחדת הזו".

אי אפשר בלי שאלה בנושא התפקיד החדש: יו"ר וועד כפר חב"ד. איך מסכמים חמישה חודשים בתפקיד?

"אני יכול לומר דבר אחד: חיי השתנו. במהלך השנים הייתי בתפקידים ציבוריים שונים, אבל לשמש כיו"ר ועד כפר-חב"ד זה משהו אחר לחלוטין. האחריות הציבורית שונה מכל תפקיד כזה או אחר.


(צילום: אליהו לוי)

"התפקיד כולל בתוכו הרבה נושאים שלא קשורים זה לזה; החל מנקיון הכפר, נושאים קהילתיים, חברתיים, או רוחניים, ועד לבעיות פרטיות. כל זה יכול לספק תעסוקה לכמה אנשים. צריך לענות לבקשות בכל שעות היממה. עבודה קשה, אך מרתקת.

"והאחריות גדולה ומחייבת עוד יותר, שכן מדובר במקום שמייצג את הפנים החב"דיות. אתן דוגמא קטנה מהתקופה האחרונה: רק בחירת השמות לרחובות בכפר, זו בעיה כבדת משקל ועם הרבה אחריות.

"כשישנה טעות בנושא פרטי - רק אתה סובל. אבל טעות בנושא ציבורי, כולם סובלים... לכן באמת אני מתפלל שלוש פעמים ביום שלא אכשל ח"ו".

לסיום, מתי יהיו בחירות לוועד כפר חב"ד?

"עדיין אין תאריך, הדבר דורש התארגנות ואסיפה כללית. זה עניין פורמלי ובקרוב בעזרת השם יהיו בחירות".

תודה רבה ונשתמע בהתוועדות המרכזית בכפר-חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.