מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשע״ו 23.11.2015

עוד הגבלות על פולארד: לא יוכל להתפלל בבית כנסת

האמריקנים ממשיכים להערים קשיים על יונתן פולארד, ששוחרר מהכלא לאחר 30 שנה, ומטילים עליו מגבלות קשות ● ביניהם: אזיק אלקטרוני, ביקורות פתע בכל שעות היממה, תחום שהות מצומצם ביותר, והוא גם לא יוכל להתפלל בבית כנסת ולבקר אצל קרוביו  עוצר על פולארד
עוד הגבלות על פולארד: לא יוכל להתפלל בבית כנסת
יונתן פולארד, זמן קצר לאחר שחרורו מהכלא הפדרלי (צילום מסך, ערוץ Inside Edition)
מכלא קטן, לכלא גדול? האמריקנים ממשיכים להערים קשיים על יונתן פולארד, ששוחרר מהכלא לאחר 30 שנה ביום שישי האחרון, ומטילים עליו מגבלות קשות. בין היתר, נאסר עליו לצאת מביתו כל יום החל מהשעה 19:00. בנוסף, בגלל אמצעי המעקב של הרשויות, יתקשה פולארד למצוא תעסוקה.

עורך דינו של המרגל המשוחרר, אמר כי ועדת השחרורים הטילה על פולארד תנאים מגבילים ביותר. בניהם: עוצר בבית בין השעות שבע בערב לשבע בבוקר, אזיק GPS שעליו לענוד כל הזמן, הגבלה של תנועותיו לאזור קטן בניו יורק וניטור מחשבים בביתו ובמקום עבודתו - אם ימצא כזה.

על פי תנאי העוצר שהוטל על פולארד, עליו לענות לכל טלפון או דפיקה בדלת, גם בשעות הלילה, שכן עלולה להתבצע ביקורת על ידי קצין המבחן ואם פולארד ייכשל בה הוא עלול לחזור לכלא.

לא יוכל להתפלל בבית כנסת, או לבקר אצל קרוביו

העוצר שהוטל עליו, מונע מפולארד להשתתף בתפילות בבית הכנסת או בסעודות שבת וחג אצל חברים או קרובי משפחה. בהתחשב באזור המצומצם שבו הוא מחויב לגור בעיר ניו יורק גם המשימה של מציאת עבודה הופכת קשה ביותר.

גם מעסיק בחברת השקעות שהודיע שמוכן להעסיק את פולארד, חזר בו מכוונתו, בעקבות דרישת השלטונות להתקין אמצעי מעקב על כל המידע ברשת המחשבים של החברה, כך סיפר עורך דינו של פולארד.

ביום שישי, לאחר שפולארד שוחרר מהכלא, הגישו עורכי דינו תביעה בבית המשפט הפדרלי בניו יורק בדרישה להפסיק את מה שהם מכנים "תנאי שחרור בלתי מוצדקים ובלתי חוקיים".

"ההצדקה היחידה שנתנה ועדת השחרורים למגבלות אלה הייתה שהן 'נצרכות בכדי להרתיע מפעילות פלילית נוספת', אולם עצם השחרור של פולארד נבע מכך שהובהר כי אין כל סבירות לביצוע של עבירה נוספת", אמרו עורכי דינו.

לטענתם, אם לפולארד יש עדיין מידע מודיעני כלשהו בראשו, הרי שהוא כבר בן 30 שנה ואיננו רלוונטי: "לאחר שהגיעו למסקנות הללו והעניקו לפולארד שחרור מוקדם, הרי שהטענה שיש הצדקה להטיל עליו תנאים כה חמורים היא מגוחכת ומניפולטיבית".




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.