מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ו 24.11.2015

חב"ד נתניה: חגיגה מרשימה לרגל סיום לימוד הרמב"ם

קהל גדול מכל רחבי נתניה התכנס ובא לחגוג את סיום הרמב"ם הנלמד ע"פ תקנתו הקדושה של הרבי ● חשובי רבני נתניה השתתפו ונשאו דברי תורה וברכה לרגל המעמד: פתח רב קהילת חב"ד בנתניה הרב מנחם ולפא, רב העיר הרב קלמן בר, הרב משה חיים לאו, רב מרכז העיר הרב משה דויטש. אורח הכבוד בחגיגת הסיום היה הרב דוד מאיר דרוקמן רב העיר קריית מוצקין   לסיקור מלא ותמונות
חב
קהל גדול מכל רחבי נתניה התכנס ובא לחגוג את סיום הרמב"ם הנלמד ע"פ תקנתו הקדושה של הרבי .

חשובי רבני נתניה השתתפו ונשאו דברי תורה וברכה לרגל המעמד: פתח רב קהילת חב"ד בנתניה הרב מנחם ולפא, רב העיר הרב קלמן בר, הרב משה חיים לאו, רב מרכז העיר הרב משה דויטש. אורח הכבוד בחגיגת הסיום היה הרב דוד מאיר דרוקמן רב העיר קריית מוצקין. האירוע אורגן ע"י הרב נח סוליש מנהל אגף הפעילות בבית חב"ד נתניה.

מנחה המעמד הרב נחום גולדשמיד משלוחי הרבי לצפון נתניה הדגיש לאורך האירוע כולו את חשיבות לימוד הרמב"ם על פי מענותיו של הרבי בכתב ידו הקדושה ובריבוי שיחותיו.

דברי פתיחה וברכה נשא הרב מנחם ולפא שהתמקד אודות חשיבות לימוד הרמב"ם דווקא בשנה זו שענינה שנת "הקהל", והאחדות שנוצרת בין יהודים כשלומדים דווקא את הלכות הרמב"ם שהוא מאחד את כל הלכות התורה כולה. כן פלפל בחידושי הרמב"ם בהלכות בית הבחירה והקשר לשנת הקהל ומשמעותו בעבודת ה' היומיומית.

רב העיר הרב קלמן בר התכבד לסיים את מחזור הל"ד ברמב"ם וקישר את הסיום לפרשיות השבוע בירידת יעקב אבינו לחרן, והכח להנצל מכל השפעות העולם הזה, דווקא על ידי השתקעות בלימוד התורה. הרב ציין ש"אולי זו אחת מהסיבות של לימוד הרמב"ם, כדי להיות שמורים יותר, מכל ההשפעה של העולם עלינו, דווקא כשיוצאים להשפיע ולהאיר את העולם בכל מקום".

הרב משה דויטש רב מרכז העיר דיבר על הכח וההשפעה של לימוד הרמב"ם על לומדי הרמב"ם. הרב סיפר על רבותיו האדמו"רים הק' מסערט ויז'ניץ זצ"ל ופעולותיהם בעיר חיפה, עיר שלמרות היותה רחוקה מיהדות דווקא בה בחרו הם לגור ולהקים בו קריה חסידית ובהצלחה גדולה. הרב קישר זאת לפעילות חב"ד והרבי בעולם כולו ושיבח את פעילות חב"ד בנתניה.

אורח הכבוד הרב דוד מאיר דרוקמן פתח את מחזור הל"ה, וקישר את מעלות הרמב"ם ותורתו למעלות בעל הגאולה אדמו"ר האמצעי (שגאולתו חלה בדיוק ביום הסיום- ט' כסלו) ותורתו שהשאיר אחריו. כן דיבר אודות חשיבות לימוד הרמב"ם. בשילוב העמקה בלימוד החסידות, כפי שהרמב"ם בעצמו מתחיל את ספרו 'לידע' שיש שם מצוי ראשון.

כמו"כ דיבר על המצב הנורא בארה"ק וכחה המיוחד של לימוד התורה להציל ולהגן על בני ישראל תושבי אה"ק.

לסיום הערב כובד הרב משה חיים לאו מחשובי רבני נתניה שביאר ביאור נפלא ברמב"ם על פי תורה של רבי מאיר שפירא מלובלין, שהשפע של הבורא בעולם היא בשלשה מעגלים: השפעה על העולם, השפעה על עם ישראל, והשפעה על כל יחיד ויחיד. הרב קישר זאת לכך שגם אצל הרבי רואים את השפעתו על העולם, השפעתו על עם ישראל והשפעתו על כל חסיד.

במהלך הערב שימח בכשרון רב את הקהל הזמר החסידי ר' שלמה ניזין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.