מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשע״ו 18.11.2015

הרב יוסף קרמר: "החלטנו ללכת על אירוע גדול ומושקע" ● מיוחד

רגע לפני הסיום הגדול והמרגש על ציון הרמב"ם, מתפנה שליח חב"ד בטבריה הרב יוסף קרמר ומספר ל-COL על ה'סיומים' הראשונים, ההתרגשות, וה'משקה' שהרבי היה מחלק בהתוועדויות מה'סיומים' בטבריה ● וגם: על הסיבה השמיימית שהרבי חזר להתפלל ב'זאל הגדול' ● בפנים: צרור תמונות היסטוריות, מסיום הרמב"ם בשנת 'הקהל' – תשמ"ח  סיומי הרמב"ם הראשונים
הרב יוסף קרמר:
סיום הרמב"ם בשנת תשמ"ח - 'הקהל'
משה בן חיים

בשנת תשמ"ט, הורה הרבי לערוך את סיום הרמב"ם בטבריה, על יד ציון הרמב"ם. ההוראה המיוחדת הגיעה ביום ט"ז טבת, ימים אחדים לפני התאריך המיועד: יום ההילולא של הרמב"ם, בכ' טבת.

"ההתארגנות היתה מהירה", מספר לנו הרב יוסף קרמר, שליח חב"ד בטבריה, רגעים לפני אירוע ה'סיום' המרכזי שייערך היום (רביעי) על ציון הרמב"ם, "רבה של צפת הרב לוי ביסטריצקי ע"ה היה בראש המארגנים. מאז, בכל שנה, נהגנו לערוך את הסיום על ציון הרמב"ם.

"היו שני חלקים ל'סיום'. הראשון, הסיום על ציון הרמב"ם. השני, הסיום המרכזי שנערך באולם. בשנים הראשונות היה בטבריה יהודי יקר – גם בשם משה – בעל האולם 'החוף השקט' שתרם את האולם בכל שנה בחינם.

"הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, היה קורא את ה'סיום' על ציון הרמב"ם בהתרגשות רבה, ממש היה בוכה. הרבי מאוד העריך את המעמד ואמר בשעת ההתוועדויות שבשעות אלו נערך סיום הרמב"ם וכו'.

"הרב ביסטריצקי היה שולח לרבי את ה'משקה' של הסיום והרבי היה מחלק ממנו בהתוועדות. מאז, המסורת הזו נמשכת, כ-27 שנה ברצף", מספר הרב קרמר.

עוד הוא מציין, כי יש ייחודיות נוספת ב'סיום' המסורתי. "זה המקום היחידי בארץ שבו נערך ה'סיום' בדיוק ביום הסיום".

"יגיעו אורחים חשובים"

כיצד אפשר לרגש את הקהל בכל שנה מחדש?

"בשנת הקהל, החלטנו ללכת על אירוע גדול יותר, ומושקע. אורחים חשובים הוזמנו, בניהם הרב משה יהודה לייב לנדא רב ואב"ד בני ברק שיגיע בע"ה לאירוע. אכן, לא פשוט בכל שנה לעורר התרגשות מחודשת, אך על דברי תורה נאמר 'כל יום יהיו בעיניך כחדשים', ו'אין בית המדרש בלא חידוש'.

"הרבי סידר תקנת הלימוד המתאימה לאנשים, נשים וטף, כך שאין לך 'הקהל' גדול מזה".

הרב קרמר נזכר בסיפור מרתק: "היתה תקופה, בשנת תשמ"ח-מ"ט, שהרבי סבל מכאבים ברגלו ולא ירד ל'זאל הגדול', אלא התפלל במניין מצומצם ב'זאל הקטן' למעלה. לרב לוי ביסטריצקי ע"ה נגע מאוד דבר בריאותו של הרבי והוא ארגן ביוזמתו קבוצה של אברכים שירדו בערב פסח לציון הרמב"ם ויסיימו את כל התהילים. לאחר-מכן הוא שלח הודעה למזכירות שיודיעו לרבי על-כך.

"כשהרבי שמע, אמר: (הלשון בערך) 'אם היו כבר אצל הרופא הגדול, אפשר להתפלל למטה!'. ומאז הרבי חזר באופן קבוע להתפלל ב'זאל הגדול', למטה. מכאן אנו רואים, שזו סגולה גדולה לרפואה, מלבד כל העניינים.

"עד היום, לאחר כל סיום של ספר, תלמידי הישיבה שלנו יורדים לציון הרמב"ם לערוך את ה'סיום'. הרב ביסטריצקי היה המניע לכל זה ואנחנו ממשיכים. בטבריה.

"אגב, יש בטבריה חמישה בתי-כנסת, ארבעה מהם לא של חב"ד, שלומדים באופן קבוע את שיעור רמב"ם. המגידי שיעור, הם הבחורים מהישיבה..."

איך אפשר לשכנע ציבורים נוספים להצטרף לתקנת לימוד הרמב"ם היומי שיזם הרבי?

"ישנה סגולה: 'החש בראשו – יעסוק בתורה'. ואם אחד לא יודע איזה חלק בתורה שייך לבעיה הרפואית באחד מאברי גופו? אבל מי שלומד רמב"ם – בטוח הוא יקבל את הסגולה לרפואה המושלמת בכל האיברים, כשלומד את כל התורה כולה. ולא רק ענייני רפואת הגוף, אלא גם ענייני רפואת הנפש, וישועה בכל העניינים".

הרב יוסף קרמר, לא שוכח לציין את צעירי אגודת חב"ד, שכל השנים משתתפים בארגון ה'סיומים' המרכזיים: "אני מודה לעוסקים במלאכה בצעירי חב"ד, לרב קובעצ'יק, והרב יעקב פינסון, שממש מתמסרים לעניין, ולרב יוסף-יצחק אהרונוב, שמסייע בכל שנה וגם השנה, ושזכות הרמב"ם תעמוד לו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.