מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשע״ו 19.11.2015

מיהו ר' ציון סעדון שנפצע בפיגוע הדקירה? ● השליח מספר

ימים ספורים לאחר מתקפת הטרור הרצחנית בפריז שגרמה לזעזוע כבד בעולם, נדקר פעיל חב"די מוכר במרסיי, ר' ציון סעדון. באורח נס, האירוע הקשה הסתיים בפציעות קלות יחסית, והוא שוחרר מבית-הרפואה הבוקר ● הרב אליהו אלטביי, משלוחי חב"ד במרסיי, מספר על ר' ציון - מי שמכונה בפי השלוחים ואנ"ש בשמו הפרטי 'ציון', על פעילותו, מסירותו, השפעתו על היהודים במרסיי ובסביבה ומצבו הבריאותי  ציון סעדון
מיהו ר' ציון סעדון שנפצע בפיגוע הדקירה? ● השליח מספר
סעדון עם תלמידים (צילום: בית-חב"ד) על רקע משטרה בפריז (צילום: ישראל ברדוגו)
משה בן-חיים

לעיתים, בעקבות אירועים עולמיים שמתרחשים מעת לעת, מוצאים שלוחים את עצמם בעין סיקור תקשורתי, בלי שהתכוונו לכך לרגע.

זה בדיוק מה שקרה אמש (רביעי) לשליח חב"ד במרסיי שבצרפת, הרב אליהו אלטביי. הטלפונים צלצלו ללא הרף, מצרפת, מישראל, וגם מהעולם. עשרות כלי-תקשורת מבקשים לדעת: מה קורה במרסיי?

במהלך היום פנינו לרב אלטביי, בכדי לשמוע ממנו פרטים נוספים על האירוע. "ר' ציון סעדון נדקר כשיצא מביתו ולא כמו שפורסם בכמה מקומות שזה היה על-יד בית-הכנסת - שם יש כיום שמירה. ר' ציון היה בדרכו לסיום הרמב"ם שארגנו יחד עם שלוחים נוספים מהאיזור".

הרב אלטביי מוסיף ומסביר על המצב במרסיי: "יש כמה רחובות שבהם יש אוכלוסיה גדולה של מוסלמים. מדובר על רובעים 14, 15 ו-16. רובע ה-13, היכן שמתגורר ר' ציון סעדון, קרוב מאוד לאיזורים של מוסלמים. במקומות אחרים במרסיי, המצב די בטוח ושקט".

מה שלומו של ר' ציון הבוקר?

"בנו סיפר שמצבו בסדר, הוא לא נפצע קשה. הוא נחתך בפלג גופו העליון ובברכיים. הוא ניצל בנס, בדיוק עבר במקום רכב, התוקפים הרפו ממנו, והוא הצליח להימלט".

במה עוסק ר' ציון ביום-יום?

"לפני כ-40 שנה הגיע לאיזור השליח הראשון הרב יוסף-יצחק לבקובסקי. אני הגעתי רק לפני 12 שנה. ר' ציון הוא זה שקיבל אותי וסייע לי כאן. הוא פרופסור להיסטוריה, מאוד-מאוד פעיל. כל השלוחים מכירים ואוהבים אותו.

"הוא מופיע פעמים רבות יחד עם הגיטרה שלו, שר ומספר דברי תורה וחיזוק לצעירים. הוא גם מעורב מאוד בקייטנות בפריז ומרסיי ובתחום החינוך באופן כללי. הוא הבין את עניין השליחות ומסייע לשלוחים מבחינה מעשית ורעיונית.

"הוא עבד איתי  וגם עזר להרבה שלוחים בצרפת. כששמענו אתמול מה שקרה, הרבה מאוד שלוחים שאלו אחד את השני: מה קרה לציון? ככה מכנים אותו בפשטות 'ציון'. כולם יודעים כאן מי זה".

חסיד "רב משימתי"

"ר' ציון הוא 'מולטיוויז'ן' – רב משימתי. הוא הולך למבצעים, מארגן שיעורי נגלה וחסידות. לימוד א' ב' וקריאה למבוגרים, פעיל בכל התחומים של חב"ד, מהמחשבה ועד למעשה.

"זו אישיות חשובה ופשוטה גם יחד, בן אדם מיוחד שהשפיע על כל כך הרבה אנשים. מאוד קשור לרבי ולמבצעים הק'. נאחל לו רפואה שלימה ומלאה".

מערכת COL מצטרפת, ומאחלת לו רפואה שלימה ומלאה, והמשך הצלחה בעבודת הקודש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.