מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ו 24.11.2015

דינר חגיגי במנהטן וציון 63 שנה לארגון חמ"ה

מאות ידידים ותומכים מילאו את אולם אדיסון במנהטן לדינר חגיגי ולציון יום השנה ה-63 של ארגון חמ"ה - חבורת מזכי הרבים - העולמי, הפועל בקרב יהודי ברית המועצות לשעבר  לתמונות
דינר חגיגי במנהטן וציון 63 שנה לארגון חמ
כתב COL בארה"ב

מאות ידידים ותומכים מילאו את אולם אדיסון במנהטן לדינר חגיגי ולציון יום השנה ה-63 של ארגון חמ"ה - חבורת מזכי הרבים - העולמי, הפועל בקרב יהודי ברית המועצות לשעבר.
בין הנוכחים, בלטו נדיבי עם, אנשי ציבור ומנהיגי קהילות. הערב הועבר בצורה אומנותית על ידי הקומיקאי הנודע, מודי, ששימש כמנחה, ובליווי מוזיקלי.

ארגון ח"מה - חבורת מזכי הרבים - נוסד לפני יותר מששים שנה במחתרת הרוסית הקומוניסטית על ידי קומץ של חסידים בעלי מסירות נפש של האדמו"ר הריי"צ נ"ע, הם עבדו כדי לשמור על הלהבה של היהדות בחיים תחת עינם הפקוחה של הק-ג-ב, ותחת סכנה מתמדת לחייהם. הרבי עודד מאוד את העבודה שלהם, והיה מפנה את המכתבים ל"דודה נחמה", ולא ל'חמ"ה', כדי לשמור על סודיות.

בשנת תשל"א, הרב הלל זלצמן, שהיום הוא נשיא חמ"ה, הרב משיח חודייטוב, סגן נשיא, והרב בנימין מלכובסקי, המשמש כמנכ"ל וגזבר, הצליחו להגר לארצות הברית.

תחת הנהגתם המסורה, חמ"ה גדל במהירות. הרב בנציון לסקין הוא מנהל תכנית, והרב בר Spitezki הוא מנהל הפיתוח. מיטשל Benerofe ואוליבר סטנטון הם יושבי הראש של האירגון.

הרבי המשיך לתמוך באירגון, ואמר, "הם השלוחים שלי." בכל חודש מאז חמ"ה החל לפעול בארה"ב, הרבי נתן 100$ לאירגון.

בין התוכניות של חמ"ה: סיוע לנזקקים, חינוך וקירוב בישראל, רוסיה, וארצות הברית, השפעה על יותר מ -20,000 יהודים בשנה, שיפור חייהם של החולים וקשישים ועוד. וידאו מיוחד המתאר את תוכניות הצלת חיים הייחודיות של חמ"ה בשלוש יבשות שהוקרן באירוע, ריתק את האורחים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.