מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשע״ו 22.11.2015

הרב הבלין חשף: ״המחבל תכנן לארוב לתלמידים בבוקר״

באירוע שמחה של א' מאנ"ש בקרית גת, השתתף היום (א') רבה של קרית גת הרב משה הבלין, וסיפר על מצב הפצועים אותם ביקר בבתי הרפואה, ועל הניסים שקרו בס"ד אמש, בקרית גת ● וגם: ספר התורה הקטן של הרבי שקיבל בוז'י הרצוג בשמחת תורה תשל"ז, אז היה נער כבן 13  לסיפור המלא
הרב הבלין חשף: ״המחבל תכנן לארוב לתלמידים בבוקר״
רבה של קרית גת, הרה"ג משה הבלין, היום (צילום: col)
באירוע הכנסת תינוק בבריתו של אאע"ה של א' מאנ"ש בקרית גת, השתתף רבה של קרית גת הרב משה הבלין. הרב דיבר דברי חיזוק והתעוררות, וגם שיתף על מצב הפצועים בפיגוע שהיה אמש (מוצ"ש) בקרית גת, אותם ביקר היום (א') בבוקר, ועל הניסים שקרו, בחסדי שמים.

(עפ"י רשימת א' השומעים:)

הרב סיפר כי ביקר הבוקר אצל ארבעת הפצועים בפיגוע. "הייתי בביקור אצל הפצועים, ציון חיון התפלל והניח תפילין. גם שאר הפצועות, מצבן טוב ב"ה, ולא נשקפת להן סכנה. ממש נס", מציין הרב.

"דבר נוסף", אמר הרב הבלין, "שמעתי שבחקירת המחבל התברר כי הסתתר באחת החצרות, הסתיר את עצמו עם עציצים, ותכנן לחכות עד לשעה מאוד מוקדמת לפנות בוקר, ולהגיע לבית ספר, שם לארוב לתלמידים היל"ת. בתחילה לא מצאו אותו, רק עירנות בס"ד של בעל החצר שהבחין שמשהו לא מסודר כמו שהוא הכיר, והזעיק את המשטרה. כך הוא נתפס, וסוכלה מזימתו".

ועוד משהו: "אם ח"ו לא היה נתפס המחבל, כל מוסדות הציבור לא היו פועלים היום, ומדובר באלפי תלמידים בכל רחבי העיר."

הרב קישר את הדברים לאירוע השמחה בבריתו של אאע"ה, ואמר שמסתבר שחברון היום היא המקום שממנו מגיעים רוב המחבלים, ואילו בתורה אנו רואים, שחברון ניתנה ללוויים. "כמו שבני לוי בפרשת השבוע, נפרעו ע"י הברית מיושבי שכם, וכפי שכתוב 'בטחו בכוחו של אותו זקן', כך בע"ה בזכות הברית נזכה לגאולה השלימה", הסביר הרב.

מעניין לעניין, בעניין הלוויים וחברון: בשנת תשל"ז, נוכח הרב הבלין אצל הרבי בהקפות. הרבי ביקש שכל הלוויים יעשו הקפה אחת לחברון עיר הקודש, ששייכת ללוויים.

היה שם גם חיים (הלוי) הרצוג, בנו של יצחק אייזיק הלוי הרצוג, הרב הראשי לישראל, ואז שגריר ישראל באו"ם. הוא הגיע יחד עם בנו בן ה-13, יצחק, מי שמוכר היום יותר כבוז'י הרצוג, יו"ר האופוזיציה.

"הרבי כיבד את חיים הרצוג השגריר בהקפה עם ספר תורה, ואת "בוז'י" הקטן, הרבי כיבד... בספר תורה הקטן והאישי של הרבי.

"לאחר שנים, כשבכנסת ציינו במיוחד את ג' תמוז, ציין בוז'י הרצוג את הסיפור עם ספר התורה בהקפות שהוא קיבל באופן אישי מהרבי, וציין "אפילו הרב הבלין יכול להעיד על זה..."

"באותה שנה", ממשיך הרב הבלין ומרתק את הנוכחים, "הרבי ביקש בקשה יוצאת דופן ומיוחדת מאוד: שיערכו הקפות בירושלים ובחברון. וכשהודיעו לרבי בתאריך ה' מרחשוון שנערכו הקפות בחברון, הרבי יצא להתוועדות מיוחדת לרגל האירוע.

"וע"י חג הגאולה י' כסלו, והמשכו ביום הבהיר י"ד כסלו, ואחריו חג הגאולה י"ט בכסלו, וחנוכה, נזכה לניסים גדולים, וביאת משיח צדקינו תיכף ומיד ממש".






הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.