מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ו 24.11.2015

התוועדות וסיום הרמב"ם בישיבת חב"ד בתל-אביב ● תמונות

בישיבת חב"ד ליובאוויטש "חזון אליהו" בתל אביב נערכה חגיגת סיום הרמב"ם מחזור הל"ד ותחילת לימוד מחזור הל"ה. חגיגת הסיום שולבה בסעודת מלוה מלכה והתוועדות לרגל יום ההילולא וחג הגאולה של אדמו"ר האמצעי  סיום הרמב"ם בתל-אביב
התוועדות וסיום הרמב
סיום הרמב"ם בתל-אביב
במוצאי שבת פר' ויצא נערכה בישיבת חב"ד ליובאוויטש "חזון אליהו" בתל אביב חגיגת סיום הרמב"ם מחזור הל"ד ותחילת לימוד מחזור הל"ה. חגיגת הסיום שולבה בסעודת מלוה מלכה והתוועדות לרגל ט' כסלו יום ההילולא של אדמו"ר האמצעי נ"ע וחג הגאולה שלו יו"ד כסלו.

פתח את הערב הרב שאול רייצעס ר"מ בישיבה שנשא סקירה מקיפה אודות תקנתו של הרבי ללימוד הרמב"ם ועל-כך שאנו עומדים בשנה מיוחדת 'שנת הקהל', שנה שכל הפעולות והמעשים שנעשים בה צריכים להיות חדורים בענין 'ויראו את ה' אלוקיכם', ולאחר מכן הקהל צפה בווידיאו של הרבי מהתועדות ל"ג בעומר תשמ"ה בה הרבי מבאר באריכות את מעלת לימוד הרמב"ם.

אורח הכבוד הרב משה בר שליט"א רבה של שכונת 'יד-אליהו' בעיר פלפל שעה ארוכה בדברי הרמב"ם אודות הימים של לעתיד לבוא וביאר מספר דיוקים בלשונו של הרמב"ם בין הלכות תשובה להלכות מלכים. בתוך דבריו שיתף את הקהל בזיכרונותיו משנים עברו בהם כיהן כר"מ בישיבת חב"ד בפטרופוליס ברזיל אצל הרב בנימיני שליט"א, ואיחל לתלמידי הישיבה שירבו חיילים לתורה ויצליחו בלימודם.

את סיום מחזור הל"ד ערך שליח הרבי לתל אביב ורב קהילת חב"ד בעיר הרב יוסף גערליצקי שדיבר אודות חשיבות לימוד התורה בכלל שמגינא ומצלא ובפרט תקנת הרבי בלימוד הרמב"ם היומי.

ראש הישיבה הרב מאיר אריה שמערלינג פתח את מחזור הל"ה בלימוד הרמב"ם. בדבריו עמד הרב שמערלינג על כך שהרמב"ם בתחילת ה'יד' רק מרמז על שם הוי' ובסוף ספר ה'יד' כותב בפירוש "ומלאה הארץ דעה את הוי'" שלאחרי שלומדים את כל היד, מתגלה שם הוי' אצל כל אחד ולא רק ברמז.

משפיע הישיבה הרב יוסף גורביץ דיבר אודות המשותף בין אדמו"ר האמצעי והרמב"ם ששניהם השתדלו וטרחו שהחיבורים שהם כתבו יבואו בדפוס שיוכלו ללמוד בהם, כמו"כ עורר אודות החשיבות בלימוד השיעור היומי באופן של קביעות בנפש.

לפני סיום החלק הרישמי הודה המנחה למנהל הישיבה הרב לוי וולף על אירגון הערב, בברכת המזון כובד הרב אברהם שמואל לוין שי' מחשובי קהילת חב"ד בעיר ולאחמ"כ הקהל התיישב להתוועדות חסידית אל תוך השעות הקטנות של הלילה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.